E-kereskedelem cikkek


E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még 

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25 százalékkal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.
Hogyan hat a koronavírus-járvány az e-kereskedelemre?

Hogyan hat a koronavírus-járvány az e-kereskedelemre? 

A pandémia nyomán hozott korlátozó intézkedések a gazdaság számos területét érintik hátrányosan. Az egyik kivétel az online értékesítés - de amíg egyes termékcsoportok e-kereskedelmi forgalma hatványozottan megugrott, másoké radikálisan visszaesett.
Mit tehetnek most a werbáruházak? 4 tipp a túléléshez

Mit tehetnek most a werbáruházak? 4 tipp a túléléshez 

Túlélésért küzd a legtöbb webáruház a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben. Vagy mert bezuhant a forgalma, vagy mert az egekbe szökött. Mit tegyünk a negatív hatások minimalizálása érdekében?
Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége

Jogsértést követhetnek el a hazai webshopok – milliós bírság lehet a vége 

Nehezen tudnak megfelelni a jogszabályoknak, gyakran milliós büntetéseket kockáztatnak hazai online üzletek százai – hangzott el az EY konferenciáján.  Egy hamarosan életbe lépő uniós direktíva további kihívás elé állíthatja az e-kereskedelmi szektor szereplőit.     
Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást

Ezzel a módszerrel megkönnyítheti az online vásárlást 

A vezető német mobiltársaságok Mobile Connect néven közös szolgáltatást indítanak, amelynek segítségével e-mail-cím és jelszó megadása nélkül, a telefonszámmal lehet portálokra csatlakozni, ami megkönnyítheti az internetes vásárlást.
Irtózatos pénzek gyűlnek az online kereskedelemben

Irtózatos pénzek gyűlnek az online kereskedelemben 

A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot. Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.
A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk

A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk 

Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat.
Az egekben járnak az online költések

Az egekben járnak az online költések 

Több mint 1000 milliárd forintot költenek el Magyarországon az e-kiskereskedelemben. 4 év alatt több mint 2,5-szeresére nőtt a hazai online e-kiskereskedelmi piac.
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra 

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.
Kürti Sándor: ne tárolj értékes adatokat pendrive-on

Kürti Sándor: ne tárolj értékes adatokat pendrive-on 

Az emberi trehányság még ma is túltesz az adattároló technológiák biztonságán - vallja Kürti Sándor, az adatbiztonsági szakma doyenje, aki a cégek adattárolási dilemmáit elemezte a Piac & Profit Adat – Az új kincs című konferenciáján.

Rendeljen Teslát mobilon 

Elon Musk, a Tesla villanyautók gyártója, takarékoskodni akar. Bezárja boltjait, elbocsát alkalmazotakat – ezentúl interneten lehet majd Teslát rendelni.

Sunyi módon ver át sok online portál 

Az Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok vizsgálata szabálytalanságokat tárt fel az e-kereskedelmi honlapokkal kapcsolatban. A legtöbb esetben az árak és a különleges ajánlatok feltüntetése esetén nem volt megfelelő a tájékoztatás.

Az Amazon a kulcsa az újrahasznostásnak 

A legnagyobb élelmiszeripari és FMCG-világvállalatok sorakoztak fel a Loop-projekt mögé, melyben visszagyűjtik az ételeshordókat, krémestubusokat, italospalackokat, kitisztítják és újból használják, termékkel megtöltve azokat. Öt világvárosban vezetik be az új szolgáltatást 2019-ben és 2020-ban. De a rendszer akkor terjedhet el globálisan, ha az Amazon és más nagy kereskedelmi cégek is felvállalják a módszert.

Megdobták a vámbevételt a kínai áruk 

A Magyarországra érkező kínai áruforgalomnak köszönhetően jelentősen nőtt a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) által elvégzett vámeljárások, és az ebből befolyó vámbevételek összege 2018-ban. A vám szakterületet kiszolgáló IT rendszerek továbbfejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a folyamatosan növekvő áruforgalom vámkezelése gyorsan megtörténhessen – hangzott el egy szakmai konferencián.

Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg? 

Az e-kereskedelem alig egy évtized alatt a semmiből a kiskereskedelem jelentős ágazatává nőtte ki magát, és a folyamatnak még nem látni a végét. A tendencia globális, és a magyar online piac sem maradt ki belőle.

Szinte már csak mobillal vásárolunk 

28 milliárd eurót költöttek a britek 2018-ban mobil eszközeiket használva online vásárlásaik során és az elemzői várakozások szerint 2019-ben 66 százalékos növekedés várható a szektorban, már ami az Egyesült Királyság piacát illeti.

Ez a piac nem hiányozhat egy cég bakancslistájáról sem 

Ha egy cég külföldi piacokra szeretne exportálni, akkor Franciaországnak rajta kell lennie a listáján. Németország után ugyanis ez a második legnépesebb ország Európában, így az e-kereskedelemben is jó lehetőség.

Négy eszköz közösségimédia-menedzsmenthez 

Manapság a közösségi médiában való jelenlét alapszükséglet egy webshop számára is. A Kosárérték Magazin olyan eszközöket gyűjtött össze, amelyek megkönnyítik a közösségi profilok menedzselését.

December 1-től tilos a geo-blocking 

Az Európai Bizottság felmérése szerint az unióban működő webshopok 63 százaléka nem teszi lehetővé a más tagországból kezdeményezett online vásárlásokat, ez pedig súlyosan gátolja az egységes piac és az e-kereskedelem Európai Unión belüli kiteljesedését. A december 3-án hatályba lépő geo-blocking rendelet ezt a diszkriminációt számolja fel.

Hogy készüljünk a karácsonyi rohamra e-kereskedőként? 

Atiyeh Nabilt, a szerverbérlés, üzemeltetés és hoszting szolgáltatásokat nyújtó Rackforest ügyvezetője a Kosárérték Magazinnak nyilatkozott arról, hogyan érdemes elkezdeni a kapacitásbővítést a Black Friday előtt.

Nemcsak az Amazonon érdemes kereskedni 

Az online kereskedelem nagy része az Amazonon és az Alibabán zajlik, de érdemes lehet kisebb piactereken is hirdetni – írja a Kosárérték Magazin.

Házhoz is szállít a német eBay 

Házhoz szállítási és fulfilment szolgáltatást indít az eBay Németorszában. Akár már másnap kiszállíthatják a rendelt árukat.

Fekete péntek: egy oldalra gyűjtik a webshopos kedvezményeket 

Pár héten belül a blackfriday2018.hu. Az gyűjtőoldalon, ahol a tisztességes e-kereskedők kapnak lehetőséget arra, hogy összefogva nagyobb szeletet hasítsanak ki nagy akciós napon felpörgő online kereskedelmi forgalomból.

Az e-kereskedelemben is használható a blockchain 

A virtuális pénzek alapjául szolgáló technológia, a blockchain számos, az e-kereskedelemben is használható megoldást kínál. A Kosárérték Magazin ezekből szedett össze néhányat.

Így nyithat külföldi webáruházat 

Magyarország határán túl több millió potenciális vásárló vár a hazai e-kereskedőkre. Éppen ezért a legtöbb webáruház tulajdonosában előbb vagy utóbb felmerül a kérdés:  miért is kellene kizárólag a magyar piacra összpontosítani, ha külföldi terjeszkedéssel meg lehet növelni a cég nyereségét?

Így javíthatja az ügyfélélményt a mesterséges intelligencia 

Az interneten vásárlók 64 százaléka hagyja el azonnal az általa böngészett webshopot, ha elakad, és rövid időn belül nem kap segítséget. Ebben a háttérből jókor, jó időben felbukkanó, mesterséges intelligencián alapuló megoldás lehet segítségükre – hívta fel a figyelmet Bortnyák Adorján, a Geomant ügyvezető partnere az Internet Hungary konferencián.

Mélyen a zsebükbe nyúltak a családok iskolakezdéskor 

Idén 48.000 forintba került egy alsós, 61.000 forintba egy felsős iskolakezdése, - a Bónusz Brigád és a GKI Digital felméréséből. A legtöbbet papír-írószerre és ruhára költenek.

Egyre kevesebb hamis terméket vásárolunk 

A legtöbb magyar fiatal továbbra is olcsó árut vesz, de már kevesebben vannak azok, akik beérik a hamis termékkel, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) és a TÁRKI közös kutatásából.

Ajánló: vállalkozásról szóló podcastek 

A Kosárérték Magazin összegyűjtött néhány, kifejezetten az e-kereskedelemmel foglalkozó, angol nyelvű internetes rádióműsort, amelyekből hasznos tanácsokat kaphatunk vállalkozásunkhoz.

Eladni is lehet az Instagramon 

Az Instagram közösségi platformon naponta 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt, ami komoly lehetőség az e-kereskedők számára. A Kosárérték magazin bemutatott pár eszközt, amik megkönnyítik az Instagramon történő hirdetést, eladást.

Magyar kereskedőknek is elérhető a Google Pay 

Szeptember 1-től már a hazai webshopok is felkínálhatják vásárlóik számára a világ egyik legnépszerűbb és legnagyobb felhasználói körrel bíró fizetési megoldását, a Google Pay-t – írja a Kosárérték Magazin.

E-kereskedelem: nálunk még mindig az utánvét a király 

A rendelések 58 százalékát még készpénzben fizetjük, ami azt jelenti, hogy vagy boltban adjuk le a pénzt vagy a futárnak nyújtjuk át. Mégis igaz, hogy online kártyás fizetési lehetőség nélkül ma már egyetlen webshop sem tud létezni, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Új üzleti szolgáltatások a Facebookon 

A Facebook az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be az ún. Facebook Business felületén – írja a Kosárérték Magazin.

180 milliárd forintért vásároltunk terméket az internetről 

Nő az online kereskedelem forgalma Magyarországon, azonban már nem az új vásárlók becsábítására, hanem a törzsvásárlók megtartására koncentrálnak a kereskedők.

Ezek a legsikeresebb magyar webáruházak 

A GKI Digital 2018-ban negyedik alkalommal publikálja a hazai online kiskereskedelem 10 legnagyobb szereplőjének rangsorát. A lista élére ezúttal is az Extreme Digital került.

Mi az a társadalmi bizonyíték és hogyan kereshetünk vele pénzt? 

A social proof, azaz a társadalmi hitelesség fogalmát járta körül a Kosárérték e-kereskedelmi magazin cikke. A vevő szívesebben vásárol ott, ahonnan tudja, hogy mások is elégedetten távoztak, így a kereskedőnek megéri időt, pénzt és odafigyelést áldozni arra, hogy egyének véleményét bizonyítékként használja.

A sikeres webáruházak már tartalomszolgáltatók is 

A jó termékeknél és a jól használható website-nál többet kell ma már nyújtani a vevőnek. Olyan történetbe kell belehelyezni, ami vásárlásra serkenti és lojalitást ébreszt benne, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.

Online vásárolunk, de még készpénzben fizetünk 

Az okostelefonok és állandó online jelenlét következtében 2017-ben az e-kiskereskedelem közel hatszor nagyobb forgalomnövekedést ért el, mint a hagyományos kiskereskedelem. Habár a vevők részéről még mindig a készpénz a legnépszerűbb fizetőeszköz, egyre inkább nő az online fizetés iránti igény, amire a kkv-szektornak is reagálnia kell - jelzi a K&H.

Külföldön is terjeszkedne a Jegymester 

Több százmillió forintot fektet be és ezzel meghatározó részesedést szerez a Jegymester Kft.-ben a GB & Partners által kezelt EXIM Növekedési Magántőkealap, céljuk, hogy a jegyértékesítő platform külföldi piacokon is megjelenjen.

Kínában már működik az automatizált házhoz szállítás 

Miközben nemrég több cég is engedélyt kapott Kínában arra, hogy drónokkal végezzenek kiszállítást, az utakon megjelentek az automatikusan közlekedő házhozszállító járművek.

Online kétszer annyit is vásárolunk 

Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.

Geo-blocking: decembertől mindenkit ki kell szolgálni a webshopoknak 

Elfogadta az EU a vevők hátrányos megkülönböztetését tiltó ún. geo-blocking rendeletet. Decembertől nem tagadható meg az interneten rendelt termékek külföldi kiszállítása. Például egy magyar vevőnek egy külföldi webáruház nem mondhatja, hogy nem foglalkoznak magyarországi szállítással, hanem lehetővé kell tenni, hogy a vevő terméket a kereskedőnél átvehesse, vagy saját költségén szállíttassa.

Hogyan teszteljünk vásárlói élményt? 

Webhsop, vagy bármilyen más digitális szolgáltatás indításakor az egyik legfontosabb feladat a felhasználói élmény megtervezése. A Kosárérték.hu cikkében több tippet is ír arról, hogyan érdemes tesztelni egy webáruház fogyasztói élményét.

A webshop mellett jól jön a blog is 

Nálunk még alig ismert a tartalommarketing egy, külföldön már sikeres formája, a webshopokhoz kötődő magazin. Németországban van olyan webáruház, ami egyszerre több kiadványt is terjeszt.

Mikor és hogyan éri meg webshopot indítani? 

Szombati Gergő másodállásban indította saját webshopját, a napokban a Kosárérték.hu-nak beszélt arról, hogy kinek és hogyan érdemes beszállni az e-kereskedelembe.

Nagy webshop-felmérés: jól mennek a hazai webáruházak 

A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.

Egyedi ötletekkel lehet lenyomni az óriásokat 

A nemzetközi kereskedelemben rohamosan nő az online értékesítések aránya. Globális szinten az online vásárlók 70%-a vásárolt külföldi webshopokból 2017-ben, míg ugyanez az arány egy évvel korábban csupán 6% volt. A külföldi piacra lépés tehát óriási lehetőséget jelent a hazai vállalatok számára, de sok lehet a buktató is. 

500 milliárd felett az e-kereskedelem forgalma 

Több mint negyedével bővült 2017-ben a hazai webáruházak forgalma. Az 500 milliárdos határ ezzel megdőlt, s fél évtizeden belül elérhetőnek ígérkezik ennek a duplája is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Pénzszerzés

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról  

Mától május 6-ig véleményezhető az otthonfelújítási program felhívástervezete.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról

Elmondhatja, mit gondol az otthonfelújítási programról  

Mától május 6-ig véleményezhető az otthonfelújítási program felhívástervezete.

Társadalom

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar

Bárhogy is nézzük, vészesen fogy a magyar  

2023 márciusához képest a születések száma 10, a halálozásoké 13, a házasságkötéseké 1,9 százalékkal csökkent.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo