Mélyen a zsebükbe nyúltak a családok iskolakezdéskor

Idén 48.000 forintba került egy alsós, 61.000 forintba egy felsős iskolakezdése, - a Bónusz Brigád és a GKI Digital felméréséből. A legtöbbet papír-írószerre és ruhára költenek.

Ha az iskolakezdésre gondolunk, akkor a legtöbb embernek az első dolog, ami eszébe jut, az a füzet, a toll, a radír – nem véletlen, hogy a felmérésben megkérdezett emberek 97 százaléka beszerzett ilyesmiket a tanév elejére. Ezek fogyóeszközök egy iskolás esetében, van, aki ilyenkor ipari mennyiségben, a teljes tanévre bevásárol, mások csak az év elejére szükséges mennyiséget szerzik be.

Nem bízzák a szülők az iskolára a pénzügyi nevelést
A gyerekek pénzügyi tudatosságra történő nevelése nemcsak szülőként fontos, de egy ország nemzetgazdasági érdeke is egyben - az Intrum Justitia szerint.
Szintén nagyon sokan, a válaszadók 89 százaléka ruházati cikkeket is ilyenkor is vásárol gyerekének: a tornacipő és tornaruha mellett őszi ruhák is kerülnek ilyenkor a kosárba: pulóverek, nadrágok, őszi kabátok is ilyenkor kerülnek kiválasztásra. A válaszadók háromnegyede (74%) vásárolt egyéb, az iskolai élethez szükséges kiegészítőket, kulacsot, tornazsákot, iskolatáskát vagy tolltartót is.

Az írószereknél a minőség, a ruhánál az ár számít

A beszerzett tollak és füzetek, egyéb papíráruk kiválasztásánál az elsődleges szempont azok minősége volt a kutatásban résztvevők szerint. A minőség 73 százaléknak, míg az ár 67 százaléknál játszott döntő szerepet az egyes termékek kiválasztásakor. 60 százalék figyelembe veszi a gyerekei kérését, ízlését és az általuk preferált termékeket teszi a kosarába. Természetesen így kerülnek kiválasztásra a szuperhősös, csillámpónis és hasonló divattermékek. Azt, hogy egy termék újrahasznosított anyagból készül-e, csupán 11 százalék jelölte meg fontos szempontként – ők környezettudatos módon, hosszú mérlegelés után választanak csak iskolai termékeket.

Kép: Pixabay

A ruhák esetében kicsit más a helyzet: ott az elsődleges szempont az ár (73%), ezt követi a minőség (69%) és a kényelem (67%) mint szempont. A márka csupán 12 százaléknál játszik szerepet – legalábbis a szülők így nyilatkoztak, a gyerekek véleménye erről biztosan megoszlana.

Nagyáruház vagy helyi bolt?

Arra a kérdésre, hogy hol szerzik be az iskolakezdéshez szükséges papír-írószereket 66 százalék válaszolta azt, hogy hipermarketekben szeret vásárolni, ahol minden egy helyen beszerezhető – ezt a szempontot a válaszadók több mint fele emelte ki. 38 százalék a helyi papírbolt mellett tette le a voksát, 30 százalék pedig nagyobb papír-írószer bolthálózatokat látogat meg ilyenkor. Érdekes módon ezen a területen nem hódít az online vásárlás: a válaszadók 88 százaléka az iskolára nem webáruházak kínálatából készül fel, inkább elmennek és személyesen vásárolnak be a gyerekeknek. Minden tizedik válaszoló a spontán vásárlás híve: ott vásárol be, ahol éppen tud, amerre dolga akad.

A ruhákat legtöbben nagy sportáruházakból (64%) és inditex márkák (56%) kínálatából szerzik – ilyenkor nagy akciókkal is várják a szülőket ezek az áruházak. Kínai áruházból minden ötödik ember választ tornacipőt és egyéb ruházati termékeket, minden negyedik válaszadó pedig online vásárol, akár a Bónusz Brigád iskolakezdési termékeiből, akár használt termékeket szerez be online piactereken.

Mennyibe kerül mindez?

Ami az iskolakezdéssel kapcsolatos kiadásokat illeti, akár alsós, akár felsős, akár középiskolás a gyerek, nem tapasztalható nagy eltérés a papír-írószerekre elköltött összegben: 26 és 30 ezer forint között volt a válaszadók által elköltött összeg idén. Ruházatra a középiskolások családja költött a legtöbbet, több mint 30 ezer forintot.

Egy alsós gyerek iskolakezdéssel kapcsolatos kiadásai 2018-ban 48.000 forintba, egy felsősé 61.000 forintot tettek ki. A közép- és felsőoktatási intézménybe járók családja még ennél is mélyebben a zsebébe kellett nyúljon: előbbi esetében 68.000, utóbbinál 84.000 forintba került az iskolához szükséges vagy ahhoz kapcsolódó kiadások összege.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra

Ilyet még nem láttunk, amikor mindenki előre néz, csak a magyarok hátra 

A világjárvány idején az emberek visszafogták autóvásárlásaikat Európában. Az elmaradást mindenütt pótolják, kivétel nálunk.
Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen

Pert nyert Hadházy Ákos az állam ellen 

A független képviselő különös módon, de úgy tűnik egyedül több borsot tör Orbán Viktor orra alá, mint az egész ellenzék együttvéve.
Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát 

Úgy tűnik az idén egyedül a repcetermelők számíthatnak nyereségre.
A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek

A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek 

A megszorítások, extraadók ellenére továbbra is sok helyen lyukas a költségvetés. A tervezett áfa bevételek és a valóság között szakadék tátong.
Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben

Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben 

Már nominálisan is kevesebbet tud költeni egy magyar polgár a boltokban, mint egy román. Ráadásul a magyar a pénzéért még kevesebbet is kap a hipermagas itthoni áfa miatt.
A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester

A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester 

Bízzuk nyugodtan kecskére a káposztát, ez a magyar jogállamiság legújabb mérföldköve.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo