Visszaterhelési követelések: súlyos millárdokat veszítenek az e-kereskedelmi cégek

A globális e-kereskedelmi piacon évente húsz százalékkal nő a bankkártya tulajdonosok által kezdeményezett visszaterhelési eljárások száma, 2020-ban több mint 30 milliárd dollárt tett ki az online értékesítő vállalkozások ezekből származó vesztesége. Az európai piacon már megjelent az első digitális fizetési szolgáltató, amely a vállalkozásokat teljes egészében mentesíti a visszaterhelésekhez kapcsolódó pénzügyi és adminisztrációs terhektől.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Zen digitális fizetési szolgáltató piaci elemzése szerint évente 20 százalékot meghaladó mértékben nő a kártyás tranzakciók visszavonásakor felmerülő visszaterhelések száma, és a tavaly a kapcsolódó járulékos veszteségek összege globálisan meghaladta a 30 milliárd dollárt.  A fintech társaság szerint ez az összeg azért ilyen magas, mert a webáruházak nem fordítanak kellő figyelmet a fogyasztók tájékoztatására, valamint jelentős károkat okoznak a jogosulatlanul benyújtott visszaterhelési igények is.

Ügyfélszolgálat hiányában irány a bank 

A fogyasztók megfelelő tájékoztatása a vállalkozás visszaküldési üzletpolitikájáról jelentősen csökkentheti a visszaterhelések kockázatát. Bár az európai fogyasztók átlagosan körülbelül fele kiemelten fontosnak tartja, hogy a webáruházak egyértelmű irányelveket tegyenek közzé, amelyekben tájékoztatást nyújtanak a megvásárolt termék visszaküldésének lehetőségeivel kapcsolatban, az európai áruházak kevesebb mint 30 százaléka rendelkezik világos útmutatásokat tartalmazó termék-visszaküldési szabályzattal.

Amennyiben a webáruház nem rendelkezik egyértelmű visszaküldési irányelvekkel, a vásárlók nagyobb eséllyel fordulnak az ügyfélszolgálat helyett közvetlenük a bankjukhoz és nyújtanak be visszaterhelési követelést a kereskedővel szemben.

Súlyos költségek 

A visszaterhelésekkel kapcsolatos költségekre ugyancsak fontos hatással van, hogy visszaterhelési igényeket gyakran csalási szándákkal nyújtják be. Az online kereskedelem gyors ütemű bővülése az interneten elkövetett visszaéléseknek is új lehetőségeket teremt. A rosszindulatú visszaterhelési igények óriási összegekbe kerül a kereskedőknek - csak az Egyesült Államokban minden egyes jogosulatlanul visszaigényelt dollár 3,36 dollár költséget jelent az e-kereskedelmi vállalkozásoknak. A csalások mindemellett kimerítheti a vállalkozások erőforrásai és elvonhatja az erőforrásokat az alapvető üzleti célkitűzések megvalósításától.

A tájékoztatási hiányosságok és a jogosulatlan visszatérítési követelések mellett, egyes vállalkozásoknak működési területtől függően magasabb visszaterhelési kockázatokkal kell szembenéznie. Az egyik legmagasabb visszaküldési arány a divatcikk kereskedelem területén tapasztalható, mivel itt gyakrabban fordul elő, hogy a kiszállított termék, valamilyen oknál fogva – legyen szó a nem megfelelő méretről, vagy a ruha szabásáról - nem felel meg az elvárásoknak, illetve gyakran előfordul, hogy a vásárlók az adott terméket több méretben is megrendelik, és a nem megfelelőt visszaküldik.

„Az kereskedelem digitalizációjának gyorsulása folyamatosan új kihívások elé állítja az e-kereskedelem szereplőit és a korábban marginális tűnő kérdések jelentősége felértékelődik. Az e-kereskedelmi vállalkozások számára a tömeges visszaterhelési követelések több területen is negatív hatással vannak a vállalat teljesítőképességére: tervezhetetlenné teszik a pénzforgalmat, a kapcsolódó adminisztrációs terheket jelentős erőforrásokat vonnak el más területektől, és negatív hatással vannak az ügyfél-elégedettségre. Ha mindezt figyelembe vesszük, látható, hogy összességében jelentősen befolyásolják a vállatok versenyképességét” – mondta el Michal Boguslawski, a ZEN.com kereskedelmi igazgatója.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo