A podcast tulajdonképpen előre rögzített és az interneten terjesztett rádióadás. Az üzleti témájúak általában egy konkrét témát járnak körbe: lehetnek bennük interjúk, de hasonlíthatnak riportra vagy dokumentumfilmre is. A podcast előnye, hogy (szakmai könyvekkel, blogokkal, magazinokkal szemben) lehet hallgatni reggelizés, dugóban araszolás, metrózás és futás közben, akár munka közben vagy épp a fürdőkádban ülve. A Kosárérték Magazin összegyűjtött néhány olyat, amibe minden e-kereskedelemmel foglalkozó vállalkozónak érdemes belehallgatni.
A TGIM a Thank God It’s Monday (azaz Köszönöm, Uram, hogy hétfő van) rövidítése. A Shopify által készített, 15-részes sorozat történetmesélő koncepciója az ott voltam, megtettem. Azaz az üzleti életben ismert emberek mutatják be, hogyan lettek sikeresek, mesélik el mindenféle tapasztalataikat, és mondják el, mit tanultak és főleg hogyan, a hosszú évek során. Inspirációs sorozat azoknak a motivált vállalkozóknak, akik mindennap meg akarnak dolgozni a sikerért.
Kifejezetten a növekedést kereső e-kereskedelmi vállalkozásokat célozza ez a műsor, amelynek házigazdája, Andrew Youderian önerőből egy hétmillió dolláros céget épített föl. A műsoronként változó beszélgetőpartnerekkel a menedzsment, működtetés, a növekedés lehetőségei a fő témák. Mindenkinek ajánlott, aki nagyban gondolkodna, és sok pénzt szeretne keresni a vállalkozásával. Duct Tape Marketing
John Jantsch kifejezetten kisvállalatoknak készített sorozata arra koncentrál, hogyan lehet kevés pénzből is hasznos és értékteremtő marketingtevékenységet folytatni. A műsor heti rendszerességgel, csaknem egy évtizede jelentkezik, és interjúk alkotják a gerincét. Vannak itt gyakorlati szakemberek, megmondóemberek és sok-sok értékes tartalom a marketing szinte minden szegmenséből a Google-hirdetésektől a márkázásig. Érdemes átnézni, rengeteg gyakorlati tudás szerezhető belőle
Hetente egyszer jelentkezik ez a félórás műsor, amit rendszeres hallgatói úgy várnak, mint a Mikulást. Fő témája, hogyan legyen sok vásárlónk, akikkel jelentőségteljes kapcsolatot vagyunk képesek kialakítani, így hűségesek lesznek és maradnak hozzánk. Profitmaximalizálás, költségcsökkentés és a legújabb technológiák az e-kereskedelemben szintén helyet kapnak a feszes tempójú podcastben.
A Harvard Business Review üzletimenedzsment-szemléletű podcastje főként azoknak a növekvő cégek vezetőinek ajánlott, akik a napi működés során idővel újabb és újabb olyan problémákkal szembesülnek, mint például a csapatépítés. Esettanulmányok, hétköznapi menedzsment, networking mindenkinek, aki növekedni szeretne.
A naponta jelentkező podcast azoknak a vállalkozóknak szól, akik hatékonyabbá szeretnék tenni üzletvitelüket, hogy a cégük ne csupán növekedni, hanem hosszabb távon sikeresen működni is tudjon. Omar Zenhom házigazda és kiváló vendégei mindig a való élettel szoros kapcsolatban álló témákat dolgoznak fel, ráadásul meglehetősen inspiráló hangvételben. A hallgatóknak lehetőségük van arra is, hogy kérdéseket küldjenek be, amit aztán egy következő műsorban megválaszolnak. Nem véletlen hallgatja napi 50 ezer ember.
A hetente jelentkező show elsősorban a kreativitást igénylő és kézműves iparágakban tevékenykedő vállalkozóknak szól, azonban bárki számára hasznos lehet, aki olyan szándékkal szeretne többet tudni a témában, hogy saját üzletében használhassa a szcénából kölcsönzött kiváló marketinges ötleteket. A házigazda Reina Palmer és Christina Scalera.