Magyar kereskedőknek is elérhető a Google Pay

2018. szeptember 06. csütörtök - 11:00 / piacesprofit.hu
  •  
  • Előfizetés

Szeptember 1-től már a hazai webshopok is felkínálhatják vásárlóik számára a világ egyik legnépszerűbb és legnagyobb felhasználói körrel bíró fizetési megoldását, a Google Pay-t – írja a Kosárérték Magazin.

Több százmillió ember használja a Google-t, a cég innovatív megoldásainak bevezetését minden országban komoly érdeklődés fogadja, írja a Kosárérték. Nincs ez másképp a vállalt fizetési szolgáltatásaival sem, amelyekből öt különböző is létezett párhuzamosan az elmúlt években.

Új üzleti szolgáltatások a Facebookon
A Facebook az elmúlt hetekben számos, az üzleti profilokat és azok menedzselését érintő, a lokalitást előtérbe helyező változást vezetett be az ún. Facebook Business felületén.

A Google 2018 folyamán egy szolgáltatásban egyesítette az összes fizetési megoldását (Android Pay, Google Wallet stb.) Google Pay néven, amit a jövő platformfüggetlen fizetési megoldásának szán. A megoldás segítségével egyaránt fizethetünk mobil NFC-n fizikai terminálnál, P2P-alapon magánszemélyek között, illetve online csatornákon is. A digitalizált kártyaadatokat a felhasználók a Google fiókjukba menthetik, továbbá bejelentkezett állapotban történő online vásárláskor a Chrome böngésző is automatikusan felajánlja, hogy igény esetén letárolja a kártyát. A Google Pay-en keresztül természetesen lehetőség van a keresőóriás saját szolgáltatásaiért is fizetni, valamint a szerződött partnerek is nyújthatják ezt a fizetési módot.

Egyszerűbb vásárlás

Technikailag az online elfogadás esetén a vásárlás bármely, Google tárcában eltárolt bankkártyával egyszerűen, mindössze egy Google autentikáció segítségével végrehajtható. Chrome böngésző használata esetén pedig még erre sincs szükség, hiszen ha az ügyfél be van jelentkezve a böngészőbe a megfelelő Google fiókkal, az autentikáció automatikusan megtörténik.

Bár a natív Google Pay API már korábban megjelent, eddig mégsem terjedt meg tömegesen a piacon, van ugyanis egy szépséghibája. Az online, webshopos tranzakciók esetében a Google Pay „csupán” biztonságosan tárolja a digitalizált kártya adatait, majd átadja azt a webáruháznak, hogy a kereskedő a saját fizetési szolgáltatója felé továbbküldhesse. Így azonban a kereskedőhöz kerül a nyers kártyaadat, ezért neki meg kell felelnie a nagyon szigorú nemzetközi kártyabiztonsági szabványoknak (PCI DSS).

A PCI megfelelőség az amerikai piacon egyébként a nagyobb kereskedők esetében nem „ördögtől való”, de Európában, különösen pedig a hazai piacon nagyon kevesen szeretnék ennek a kockázatát és költségeit viselni. (A PCI megfelelőségről, annak lehetőségeiről és követelményeiről az e-kereskedelemben korábbi cikkünkben már foglalkoztunk.)

Ezért kifejezetten előnyös, hogy a „klasszikus” online fizetési szolgáltatók közül a hazai piacon elsőként a Global Payments lehetővé tette saját, biztonságos, a kártyabiztonsági szabványoknak teljesen megfelelő fizetési felületén a Google Pay, mint fizetési opció használatát. Ez a felállás már kiküszöböli a fenti problémát, és a hazai kereskedők a megszokott fizetési megoldásokhoz hasonló, háromszereplős fizetési módban implementálhatják a megoldást. A megoldás megjelenéséről itthon elsőként a BIG FISH Payment Gateway – Magyarország vezető, független fizetési kapujának – weboldala adott hírt, és természetesen a Google Pay elfogadás a megjelenés napjától kezdve elérhető a Payment Gateway ügyfelei számára is.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.