E-kereskedelem cikkek


Szükség lenne rá, de a legtöbben nem is hallottak róla

Szükség lenne rá, de a legtöbben nem is hallottak róla 

Alulinformáltak és bizalmatlanok az európai kis- és közepes vállalkozások az ACCA - a pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezet - felmérése szerint, amely kimutatta azt is, hogy a digitális, például e-számlázási és a cluod computing (számítástechnikai felhő) megoldásokat sem alkalmazzák ezek a cégek.
Hogyan fizet a magyar?

Hogyan fizet a magyar? 

Online megrendeléskor a vásárlók kevesebb mint egyharmada fizet bankkártyával - derül ki a KutatóCentrum legfrissebb "E-Shopping Report"-jából, amely szerint egy év alatt 48 százalékról 61 százalékra nőtt a rendszeres internetezők körében az online vásárlók aránya.
Megvan az ország legjobb e-boltja

Megvan az ország legjobb e-boltja 

Hétfő este az Uránia Filmszínházban adták át az Ország Boltja trófeákat, a fődíjat a 220volt.hu elektronikai webáruház nyerte el. A versenyt az Árukereső.hu alapította, idén összesen 439 webáruház indult el a megmérettetésen Minőségi és Népszerűségi kategóriákban.
Miért félünk az internetes vásárlástól?

Miért félünk az internetes vásárlástól? 

A válságban felértékelődött a belső fogyasztás élénkítése, mint a gazdaság felpörgetésének egyik eszköze és miután a legtöbb országban mind a fogyasztó, mind a szolgáltató egyre inkább ár, illetve költségérzékeny, értelemszerűen felértékelődik az internetes vásárlás szerepe. A költséghatékony, munkaerőkímélő megoldás mégis a vártnál lassabban terjed Európában.
Nőuralom az online piacon

Nőuralom az online piacon  

Az online piac bővülésének ütemét is meghaladta a napi fogyasztási cikkek online kereskedelmének növekedése, annak ellenére, hogy egyedül a kozmetikumok és piperék kategóriája erősödött 2010-hez képest. Bár a megelőző évhez képest a vásárlások értéke emelkedett, továbbra is spórolósan költünk.

Bevált a készpénz-nélküli fizetés a nyári fesztiválokon 

A Metapay érintésnélküli fizetési technológiája, a Metapay Fesztiválkártya lesz a Sziget Szervezőiroda nyári fesztiváljainak, a Heineken Balaton Sound, a VOLT és a Sziget Fesztivál hivatalos fizetőeszköze 2012-ben is.
Elsősorban a nőknek szól...

Elsősorban a nőknek szól... 

A közösségi vásárlást kínáló oldalak térhódításának köszönhetően jelentősen megnőtt az online vásárlók aránya a 18-64 éves aktív internetezők körében - többek között ez derült ki a KutatóCentrum által évente készített E-Shopping Report felmérésből. A kutatás arra is rámutatott, hogy egyre kevesebben kérdőjelezik meg az online vásárlás biztonságosságát, ugyanakkor a kézzelfoghatóság és a személyes kontaktus hiánya még mindig visszatartó erőt jelent.
Érme helyett telefon

Érme helyett telefon 

A többség számára egyelőre az SMS-alapú mobiltelefonos fizetés is a sci-fi kategóriát súrolja, pedig már a fizikai kontaktus nélküli változat is igazi fejlődés előtt áll. Elég lesz a telefont mondjuk a kávéautomatához érinteni, és máris kifizettük az italt a bankszámlánkról.
e-Commerce 2011: Konferencia az online kereskedelemről

e-Commerce 2011: Konferencia az online kereskedelemről 

Az IDG Hungary Kft. szervezésében egy asztalhoz ülnek a hazai internetes kereskedelem tapasztalt szereplői és az újonnan indult vállalkozások képviselői, akik tapasztalatcserén túl jövőbe mutató kérdéseket is megvitatnak.
Túl hideg a tél, ezért inkább online vásárolunk

Túl hideg a tél, ezért inkább online vásárolunk 

A január holt szezon a hagyományos kiskereskedelemben, ám az online ágazatban a netes kereskedők szerint tavalyhoz képest 15-20 százalékkal erősebb az első havi forgalom - írta hétfői számában a Népszabadság.

Nem bízunk a netes kereskedőkben 

A bizalmatlanság miatt még mindig átvételkor, készpénzzel fizetünk a legszívesebben az online vásárlások során, bankkártyával a magyarok 40 százaléka félne fizetni - derül ki KutatóCentrum 2010-es E-Shopping Reportjából.

Olcsóbb és környezetkímélőbb, mégsem kell 

Bár technikailag számos elektronikus fizetési megoldás elérhető, ezek elterjedése Magyarországon meglehetősen lassan halad. Pedig a beszállítóktól a közüzemi szolgáltatókig már mindenhol megoldható a számlák elektronikus kézbesítése és rendezése. Ráadásul a papírmentes fizetési megoldások nemcsak költség- és időmegtakarítást jelentenek, hanem fenntarthatóbb, környezetkímélőbb működést is.

Idén is személyesen, otthonról 

Sokan végigjárják a hagyományos könyváruházaikat, fellapozzák a köteteket, majd hazamennek és otthonról vásárolnak. A WAMP-nak is a bizalomépítés az értelme...

Adhatom a szokásosat? 

Továbbra is exponenciálisan növekszik az elektronikus kereskedelmi értékesítések volumene annak ellenére, hogy a vásárlók többsége még mindig leginkább csak tájékozódik a neten. A sikeres modellek elsősorban a közösségépítésre, a visszatérő ügyfelek megismerésére és személyre szabott kiszolgálására építenek.

Az év netes kereskedője: megvan a 30-as lista 

2010. október 21-én lezárult az Év Internetes Kereskedője Díj közönségszavazási időszaka, melynek során pontosan 9718 szavazat döntötte el, hogy ki kerül be a legjobb 30 közé.

Ők a legjobbak az online piacon! 

"Az Év Internetes Kereskedője Díj" 2010. évi nyertese a bookline.hu online áruház lett - közölte az Informatikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) szerdán.

Egy módszer, hogy több vevőnk legyen  

A közösségi vásárlás mint új interakció, az elemzők szerint meghatározó hatással lesz a közeljövőben kialakuló új üzleti modellekre. Működésének alapfeltétele, hogy valamennyi érintett nyerjen az üzleten. Igazi „win-win" helyzet, így tökéletesen illeszkedik a fenntartható világrend elvárásaihoz is. A rá épülő üzlet Amerikában már hatalmas sikert ért el, és rövid idő alatt Magyarországon is négy különböző közösségi vásárlásra szakosodott oldal indult el.

Baráti ügyfelek kellenek! 

A közösségi oldalak az internet legfelkapottabb tartalmai közé tartoznak, és mára világszerte a vállalati marketing megkerülhetetlen kommunikációs eszközeivé váltak. Ez a kommunikációs forma a kis- és középvállalkozások számára is elérhető, mégis kevesen alkalmazzák ezt az eredményesen használható, költséghatékony módszert.

Lehet, hogy az Ön cége lesz az év e-kereskedője? 

Idén hatodik alkalommal hirdetik meg az Év Internetes Kereskedője Díjat, amelyet a www.evker.hu oldalon szervezett közönségszavazás és a szakmai zsűri véleménye alapján a legjobbnak ítélt internetes kereskedő nyerhet meg.

Az online bolt továbbra is nagy üzlet 

Tizennyolc százalék - a válaszadók mindössze ekkora hányada válaszolta azt, hogy csökkent 2009-ben webáruházának forgalma 2008-hoz képest. Ez azt jelenti, hogy a többségnek - a válság ellenére - növekedett vagy stagnált, de nem billent negatív irányba.

Üzlet, helyiség nélkül 

A hazai e-kereskedelem folyamatos növekedést jelző mutatóiból annyi minden szakértő szerint leolvasható, hogy a jövő az internetgazdaságé és azoké, akik képesek az elektronikus kereskedelem megoldásait hatékonyan beépíteni tevékenységükbe. Az igazi áttörésig, a tiszta, áttekinthető jogszabályokig és az e-kereskedelemben bízó vásárlókig azonban még számos lépést meg kell tenni.

Tudja, hogy Ön fizetéskor a banknak adja személyes adatait? 

Magyarországon is egyre több az internetes áruház és évről évre többen veszik igénybe ezek szolgáltatásait. A MasterCard legfrissebb kutatásának célja az volt, hogy feltárja, milyen arányban élnek a magyar kártyabirtokosok az internetes fizetés lehetőségével, és milyen arányban használnak más fizetési eszközöket - például banki átutalást, postai utánvétet -  amikor az interneten vásárolnak.

Nem engedély kell a webshop nyitásához 

Nem engedélykérést, csak bejelentési kötelezettséget ír elő a jogszabály az e-kereskedők számára - hívja fel a figyelmet a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK.org) sajtóközleményében, reagálva az Index.hu múlt heti cikke nyomán több helyen megjelent téves információkra.

Üzlet-e az online bolt? 

Példás gyorsasággal reagált a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért kezdeményezésesére, amelyet egy szexuális termékeket árusító online webshop megbüntetése kapcsán indított, így a két szervezet illetékesei december 9-én tárgyalóasztalhoz ültek annak tisztázásra, vajon a webshopok, internetes áruházak üzletnek minősülnek-e. Az eredmény felemás, a webshop üzlet is meg reklám is. A jogalkotói szándék pontosítása érdekében a Szek.org és az NFH a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumhoz (NFGM) fordul, és a válasz tartalmától függően dönt az NFH az érintett webshopok vizsgálatának ügyében.

Tízből tíz magyar webáruház szabálytalankodott 

Fogyasztóvédelmi szempontból továbbra is rendkívül aggályos az európai webáruházak működése - derül ki az Európai Unió májusban végzett vizsgálatának eredményéből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Költségkímélés

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra

Égető szüksége van a cégeknek az államilag támogatott lízingkonstrukciókra  

A hazai lízingpiac 2025 első félévében enyhe növekedést mutatott a finanszírozott összeg tekintetében, miközben a szerződések száma visszaesett.

Pénzszerzés

Fizetésemeléseket terveznek a vállalkozások

Fizetésemeléseket terveznek a vállalkozások 

A magyar kkv-k közel kétharmada tervez fizetésemeléssel a következő 12 hónapban.

Adózás

Mérsékelni kellene a legkisebb cégek és az egyéni vállalkozók adóterheit

Mérsékelni kellene a legkisebb cégek és az egyéni vállalkozók adóterheit 

Az áfa alanyi adómentesség értékhatárának további többlépcsős emelését javasolja a Kamara.

Cégblog

Kiben bízz, ha mindenki mást mond?

Kiben bízz, ha mindenki mást mond? 

Az internet által az emberiség történetében először jutottunk el oda, hogy bárki szinte bármiről bármikor információhoz juthat.

Társadalom

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo