Az Európai Unió májusban összesen 369 olyan webboltot vizsgált meg, melyek elektronikai termékeket (számítógépeket, digitális fényképezőgépeket, mobiltelefonokat, stb.) forgalmaznak. A webáruházak közül elsősorban azokra terjedt ki a vizsgálat, melyek kirívóan nagy forgalmat teljesítettek, valamint azokra, melyekkel kapcsolatban a legtöbb fogyasztói panasz érkezett. A vizsgálat eredménye szerint az áruházak több mint fele nem a jogszabályoknak megfelelően tájékoztatta a fogyasztókat, a legtöbben félrevezető információkat közöltek a vásárló jogairól, a termék áráról, illetve nem, vagy hiányosan tüntették fel a kereskedő adatait.
Itthon az átlagosnál rosszabb a helyzet: Magyarországon a helyi hatóság felmérése szerint tavaly tízből egy webáruház tájékoztatta a jogszabályoknak megfelelően a fogyasztókat. A mostani felmérés országokra lebontott eredményei különösen borús képest festenek Magyarországról: az Unió hazánkban tíz elektronikai termékekre szakosodott webboltot vizsgált, melyből egyik sem működött minden tekintetben jogszabályszerűen. A listán egyetlen országnak, Ciprusnak sikerült rajtunk kívül ilyen lesújtó eredményt elérnie.
Teljes cikk a HWSW-n.