Az ügy előzménye, hogy november végén a SzEK.org sürgős egyeztetést kezdeményezett az NFH vezetőivel, mivel a hatóság arra hivatkozva bírságolt meg 500 ezer forintra egy céget, hogy annak szexuális termékeket kínáló internetes kereskedelmi oldala, azaz webshopja valójában nem üzlet, csak egyszerű reklám.
Dr. Kolozsi Sándor, az NFH Hatósági és Jogi Főosztályának vezetője és Kis Ervin Egon, a SzEK.org elnöke szerdai találkozójukon egyetértettek abban, hogy a hatóság eljárását képező jogszabály pontosításra szorul, mivel egyáltalán nem foglalkozik az internetes üzlet fogalmával. Kis Ervin Egon véleménye szerint ma, amikor a magyarországi webshopok forgalma gyakorlatilag elérte a százmilliárd forintos álomhatárt, és az elektronikus kereskedelem az egyetlen ágazat, amely a válság körülményei között is évente 50 százalékkal növekszik, meglehetősen furcsa, hogy egy új jogszabály ennyire nem vesz tudomást az internet illetve az online kereskedelem létéről és a hagyományos kategóriákba nem szorítható jellegéről. Az e-kereskedelem nem kezelhető az üzleten kívüli, vagy a csomagküldő kereskedelem analógiája alapján sem, mivel számos elemében eltér ezektől.
Dr. Kolozsi Sándor fenntartotta az NFH jogértelmezését, mely szerint a weboldalakon közzétett ajánlatok tartalmuknál fogva árut népszerűsítő reklámtevékenységnek minősülnek, de egyetértett azzal is, hogy az áruk megrendelését lehetővé tevő webáruházakat virtuális üzletnek kellene tekinteni, mivel a vásárlás minden mozzanata - az áruhoz való fizikai hozzájutást kivéve - ott is lefolytatható. Ugyanakkor megnehezíti a hatóság dolgát, hogy a vonatkozó jogszabály csak a fizikailag körülhatárolható helyiséget tekinti üzletnek. Mivel így teljesen lehetetlenné válna a szexuális termékek internetes értékesítése - tekintve, hogy ha az árut nem lehet megmutatni, akkor lehetetlen rendelést felvenni rá -, az NFH az NFGM-hez fordul jogértelmezésért, amelynek tartalmától függően folytatja tovább a már megkezdett eljárásokat. A SzeK.org egyúttal kezdeményezi a minisztériumnál, hogy a jogszabályba kerüljön bele az internetes kereskedelem fogalma. Ennek kidolgozásához, illetve a fogalom pontosításához a SzEK.org elkészíti saját javaslatát.