Irtózatos pénzek gyűlnek az online kereskedelemben

A külföldi webáruházakból történő vásárlások növekedése óriási kihívás elé állítja a hazai e-kereskedelmi vállalkozásokat és a gazdaságot. Egyre nehezebb sikeresnek lenni a gyorsuló ütemben konszolidálódó piacon.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre nő a magyar internetezők import vásárlása. Tavaly 3,1 millióan, azaz minden második online vásárló rendelt külföldi webáruházakban, piactereken, bruttó 400-420 milliárd forint értékben. Ennek a forgalomnak a legnagyobb része az online világkereskedelemi szereplőkhöz áramlik.

Kép: Pixabay

E külföldi vásárlások elsődleges szempontja az ár. A világ legnagyobb kereskedői gyakran jelentősen kedvezőbb áron kínálják ugyan azt a terméket, ráadásul egyre többen szállítanak Magyarországra. Tovább fokozhatja az árversenyt a Google Shopping magyarországi elindulása, ami újabb árösszehasonlító platformként, minden korábbinál látványosabban összevethetővé teszi a boltok ajánlatait” – mondta Donáth Fruzsina a Smart Commerce Consulting üzleti tervezőiroda e-commerce szakértője.

Átrendeződő e-kereskedelemi piac

A külföldi szereplők térnyerése tovább fokozza az online bizniszekre eredendően is jellemző árversenyt, gyorsítva a hazai e-kereskedelmi piac konszolidiációját. Erősen zajlik a piac átrendeződése. Ebben a folyamatban, az nyer, aki bírja tőkével. Ezért egyre nagyobb e-kereskedelmi szereplők jönnek létre, hogy fel tudják venni a versenyt a külföldi szereplőkkel - mint például az eMAG és az Extreme Digital folyamatban lévő egyesülésével születő, európai viszonylatban is számottevő új vállalat – mutat rá a szakértő.

A Pareto elv egy szélsőséges formája már most is látható az e-kereskedelmi piacon – becslések

Online vásárlás – van még tovább?
Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?
szerint a szereplők 10%-a produkálja a forgalom 90%-át - azonban a tendencia tovább folytatódik, hasonló konszolidáció várható a közepes áruházaknál.

Ezen a szinten már elengedhetetlen az üzleti tervezés a sikerhez. Ismerni kell a piac méretét, a pontos piaci részesedést, évekre előre célként kell kitűzni a várható bevételt, költségeket, fejlesztéseket. Ekkor is csak az lesz sikeres, aki magas ügyfélelégedettség mellett lesz képes menedzselni a teljes ökoszisztémát - logisztikát, marketinget, ügyfélszolgálatot. Aki nem - vagy hibásan - tervez, kiváló kivitelezési képesség mellet is simán elbukik – mondta Donáth Fruzsina.

A piaci résekben bőven van hely

A szakértő szerint, konszolidáció ide vagy oda, bőven jut hely az e-kereskedelemi piacon a közepes és a kisebb szereplőknek is, hiszen a teljes kiskereskedelmi forgalomnak még csak 7%-a zajlik online színtéren, miközben a felnőtt internetezők 91%-a már aktív netes vásárló<1>, tehát a kereslet masszív. Ehhez azonban specializálódni kell, olyan rést kell találni a piacon, ahol egyedi értékelőnyöket tud teremteni a vállalkozás.

További versenyelőnyt nyújt az e-kereskedők számára adavezéreltség elve. Minden tevékenység eredménye - ha jó, ha rossz - azonnal mérhető és szükség szerint korrigálható. Abból válhat jelentős szereplő, aki képes létrehozni, működtetni egy olyan rendszert, amely összegyűjti és elemzi a vásárlási adatokat, megérti a vevőket és jövőbeli döntéseket is meg tud alapozni. Minél jobban megérti egy cég a vásárlóit, minél többet tesz azért, hogy a vásárlónak mindent megadjon annál nagyobb az esélye a sikerre.

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo