Így nyithat külföldi webáruházat

Magyarország határán túl több millió potenciális vásárló vár a hazai e-kereskedőkre. Éppen ezért a legtöbb webáruház tulajdonosában előbb vagy utóbb felmerül a kérdés:  miért is kellene kizárólag a magyar piacra összpontosítani, ha külföldi terjeszkedéssel meg lehet növelni a cég nyereségét?

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az általános hiedelem szerint nyugaton nagyobb az esély a sikerre, hiszen az ottani országok fejlettebbek. A legjobb lehetőségeket kínáló piacok az EU keleti részén találhatók - írja a Kosárérték Magazin. Valójában azonban ezekben az országokban, mint például Németország, Franciaország, Olaszország sokkal nehezebb érvényesülni, mert a piac tele van konkurens cégekkel, széles árukínálattal, és ezen felül még meg kell harcolniuk a gigantikus Amazonnal is, amely uralja a piacot. Ha viszont Európa másik felét vesszük szemügyre, azt láthatjuk, hogy a magyar, román, bolgár és ukrán piacok csak most futnak fel. Kisebb a konkurencia, kevesebb a tapasztalat, a vásárlók kevésbé igényesek, és a minőségi termékek kínálata is kisebb. Mire kell figyelni a külföldi terjeszkedésnél?

Hogyan hirdessünk a Facebookon?

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.

A kilépés a külföldi piacra még egy másik EU-s ország esetén is összetett feladat.  Ha webáruházával kelet vagy nyugat felé terjeszkedik, néhány dologgal tisztában kell lennie, hogy sikerrel tudja venni ezt az akadályt. Nézzük őket sorra! Logisztika Az egyik legfontosabb lépés, hogy megszervezzük a termék eljuttatását külföldre. Manapság már több ismert csomagküldő, például a GLS és a DPD is szállít külföldre Magyarország területéről, megfizethető áron, akár 2-5 munkanap alatt. Vagyis elég megtudni, hogy ezek a cégek szállítanak-e a kiválasztott célországba, és milyen feltételekkel. A webáruházak az áru elküldésén kívül a legkevésbé kedvelt munkát, a reklamáció és visszáru menedzselését is végzik. Emiatt célszerű helyi telephellyel rendelkezni az adott országban, a helyi jelenlét ugyanis csökkenti a postai kiadásokat és felgyorsítja az egész folyamatot. Végül pedig ami a legfontosabb: így a vásárló a döntési folyamat során láthatja, hogy probléma esetén a terméket helyi címre küldheti vissza, nem kell külföldre postáznia. A piac felmérése A következő fontos lépést az új piac és konkurens cégek felmérése jelenti. A helyi árakat minden webáruház tulajdonos könnyen át tudja tekinteni. Egy adott termékkör piacképességének részletesebb elemzését pedig célszerű egy ügynökségre bízni – akár arra, amellyel amúgy is dolgozik a cég. Ha nincs kéznél ilyen, akkor ne habozzon, keressen megfelelő szakértőt. Olyat, aki a célország vonatkozásában képben van a kereséssel, árakkal, kulcsszavakkal kapcsolatban, továbbá testreszabott marketing stratégiát tud készíteni.

Kép:Pexels
Néhány alapvető kérdést mindenképpen meg kell válaszolni. Milyen mennyiségben értékesítenek az adott országban a kiszemelt szegmensben? Milyen a vásárlók demográfiája? Milyen arányban használják mobilkészüléküket a webáruházak felkeresésére? Melyik fizetési módot részesítenek előnyben? Ilyen és ehhez hasonló érdekes információkat nyújt például az Expandeco is, amely gazdag tapasztalatokkal rendelkezik az európai e-commerce piacon. Szövegfordítás keresőprogramokra optimalizálva A legnagyobb szakadék, ami – legalábbis a kezdetekben biztosan – elválasztja Önt az új vásárlóitól, az a nyelv. Ezért fontos teljes mértékben lokalizálni webáruházát az új nyelven. Itt nem csak egyszerű fordításra gondolunk, hanem SEO-szempontú fordításokra, amelyek összhangban lesznek a keresőoptimalizálás szabályaival. Nem feledkezhetünk meg egy nagyon fontos dologról, ami a megfelelő domaint jelenti. Erre a kérdésre három megoldás lehetséges: az adott országra teljesen új domainnevet kitalálni, a jelenlegi magyar domaint bejegyezni az adott ország végződésével, vagy olyan új domaint vásárolni, ami a régió megcélzott országaiban (pl, ro, bg, cz, sk stb. végződéssel) még szabad. Általánosságban, ha nincs az egész világon működő webáruháza, és tervezi a terjeszkedést, vagy már jelen van pár ország piacán, akkor a legmegfelelőbb, ha minden országban saját domainje van az adott ország végződésével.

Véleményvezér

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.
A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo