Ügyfélszolgálat helyi nyelven Egy webáruház akár itthon, akár külföldön tevékenykedik, minőségi ügyfélszolgálat nélkül nehéz megmaradni a piacon. Nem is létezik rosszabb, mint amikor egy helyi webáruházban idegen nyelven veszik fel a telefont. Ezért érdemes az új piacra lépéskor lokális ügyfélszolgálatot biztosítani. Több érv is a kiszervezés mellett szól: anyanyelvi szinten beszélő idegen nyelvű munkatársat találni nagyon nehéz, ráadásul az outsourcing költsége átlagosan minimum 30%-kal alacsonyabb. Az Expandecoban erre is gondoltunk, és levesszük az Ön válláról az anyanyelvi szinten beszélő munkatársak toborzásának és betanításának terhét. Biztosítjuk Önnek a külföldi ügyfélszolgálatot szlovák, cseh, román, lengyel, német, bolgár vagy akár ukrán nyelven. Így az év minden napján minőségi külföldi ügyfélszolgálatot tudhat maga mögött. Miért szükséges egy bankszámla az adott pénznemben? Ha már túl van a fordításokon, rendelkezik külföldi ügyfélszolgálattal, ne feledkezzen meg róla, hogy a CEE régióban nemcsak a nyelvben térnek el az országok, hanem pénznemben is. Ezért fontos egy helyi céges bankszámlát nyitni. Ehhez minimum egyszer el kell látogatni a bankba, hogy aláírásával hitelesítse a szerződést. Továbbá arra is fel kell készülni, hogy minden bank különböző dokumentumokat igényel, amelyeket le kell fordíttatni olyan fordítókkal, akikkel az adott bank együtt dolgozik. Általában maga a tárgyalás sem tud angol vagy német nyelven lezajlani, ezért tolmácsra is szükség lehet, aki ért az adott ország nyelvén. Az Expandeco minden fontos információt meg tud Önnek szerezni, megbeszél egy időpontot a bankkal, és tolmácsot is tud biztosítani a számlanyitáshoz. Az adózó nyilvántartásba vétele Rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük a jogszabályokat és EU-s irányelveket, amelyek a külföldön történő vállalkozásokról szólnak. Például csomagküldő kereskedelemnél egy adott bevétel túllépése esetén szükséges regisztrálni az adott országban mint adófizető. Minden ország egy limitet szab meg a csomagküldő kereskedelem esetében, de a külföldi vállalkozásnál ez a kötelesség más tevékenység esetén is felmerülhet. Marketing Ha már mindezeket a dolgokat elintézte, még csak akkor kezdődik a klasszikus kereskedelmi munka: vásárlókat kell szerezni. Ezért ajánlatos találni egy megfelelő marketing partnert, aki segít Önnek látogatókat hozni és megfelelő konverziót elérni. Általánosságban elmondható, hogy fontos egy erős omnichannel stratégiát készíteni, hogy az összes rendelkezésre álló online marketing kommunikációs csatorna, az offline marketing és a minőségi ügyfélszolgálat mind egymást erősítve, egy közös célért dolgozzanak, és ez a vásárlók egyre magasabb számának elérése. Ugyanakkor a helyi specialitásokat is figyelembe kell venni. Például a szlovák vásárlókról elterjedt, hogy aktívak a közösségi oldalakon és gyakran olvasnak, illetve nyitnak meg különböző reklámokat. A románokról pedig az tudott, hogy szeretnek telefonon intézkedni.