Kiemelkedően sikeres a hazai e-kereskedelem

Az elmúlt két évben rengetek cikk és híradás szólt a hazai e-kereskedelem kimagasló teljesítményéről. Most megnéztük, hogy tartunk valójában, mit okozott a koronavírus-járvány és mire számíthatnak a szektor szereplői. E-kereskedelmi körkép következik…

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Napjainkban Románia, Csehország, Horvátország, Magyarország, Szlovénia, Litvánia és Ciprus produkálja a legnagyobb növekedést az európai kontinensen. Ha szemügyre vesszük a listát, láthatjuk, hogy minden szereplő a kontinens keleti feléhez köthető.

A megkérdezett marketingszakértő szerint minden rangsort és kimutatást a megfelelő kontextusban kell értelmezni. Nem csak a nyugati és a keleti régiók összehasonlítása nehézkes; a skandináv és a belelux államok is egészen más fejlődési pályát rajzolnak, mint a nagy népességszámmal rendelkező Egyesült Királyság, Franciaország és Németország, illetve a kisebb keleti nemzetállamok. Összességében elmondható, hogy a CEE-régió több országa a járványt megelőző években és a járvány alatt is pozitív meglepetést okozott, ezek közé tartozik Magyarország is – véli a szakértő.

A 2020-as évet a járványhelyzet miatt megváltozott vásárlói szokások jellemezték; miközben a gazdaság legtöbb ágazata nehéz helyzetbe került, az online kereskedelem szárnyalhatott. A magyar online piac 45%-ot nőtt; ha figyelembe vesszük, hogy a szakma 16%-os növekedést prognosztizált, nem túlzó az a kijelentés, miszerint az e-kereskedelem egy év alatt hármat lépett előre.

A növekedés motorját kisebb részben az a 80 ezer új belépő szolgáltatta, akik korábban nem számítottak aktív online vásárlónak; nagyobb részben azonban a vásárlási gyakoriság 18%-os, illetve a megrendelési érték 20%-os növekedése pörgette a számokat.

A szakértő szerint a 2020-as esztendő érezhetően tudatosabbá tette a kereskedőket; legalábbis a nagyobb webáruházak sokat tettek a jobb hatékonyság, a perszonalizáció és a költséghatékonyság érdekében. Egyre inkább erősödik a felismerés, hogy a 55 pluszos korcsoport az e-kereskedelem aranytartaléka, akik egyre nagyobb számban fedezhetik fel az online vásárlás előnyeit.

Ugyanakkor arra számíthatunk, hogy az ellátási láncok rendeződése, az országok közötti átjárás lehetősége és az élet minden területén tapasztalt normalizálódás újraéleszti azokat a törekvéseket, amelyek a külpiacok meghódítására irányulnak. Egy korábbi nemzetközi kutatás szerint a cseh és a magyar e-kereskedőket foglalkoztatja legnagyobb arányban a külföldi piacnyitás gondolata, kérdés azonban, hogy tényleges piacszerzéssé alakul-e a következő években.

Több pozitív példa említhető; a hazai piac egyik piacvezető szereplője, az Extreme Digital számos külpiacon van jelen, többek között Európa és a világ egyik legerősebb piacának számító Németországban is; a nyilvánosan elérhető Similarweb jelentések alapján az edigital.de webhely nem tartozik a német piac jelentős szereplői közé, de magasabb látogatottsági adatokkal rendelkezik, mint a hazai webáruházak 97%-a.

Sok piaci szereplő egyetért abban, hogy megfelelő exportterv birtokában, illetve a szükséges logisztika biztosítása esetén a hazai e-kereskedők sikeressé válhatnak a szomszédos országokban, illetve azokon túl is.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo