Kiemelkedően sikeres a hazai e-kereskedelem

Az elmúlt két évben rengetek cikk és híradás szólt a hazai e-kereskedelem kimagasló teljesítményéről. Most megnéztük, hogy tartunk valójában, mit okozott a koronavírus-járvány és mire számíthatnak a szektor szereplői. E-kereskedelmi körkép következik…

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Napjainkban Románia, Csehország, Horvátország, Magyarország, Szlovénia, Litvánia és Ciprus produkálja a legnagyobb növekedést az európai kontinensen. Ha szemügyre vesszük a listát, láthatjuk, hogy minden szereplő a kontinens keleti feléhez köthető.

A megkérdezett marketingszakértő szerint minden rangsort és kimutatást a megfelelő kontextusban kell értelmezni. Nem csak a nyugati és a keleti régiók összehasonlítása nehézkes; a skandináv és a belelux államok is egészen más fejlődési pályát rajzolnak, mint a nagy népességszámmal rendelkező Egyesült Királyság, Franciaország és Németország, illetve a kisebb keleti nemzetállamok. Összességében elmondható, hogy a CEE-régió több országa a járványt megelőző években és a járvány alatt is pozitív meglepetést okozott, ezek közé tartozik Magyarország is – véli a szakértő.

A 2020-as évet a járványhelyzet miatt megváltozott vásárlói szokások jellemezték; miközben a gazdaság legtöbb ágazata nehéz helyzetbe került, az online kereskedelem szárnyalhatott. A magyar online piac 45%-ot nőtt; ha figyelembe vesszük, hogy a szakma 16%-os növekedést prognosztizált, nem túlzó az a kijelentés, miszerint az e-kereskedelem egy év alatt hármat lépett előre.

A növekedés motorját kisebb részben az a 80 ezer új belépő szolgáltatta, akik korábban nem számítottak aktív online vásárlónak; nagyobb részben azonban a vásárlási gyakoriság 18%-os, illetve a megrendelési érték 20%-os növekedése pörgette a számokat.

A szakértő szerint a 2020-as esztendő érezhetően tudatosabbá tette a kereskedőket; legalábbis a nagyobb webáruházak sokat tettek a jobb hatékonyság, a perszonalizáció és a költséghatékonyság érdekében. Egyre inkább erősödik a felismerés, hogy a 55 pluszos korcsoport az e-kereskedelem aranytartaléka, akik egyre nagyobb számban fedezhetik fel az online vásárlás előnyeit.

Ugyanakkor arra számíthatunk, hogy az ellátási láncok rendeződése, az országok közötti átjárás lehetősége és az élet minden területén tapasztalt normalizálódás újraéleszti azokat a törekvéseket, amelyek a külpiacok meghódítására irányulnak. Egy korábbi nemzetközi kutatás szerint a cseh és a magyar e-kereskedőket foglalkoztatja legnagyobb arányban a külföldi piacnyitás gondolata, kérdés azonban, hogy tényleges piacszerzéssé alakul-e a következő években.

Több pozitív példa említhető; a hazai piac egyik piacvezető szereplője, az Extreme Digital számos külpiacon van jelen, többek között Európa és a világ egyik legerősebb piacának számító Németországban is; a nyilvánosan elérhető Similarweb jelentések alapján az edigital.de webhely nem tartozik a német piac jelentős szereplői közé, de magasabb látogatottsági adatokkal rendelkezik, mint a hazai webáruházak 97%-a.

Sok piaci szereplő egyetért abban, hogy megfelelő exportterv birtokában, illetve a szükséges logisztika biztosítása esetén a hazai e-kereskedők sikeressé válhatnak a szomszédos országokban, illetve azokon túl is.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo