Csomagpontok helyett a legtöbben a házhozszállítást választják

Az online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 360 milliárd forintot, a hazai kiskereskedelem 4,3 százaléka a az interneten keresztül történt. Egy átlagos vevő 11-szer rendelt valamilyen árut interneten keresztül – derült ki a GKI Gazdaságkutató adataiból.

A Biztosítási Szemle összeállítása szerint a globális e-kereskedelem a múlt évben 10 százalékkal nőtt, az idén újabb 11,5 százalékos ugrás jöhet. A bővülés mértéke az Európai Unióban átlagosan 13,6 százalék volt, itthon 18 százalék.

Az internetes kereskedelem terén Európán belül az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország dominál. A visegrádi országok közül Lengyelországban a legélénkebb az e-kereskedelem, majd Csehország, Magyarország és végül Szlovákia következik a sorban, de ha a régiós országokat nézzük, Románia is előttünk jár.

Kép: Pixabay

Stabil gazdasági növekedés tapasztalható, és az online kiskereskedelem is érett szakaszába lépett – emelte ki Madar Norbert, a GKI üzletágvezetője. Ezt az egyre növekvő online kereskedelmi forgalmat kell kiszolgálniuk a csomagkézbesítőknek. Ráadásul vannak olyan csúcsidőszakok – mint például a karácsony, a húsvét vagy a Black Friday –, amelyek az átlagosnál jóval nagyobb terhelést okoznak.

Jóval kelendőbbek a hagyományos, mint az e-könyvek
Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben a Vatera saját felhasználói körében végzett felmérése szerint, még mindig jóval népszerűbbek a hagyományos könyvek, mint az ebookok.

A csomagszállítással kapcsolatban az egyik legnagyobb probléma, hogy a magyarok 85 százaléka az otthoni kiszállítást választja, holott már sok fix pontos hálózat található az országban. A posta nagyjából háromezer fix kiszállítási ponttal rendelkezik, amivel a legnagyobb hálózat Magyarországon.

A csomaggyűjtő pontok népszerűbbé válását hátráltatja, hogy a vásárlók 58 százaléka jobban szereti utólag kifizetni a rendelt terméket, akkor, amikor már kézhez vette. 

Csomagpontok 2009 óta léteznek Magyarországon, és a GKI szakembere szerint idén rohamosan terjed majd a használatuk, ugyanis ez a legrugalmasabb kézbesítési megoldás.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo