Csomagpontok helyett a legtöbben a házhozszállítást választják

Az online kiskereskedelem forgalma tavaly meghaladta a 360 milliárd forintot, a hazai kiskereskedelem 4,3 százaléka a az interneten keresztül történt. Egy átlagos vevő 11-szer rendelt valamilyen árut interneten keresztül – derült ki a GKI Gazdaságkutató adataiból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A Biztosítási Szemle összeállítása szerint a globális e-kereskedelem a múlt évben 10 százalékkal nőtt, az idén újabb 11,5 százalékos ugrás jöhet. A bővülés mértéke az Európai Unióban átlagosan 13,6 százalék volt, itthon 18 százalék.

Az internetes kereskedelem terén Európán belül az Egyesült Királyság, Németország és Franciaország dominál. A visegrádi országok közül Lengyelországban a legélénkebb az e-kereskedelem, majd Csehország, Magyarország és végül Szlovákia következik a sorban, de ha a régiós országokat nézzük, Románia is előttünk jár.

Kép: Pixabay

Stabil gazdasági növekedés tapasztalható, és az online kiskereskedelem is érett szakaszába lépett – emelte ki Madar Norbert, a GKI üzletágvezetője. Ezt az egyre növekvő online kereskedelmi forgalmat kell kiszolgálniuk a csomagkézbesítőknek. Ráadásul vannak olyan csúcsidőszakok – mint például a karácsony, a húsvét vagy a Black Friday –, amelyek az átlagosnál jóval nagyobb terhelést okoznak.

Jóval kelendőbbek a hagyományos, mint az e-könyvek
Átlagosan 10 000 forint körüli összeget szánunk könyvekre az elkövetkező fél évben a Vatera saját felhasználói körében végzett felmérése szerint, még mindig jóval népszerűbbek a hagyományos könyvek, mint az ebookok.

A csomagszállítással kapcsolatban az egyik legnagyobb probléma, hogy a magyarok 85 százaléka az otthoni kiszállítást választja, holott már sok fix pontos hálózat található az országban. A posta nagyjából háromezer fix kiszállítási ponttal rendelkezik, amivel a legnagyobb hálózat Magyarországon.

A csomaggyűjtő pontok népszerűbbé válását hátráltatja, hogy a vásárlók 58 százaléka jobban szereti utólag kifizetni a rendelt terméket, akkor, amikor már kézhez vette. 

Csomagpontok 2009 óta léteznek Magyarországon, és a GKI szakembere szerint idén rohamosan terjed majd a használatuk, ugyanis ez a legrugalmasabb kézbesítési megoldás.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo