Az évtized üzlete lehet a csomagautomata biznisz, annyira pörög

Feltehetően a folyamatosan gyarapodó hálózat is szerepet kap abban, hogy csaknem ugyanannyian választják a csomagautomatát az internetről rendelt termékek átvételére, mint a csomagpontot – olvasható a Foxpost Box Index (FBI) ez évi felmérésében. Ebből az is kiderül, hogy egy év alatt 8 százalékponttal, 17 százalékra emelkedett azoknak az online vásárlóknak az aránya, akik legszívesebben a csomagautomatás átvételt választják.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Megőrizte második helyét a csomagátvételi módokkal összefüggő preferenciák között a csomagautomata: az interneten termékeket vásárlók 17 százaléka ezt kedveli a leginkább. Különösen magas (26 százalék) a csomagautomatát legszívesebben választók aránya az 50-59 évesek között – állapította meg a FOXPOST megbízásából a magyar internetezők körében elvégzett kutatás, amelyet a GKID készített 2022 februárjában. A Foxpost Box Indexből az is kiolvasható, hogy a házhoz szállítás ugyanebben az időszakban 11 százalékponttal csökkent, de még így is 62 százalékon áll a népszerűsége.

Azok körében, akik ismerik ezt a megoldást vagy hallottak róla, és vásároltak is valamit az elmúlt 12 hónapban az interneten, egy év alatt 30-ról 39 százalékra nőtt a csomagautomatát használók aránya. Ennél is nagyobb intenzitással fordultak a környezettudatosabb kézbesítési mód felé a fővárosban élők: esetükben 43-ról 64 százalékra nőtt a ráta, miközben a megyei jogú városok lakói is 47-ről 58 százalékig kapaszkodtak.

„A változások hátterében vélhetően a járványhelyzet enyhülése is szerepet játszik: az, hogy a vészhelyzet elmúltával az emberek ismét bátrabban mozdulnak ki, kényelmesen útba tudják ejteni az automatákat" – véli Bengyel Ádám, a FOXPOST vezérigazgató-társalapítója. Szerinte a megyei jogú városokban és a Budapesten élők körében a könnyebb elérhetőség miatt is preferáltabb a csomagautomatás átvétel. „2021 eleje óta az országban elérhető automaták száma megháromszorozódott, mostanra a teljes piac mérete – mintegy hat különböző hálózattal – eléri az 1400 automatát, így a csomagautomatás átvételi mód egyre több vásárló közvetlen közelében válik elérhetővé" – emelte ki Madar Norbert, a kutatást készítő GKID partnere. A szakember megjegyzi: a piacon az elmúlt időszakban megjelent új, automatás átvételt kínáló szolgáltatók és kereskedők intenzív médiakampányokkal is támogatták a hálózatok bővítését, és ez összességében növelte az átvételi mód ismertségét és népszerűségét is, szolgáltatótól és hálózatól függetlenül. Mindezek alapján nem is meglepő, hogy a 2021 eleji időszakhoz képest 6 százalékponttal emelkedett a csomagautomatás átvétel ismertsége, ezzel pedig már az internetezők 76 százaléka hallott erről a csomagszállítási és -átvételi módról.

Bengyel Ádám szerint a csomagautomatás átvételnek lényegesen kisebb a környezeti lábnyoma, mint a házhoz szállításnak: az egyetlen csomagra jutó 0,23 kg-os szén-dioxid-kibocsátással a FOXPOST Magyarországon piacvezetőnek számít, hiszen ez az érték a kiscsomag-logisztikai piacon is jóval magasabb, 0,80 és 1 kg között alakul. Ez is közrejátszik abban, hogy a céget és megoldásait ismerők leginkább a környezettudatos, olcsó és érintkezésmentes jelzőket társítják a FOXPOST-hoz, amelynek megoldásai az apróhirdetéses eladók és vásárlók körében is egyre népszerűbbek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest nőtt azoknak az aránya a Facebook Marketplace-en, a Vaterán és a Jófogáson eladók körében, akik a FOXPOST automatáinak segítségével juttatják el a csomagot a vevőhöz.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo