A netet választjuk, ha lehet

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében. Nőtt a mobilról vásárlók aránya, folyamatos a fejlődés a hazai e-kereskedelemben.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a hazai partner webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát „offline” is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. (A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában.) Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma.

A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6%-uk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4% alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1% alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 Ft-ot.

A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.

Megéri fejleszteni

Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg közel ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés. (Bár mindeddig sok szó esett arról, hogy elsősorban bizalmat kell építeni a webkereskedőknek a sikeres eladáshoz, mostanra úgy tűnik, megszokták ezt a formát a vásárlók. A kényelem, a gyorsaság, de a kínálat is előbbre került a fontossági sorrendben.)

Tájékozódás és tájékoztatás
Szakmai döntéseik előkészítése során a webáruházak üzemeltetőinek túlnyomó része hazai online forrásokból tájékozódik. Több mint felük olvas hazai szaklapokat, blogokat, illetve szakmai hírleveleket. Ötödük követi a külföldi webshopok változásait, de csak 10%-uk olvas idegen nyelvű szaklapokat. A hazai források közül az Olcsóbbat.hu és más hasonló oldalak szakmai hírlevelei a legnépszerűbbek.
A fogyasztóvédelmi előírásokat és más jogi dokumentumokat a többség a webáruház szolgáltatójának sablonjai alapján jeleníti meg. Kevesebb mint ötödük készít el egyéni ÁSZF-et, vagy például Adatvédelmi Szabályzatot.
A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Bebizonyosodott, hogy érdemes forrásokat áldozni a fejlesztésekre, hiszen az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.

Sajnos a hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.

5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez
Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket – szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.
A webáruházak hatékonyságát és sikerességét a boltok több mint háromnegyede a Google Analytics használatával méri. A Google-t másodikként nem a konkurens vállalat követi, hanem a webshopok egyedi fejlesztésű programjai. Az e-kereskedők által alkalmazott marketing eszközök közül egyértelműen vezetnek az ár-összehasonlító oldalak (70%), melyet a közösségi média (68%) és a hírlevelek (65%) követnek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest kevesebben használnak banneres megjelenést és már kicsit kevesebben használnak hírlevelet.

A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó fontosságú a webshopok számára. Önmagáért beszél, hogy az áruházak 99%-a használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webhopok 36%-a van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25%-a használja rendszeresen marketingkommunikációja során. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo