A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a hazai partner webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát „offline” is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. (A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában.) Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma.
A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6%-uk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4% alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1% alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 Ft-ot.
A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.
Megéri fejleszteni
Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg közel ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés. (Bár mindeddig sok szó esett arról, hogy elsősorban bizalmat kell építeni a webkereskedőknek a sikeres eladáshoz, mostanra úgy tűnik, megszokták ezt a formát a vásárlók. A kényelem, a gyorsaság, de a kínálat is előbbre került a fontossági sorrendben.)
Sajnos a hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.
A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó fontosságú a webshopok számára. Önmagáért beszél, hogy az áruházak 99%-a használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webhopok 36%-a van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25%-a használja rendszeresen marketingkommunikációja során. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.