A netet választjuk, ha lehet

Az elmúlt év során nőtt a webshopok forgalma, nőtt a vásárlók száma, és az átlagos kosárérték is növekedett kismértékben az Olcsóbbat.hu és az UNAS partnerei körében. Nőtt a mobilról vásárlók aránya, folyamatos a fejlődés a hazai e-kereskedelemben.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A kutatás adatai alapján elmondható, hogy a hazai partner webshopok 5%-a szolgál ki napi 50, vagy több megrendelést. Az e-kereskedők háromnegyede kevesebb mint 10 rendelést kap naponta. Az interneten és a hagyományos boltokban, tehát „offline” is forgalmazók több mint negyede idén úgy nyilatkozott: online felületen már többet értékesítenek, mint hagyományos módon. (A web ugyanis nem ellensége a hagyományos üzleteknek, hanem új lehetőségeket nyújt a vevők magasabb színvonalú kiszolgálásában.) Tavaly a webáruházak több mint kétharmadának emelkedett a forgalma és növekedett vásárlói száma. Ezzel párhuzamosan az egyszeri vásárlásnál elköltött összeg, avagy a kosárérték szerény növekedést mutat csak. A forgalom értéke és a vásárlók száma terén növekedésről beszámoló kereskedők fele szerint érdemben nőt a mobilról érkező forgalom. A stagnáló webáruházak harmada szerint is nőtt a mobilról érkező látogatók és vásárlók száma.

A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6%-uk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4% alatti konverziós rátája van, ötödüknek 1% alatti a konverziója. A többség átlagos kosárértéke 6000 és 15000 Ft közé esik. Tizedüké haladja meg a 30000 Ft-ot.

A válaszadó webshopok kínálatában a számítástechnikai cikkek, a háztartási eszközök, a kozmetikumok és a játékok vannak jelen a legnagyobb arányban.

Megéri fejleszteni

Az elmúlt időszakban a webshopok közel fele végzett nagyobb, vagy kisebb átalakítást az oldaluk működésében, míg közel ennyien változtattak az áruház kinézetén, megjelenésén. A 2013 előtt is működő webshopok ötöde mondta mindössze, hogy honlapján nem történt átalakítás, fejlesztés. (Bár mindeddig sok szó esett arról, hogy elsősorban bizalmat kell építeni a webkereskedőknek a sikeres eladáshoz, mostanra úgy tűnik, megszokták ezt a formát a vásárlók. A kényelem, a gyorsaság, de a kínálat is előbbre került a fontossági sorrendben.)

Tájékozódás és tájékoztatás
Szakmai döntéseik előkészítése során a webáruházak üzemeltetőinek túlnyomó része hazai online forrásokból tájékozódik. Több mint felük olvas hazai szaklapokat, blogokat, illetve szakmai hírleveleket. Ötödük követi a külföldi webshopok változásait, de csak 10%-uk olvas idegen nyelvű szaklapokat. A hazai források közül az Olcsóbbat.hu és más hasonló oldalak szakmai hírlevelei a legnépszerűbbek.
A fogyasztóvédelmi előírásokat és más jogi dokumentumokat a többség a webáruház szolgáltatójának sablonjai alapján jeleníti meg. Kevesebb mint ötödük készít el egyéni ÁSZF-et, vagy például Adatvédelmi Szabályzatot.
A jövőben a marketing eszközeik, közösségi médiamegjelenésük, illetve a termékek száma és megjelenése kapcsán szeretnének fejleszteni az internetes kereskedők. Bebizonyosodott, hogy érdemes forrásokat áldozni a fejlesztésekre, hiszen az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.

Sajnos a hazai webáruházak közel felében még mindig nem lehet online fizetni. Ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást alkalmaz.

5 tipp szakértőnktől a sikeres online kereskedéshez
Az online kereskedelem vitathatatlanul nagy lehetőség sok kis cég számára. Azonban a siker itt sem tuti. Hogy jobb esélyekkel induljunk, érdemes követni a legújabb trendeket – szakértőnk megmutatja mi az az 5, ami 2014-ben kihagyhatatlan.
A webáruházak hatékonyságát és sikerességét a boltok több mint háromnegyede a Google Analytics használatával méri. A Google-t másodikként nem a konkurens vállalat követi, hanem a webshopok egyedi fejlesztésű programjai. Az e-kereskedők által alkalmazott marketing eszközök közül egyértelműen vezetnek az ár-összehasonlító oldalak (70%), melyet a közösségi média (68%) és a hírlevelek (65%) követnek. Az egy évvel korábbi adatokhoz képest kevesebben használnak banneres megjelenést és már kicsit kevesebben használnak hírlevelet.

A közösségi média érthető módon még mindig meghatározó fontosságú a webshopok számára. Önmagáért beszél, hogy az áruházak 99%-a használja kommunikációjában a Facebookot. A Google+-on a webhopok 36%-a van jelen, a Youtube pedig szép növekedést mutat: a hazai áruházak már 25%-a használja rendszeresen marketingkommunikációja során. Fizetett hirdetések terén a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10000 Ft-ot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.

Véleményvezér

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo