Az online vásárlók többsége, elkerülve a sorban állást, online tervez ajándékot is vásárolni. Ráadásul – köszönhetően az olyan egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ünnepi akciónak, mint a Fekete Péntek – a vásárlók már tudatosan, november elejétől elkezdhetik az ajándékok beszerzését – derült ki a GKI Digital és az Árukereso.hu felméréséből. A megkérdezett internetezők idén átlagosan 5 embernek terveznek ajándékot vásárolni, közülük is a többség a szűk család részére. A tavalyi évhez képest idén az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozónkként várhatóan 10 százalékkal lesz magasabb, azaz: mintegy 30 500 Ft.
Az ajándékok értékét vizsgálva, a tavalyi évhez hasonlóan, idén karácsonykor is szűk családi körben lesz a legnagyobb értékű ajándékbontás. Az ünnep közeledtével az internetezők átlagosan 3-4 közeli családtagjuk megajándékozását tervezik, összesen több mint 25 ezer forint értékben. A legközelebbi családtagok (gyerekek, szülők, testvérek) ajándékaira szánt fejenkénti összeg meghaladhatja a 6 ezer forintot. A legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az ajándék átlagos értéke 2500 Ft körül alakul.
Az ajándékozási tervek ugrásszerűen lecsökkennek a családi kötelékek lazulásával, alig minden 5. internetező tervez valamilyen meglepetéssel készülni távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden 8., míg egyéb ismerőseinek, munkatársainak az internetezők alig 10 százaléka tervez ajándékot vásárolni.
Az ajándék kiválasztásánál minden forint számít!
Az internetes vásárlás élménye egyre fontosabbá válik az online vásárlók számára, ezért a vásárlók döntését nemcsak a webáruházak és kínálatuk közti választás, hanem az azt megelőző „keresési” eredmények is befolyásolják.
A megfelelő karácsonyi ajándék és a vásárlás helyének kiválasztásában élen járnak az ár-összehasonlító oldalak, melyek idén az online tájékozódás elsődleges támpontját jelentik az internetes keresők (pl. Google, Bing stb.) és a különböző webáruházak kínálatát megelőzve.
Mely termékkörök esetén számíthatnak a boltok karácsonyi rohamra?
Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet. A szűk családban népszerűek lesznek idén is a szórakoztató- és egyéb elektronikai, valamint a lakásfelszerelési, barkácscikkek is. E termékkörök vásárlása még a tág család megajándékozását tervezők körében is megfigyelhető, azonban a családi kapocs gyengülésével már többnyire a kisebb értékben is megvásárolható tárgyak, azaz a könyv és egyéb szépségápolási termékek lesznek a favoritok.