Idén sem sajnáljuk a pénzt karácsonyra

Az online kereskedelem térnyerését mi sem mutatja jobban, hogy az internetezők karácsonyi ajándékaikat már elsősorban webáruházakból rendelik. A tavalyi évhez képest idén 12 százalékkal több ajándék kerülhet a webáruházak „polcairól” a karácsonyfa alá.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az online vásárlók többsége, elkerülve a sorban állást, online tervez ajándékot is vásárolni. Ráadásul – köszönhetően az olyan egyre nagyobb népszerűségnek örvendő ünnepi akciónak, mint a Fekete Péntek – a vásárlók már tudatosan, november elejétől elkezdhetik az ajándékok beszerzését – derült ki a GKI Digital és az Árukereso.hu felméréséből. A megkérdezett internetezők idén átlagosan 5 embernek terveznek ajándékot vásárolni, közülük is a többség a szűk család részére. A tavalyi évhez képest idén az ajándékokra szánt teljes összeg ajándékozónkként várhatóan 10 százalékkal lesz magasabb, azaz: mintegy 30 500 Ft.

Spórolós tippek a Fekete Péntekre
A kisvállalkozások nem tudnak akkora kedvezményekkel harcba szállni a vásárlók figyelméért a Fekete Pénteken, mint a nagyvállalatok. De nem is kell! Van pár tippünk, hogy az extra árak helyett mit kínálhat a vásárlási őrület napján.
A családra költjük a legtöbbet

Az ajándékok értékét vizsgálva, a tavalyi évhez hasonlóan, idén karácsonykor is szűk családi körben lesz a legnagyobb értékű ajándékbontás. Az ünnep közeledtével az internetezők átlagosan 3-4 közeli családtagjuk megajándékozását tervezik, összesen több mint 25 ezer forint értékben. A legközelebbi családtagok (gyerekek, szülők, testvérek) ajándékaira szánt fejenkénti összeg meghaladhatja a 6 ezer forintot. A legkevesebbet a munkatársakra szánják az internetezők, itt az ajándék átlagos értéke 2500 Ft körül alakul.

Az ajándékozási tervek ugrásszerűen lecsökkennek a családi kötelékek lazulásával, alig minden 5. internetező tervez valamilyen meglepetéssel készülni távolabbi rokonai számára. Közelebb álló barátainak pedig már csak minden 8., míg egyéb ismerőseinek, munkatársainak az internetezők alig 10 százaléka tervez ajándékot vásárolni.

Az ajándék kiválasztásánál minden forint számít!

Az internetes vásárlás élménye egyre fontosabbá válik az online vásárlók számára, ezért a vásárlók döntését nemcsak a webáruházak és kínálatuk közti választás, hanem az azt megelőző „keresési” eredmények is befolyásolják.

A megfelelő karácsonyi ajándék és a vásárlás helyének kiválasztásában élen járnak az ár-összehasonlító oldalak, melyek idén az online tájékozódás elsődleges támpontját jelentik az internetes keresők (pl. Google, Bing stb.) és a különböző webáruházak kínálatát megelőzve.

A magyarok is ráharaptak a Black Fridayre
Egyre nő a magyar online kiskereskedelemben a Black Friday jelentősége. Bár csak néhány éve gyűrűzött be hazánkba az amerikai szokás, népszerűségét jól mutatják a Google-keresések növekvő számai, valamint a gomba módjára szaporodó, különleges hazai Black Friday akciók.
A karácsonyi ajándékok online beszerzése előtt, az online vásárlók már tudatosan válogatnak a webáruházak ajánlatai között. A legfontosabb szempont továbbra is az ár, de egyre erősebben jelen van a szempontok között a kiszemelt webáruház megbízhatósága, és számos minőségi, kényelmi szempont is komoly szerepet játszik az online vásárlás helyének meghatározásában. Ilyen például a szállítási és átvételi módok közti választás lehetősége, az ár-összehasonlító oldalak találatai, a választék nagysága, a termékvélemények vagy épp az, hogy a termék a rendelés idejében raktárkészleten van-e.

Mely termékkörök esetén számíthatnak a boltok karácsonyi rohamra?

Bár karácsonykor évről évre felbukkannak a csak az adott évre jellemző slágertermékek, a teljes internetező lakosság körében idén is a „klasszikusnak számító” ruházati cikkek, könyvek, szépségápolási termékek, kozmetikumok, valamint a játékok jelentik az elsődleges ajándékötletet. A szűk családban népszerűek lesznek idén is a szórakoztató- és egyéb elektronikai, valamint a lakásfelszerelési, barkácscikkek is. E termékkörök vásárlása még a tág család megajándékozását tervezők körében is megfigyelhető, azonban a családi kapocs gyengülésével már többnyire a kisebb értékben is megvásárolható tárgyak, azaz a könyv és egyéb szépségápolási termékek lesznek a favoritok.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo