Nem szabad kihagyni a bankkártyás fizetést

Szinte sehol sincs akkora zűrzavar a fejekben, mint az online fizetési lehetőségek területén, és azon belül konkrétan a bankkártyás fizetésnél. Ezért szakértő partnerünk cikkében igyekszik bemutatni a bankkártyás fizetés előnyeit egy webshop esetén.

Kép: SXC

Az utóbbi években ki ne tapasztalta volna a készpénzmentes fizetési eszközök terjedését, offline és online egyaránt. Márpedig ha valaminek így nő a népszerűsége, arra minden bizonnyal szüksége van az embereknek - de erről beszéljenek inkább a számok. A GKI Digital felmérése szerint az online vásárlók 61 százaléka rendszeresen használja a bankkártyáját a hagyományos bolti vásárlásai során, míg 48 százalékuk már a neten is megteszi ezt. Ráadásul a kiskereskedők webáruházaiban tavaly duplájára nőtt a bankkártyás fizetések aránya (15 százalék). A számokból nincs okunk azt feltételezni, hogy a jövőben ne lenne további növekedés várható, mind a vásárlói igények, és az azt beteljesítő webáruházak terén. (Ráadásul a fizetési élmény nagyon sokat jelent a vásárlóknak.)

Minél több fizetési lehetőség, annál jobb

Már csak azért is érdemes megfontolni a kártyaelfogadást, mert a kínált fizetési lehetőség számának növelésével megnő az esélye, hogy a vásárló talál olyan fizetési módot webáruházunkban, melyben megbízik, és szívesen használ. „Beláthatjuk, hogy a fizetési megoldások száma hatással van a vásárlási kedvre. Ráadásul minél több fizetési megoldást kínálunk látogatóinknak, annál komolyabbnak is látszunk a szemükben” – írta a Piac&Profit szakértő partnere a Webshop Experts blogjának bejegyzése.

Különösképp az új vásárlók esetében van ennek jelentősége, akik még bizalmatlanabbak velünk szemben. A bankkártyás fizetési módok a webáruházunkat is hitelesítik, mivel kártya elfogadási szerződést csak ellenőrzött cégek köthetnek. Ez azt jelenti, hogy az újonnan vagy nem olyan rég induló webáruházak a bankkártyás fizetési lehetőség biztosításával könnyen növelhetik megbízhatóságukat a látogatóik szemében. Ahogy a mondás tartja: „nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.” (Az EU is tesz azért, hogy jobban megérje az üzleteknek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést.)

Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat
Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.
Veszteségek elkerülése

A bankkártya elfogadás szükségességének kérdését persze a másik oldal felől is megközelíthetjük. Mi történik, ha nem kínálunk ilyen megoldást webáruházunkban? Minden bizonnyal ez megnöveli az utánvétes rendelések számát. Márpedig az utánvétnek számos hátránya van.

A túl későn lemondott megrendelések, vagy a hibás cím miatt rossz helyre kiszállított termékek jelentős idő- és pénzügyi veszteséget okoznak. További költségnövelő tényező, amivel ritkán számolnak a webáruház tulajdonosok a készpénz kezelés költsége, annak a bankszámlára történő befizetése, az esetleges hamis vagy sérült bankjegyek miatt felmerülő kockázatok és a házipénztárban megnövekedett könyvelési munka - átvezetések a bankszámlára.

A futárszolgálatok pedig külön díjat számolnak fel a készpénz begyűjtéséért, amit a szoros versenyhelyzetben nem tud mindenki továbbterhelni az ügyfélre – így ez a profitot csökkentheti. Ha meg továbbterheljük a vásárlóra az utánvét költségét, akkor az ő számára lesz az utánvételes készpénzfizetés a legdrágább.

Több érv is szól a bankkártyás fizetés (és általánosságban a készpénzmentes fizetési módok) mellett. Viszont az is tény, hogy jelenleg csak minden harmadik hazai webáruházban találjuk meg ezt a fizetési módot, amelynek okai elsősorban a magas tranzakciós költségekben, illetve abban keresendő, hogy a webshopok sokszor nem érzik szükségesnek a bankkártyás fizetés bevezetését, mikor köztudott, hogy a hazai vásárlók körében egyelőre az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb (a webáruházak több mint 90 százaléka kínál is ilyet).

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.
Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket

Orbán Viktor patrióta barátja egyszerűen lelőtte volna az Észtországba behatoló orosz vadászgépeket 

A cseh miniszterelnöki szék várományosa váratlanul kemény oroszellenes gondolattal állt elő.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo