Nem szabad kihagyni a bankkártyás fizetést

Szinte sehol sincs akkora zűrzavar a fejekben, mint az online fizetési lehetőségek területén, és azon belül konkrétan a bankkártyás fizetésnél. Ezért szakértő partnerünk cikkében igyekszik bemutatni a bankkártyás fizetés előnyeit egy webshop esetén.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Az utóbbi években ki ne tapasztalta volna a készpénzmentes fizetési eszközök terjedését, offline és online egyaránt. Márpedig ha valaminek így nő a népszerűsége, arra minden bizonnyal szüksége van az embereknek - de erről beszéljenek inkább a számok. A GKI Digital felmérése szerint az online vásárlók 61 százaléka rendszeresen használja a bankkártyáját a hagyományos bolti vásárlásai során, míg 48 százalékuk már a neten is megteszi ezt. Ráadásul a kiskereskedők webáruházaiban tavaly duplájára nőtt a bankkártyás fizetések aránya (15 százalék). A számokból nincs okunk azt feltételezni, hogy a jövőben ne lenne további növekedés várható, mind a vásárlói igények, és az azt beteljesítő webáruházak terén. (Ráadásul a fizetési élmény nagyon sokat jelent a vásárlóknak.)

Minél több fizetési lehetőség, annál jobb

Már csak azért is érdemes megfontolni a kártyaelfogadást, mert a kínált fizetési lehetőség számának növelésével megnő az esélye, hogy a vásárló talál olyan fizetési módot webáruházunkban, melyben megbízik, és szívesen használ. „Beláthatjuk, hogy a fizetési megoldások száma hatással van a vásárlási kedvre. Ráadásul minél több fizetési megoldást kínálunk látogatóinknak, annál komolyabbnak is látszunk a szemükben” – írta a Piac&Profit szakértő partnere a Webshop Experts blogjának bejegyzése.

Különösképp az új vásárlók esetében van ennek jelentősége, akik még bizalmatlanabbak velünk szemben. A bankkártyás fizetési módok a webáruházunkat is hitelesítik, mivel kártya elfogadási szerződést csak ellenőrzött cégek köthetnek. Ez azt jelenti, hogy az újonnan vagy nem olyan rég induló webáruházak a bankkártyás fizetési lehetőség biztosításával könnyen növelhetik megbízhatóságukat a látogatóik szemében. Ahogy a mondás tartja: „nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani.” (Az EU is tesz azért, hogy jobban megérje az üzleteknek lehetővé tenni a bankkártyás fizetést.)

Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat
Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.
Veszteségek elkerülése

A bankkártya elfogadás szükségességének kérdését persze a másik oldal felől is megközelíthetjük. Mi történik, ha nem kínálunk ilyen megoldást webáruházunkban? Minden bizonnyal ez megnöveli az utánvétes rendelések számát. Márpedig az utánvétnek számos hátránya van.

A túl későn lemondott megrendelések, vagy a hibás cím miatt rossz helyre kiszállított termékek jelentős idő- és pénzügyi veszteséget okoznak. További költségnövelő tényező, amivel ritkán számolnak a webáruház tulajdonosok a készpénz kezelés költsége, annak a bankszámlára történő befizetése, az esetleges hamis vagy sérült bankjegyek miatt felmerülő kockázatok és a házipénztárban megnövekedett könyvelési munka - átvezetések a bankszámlára.

A futárszolgálatok pedig külön díjat számolnak fel a készpénz begyűjtéséért, amit a szoros versenyhelyzetben nem tud mindenki továbbterhelni az ügyfélre – így ez a profitot csökkentheti. Ha meg továbbterheljük a vásárlóra az utánvét költségét, akkor az ő számára lesz az utánvételes készpénzfizetés a legdrágább.

Több érv is szól a bankkártyás fizetés (és általánosságban a készpénzmentes fizetési módok) mellett. Viszont az is tény, hogy jelenleg csak minden harmadik hazai webáruházban találjuk meg ezt a fizetési módot, amelynek okai elsősorban a magas tranzakciós költségekben, illetve abban keresendő, hogy a webshopok sokszor nem érzik szükségesnek a bankkártyás fizetés bevezetését, mikor köztudott, hogy a hazai vásárlók körében egyelőre az utánvétes készpénzes fizetés a legnépszerűbb (a webáruházak több mint 90 százaléka kínál is ilyet).

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható!

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek
Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo