A Google trendkutatása szerint 2015 novemberében a „fekete péntek” és „black friday” kifejezésekre több mint félmilliószor kerestek a magyarok a keresőben. Ez a szám egy évvel korábban még alig haladta meg a 200 000-et. (Ötvenezer vásárló egy óra alatt, egymást taposó vevők a boltokban – ilyen volt tavaly a hazai fekete péntek.)
Az idei szeptemberi adatok már több mint 10 000 keresést regisztráltak (ez közel 50 százalékkal több, mint tavaly szeptemberben), ám a java biztosan csak ezután következik majd.
Mint minden évben, úgy idén is november végére, a hálaadás utáni péntekre (november utolsó péntekjére) esik a Black Friday, de ez nem tántorította vissza az online kereskedőket attól, hogy már jóval korábban meghirdessék különleges ajánlataikat. Így tesz idén a tengerentúli óriás, az Amazon is, aki mindennap új akciókkal tart visszaszámlálást, az AliExpress pedig november 11-én tartja shopping ünnepét. A kisvállalkozások nem tudnak akkora kedvezményekkel harcba szállni a vásárlók figyelméért a Fekete Pénteken, mint a nagyvállalatok. De nem is kell! Van pár tippünk, hogy az extra árak helyett mit kínálhat a vásárlási őrület napján.
Itthon a Black Friday hazai gyűjtőoldalán listázva is megtalálhatjuk a részt vevő boltokat, sőt, a ShopAlike-on egy helyen böngészhetünk több webáruház akciós termékei között. Vigyázat! A Black Friday nemcsak a kereskedők, hanem a kiberbűnözők számára is a vadászidény kezdetét jelenti!