asalgo cikkei
asalgo cikkei
Ezek az alanyi adómentesség buktatói
Az alanyi adómentesség az évi 6 millió forint bevételnél kisebb forgalmú mikrovállalkozásoknak kínált opció, amelynek jelentős előnye, hogy választása esetén nem kell áfabevallást készíteni. De igen gyakori buktatója az alanyi adómentességnek, hogy kevés vállalkozó van azzal tisztában, hogy néhány értékesítést áfa fizetési kötelezettség terhel, függetlenül attól, hogy egyébként nem kell az értékesítésről kiállított számláiban adót feltüntetnie. Sorra vettük, mely esetekben keletkezik áfa fizetési kötelezettsége az alanyi adómentesség időszaka alatt.
Meddig kell tárolni a céges papírokat?
A vállalkozásoknál – függetlenül attól, hogy kisebb cégről vagy nagyvállalatról beszélünk – igen gyakran felmerülő kérdés, hogy meddig, hány évig célszerű megőrizni a jó néhány éve lejárt szerződéseket, számlákat, egyéb bizonylatokat. A határidők adónemenként eltérőek lehetnek, de az általános szabály ugyanaz. Íme a legfontosabb tudnivalók.
Így jár, aki nem fizeti a kamarai hozzájárulást
A kamarai tagdíj befizetési határideje lassan féléve lejárt, de még mindig van olyan vállalkozás, aki nem tett eleget kötelezettségének. Összefoglaltuk, hogy ezek a cégek milyen következményekre számíthatnak, avagy hogyan hajtja be az adóhivatal az ötezer forintos hozzájárulást.
Hova tegyük az adatokat?
A vállalkozásoknak gondoskodnia kell róla, hogy az adatai – a hivatalos papíroktól az ügyféladatokig – nyomon követhetőek, visszakereshetőek és legalább két, különböző helyen fellelhetőek legyenek. Célszerű elektronikusan is tárolni őket, a kérdés, hogy hol és milyen eszközön.
Az 5 leggyakoribb értékesítési baki
A legtöbb cégtulajdonos tisztában van vele, hogy értékesíteni csak tiszta fejjel, magabiztosan, átgondolt bemutatkozóval lehet sikeresen. A gyakorlatban mégis gyakran fordul elő, hogy rutinból tárgyalunk, alapvető hibákat követünk el. Íme az 5 leggyakoribb baki.
Így vezessük a céget, ha több tulajdonos van
Ha több tulajdonosa is van egy cégnek, akkor az a szerencsés, ha hosszú távon mindenki azzal foglalkozik, amiben a legjobb. Egyrészt azért, mert azt tudja a leghatékonyabban ellátni, másrészt azért, mert nem tehernek érzi az ezzel való foglalatoskodást, örömmel csinálja. Mire figyeljünk még? Összefoglaltuk a lényeget.
8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze többszázezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.
5 tipp kinnlevőségek behajtásához
Ma van az iparűzési határidő-előleg befizetési határideje, de előfordulhat, hogy kinnlevőségeink miatt nincs pénz a céges számlánkon. Az adóhivatal azonban nem kegyelmez: a fizetési határidő elmulasztása esetén akár 3 napon belül inkasszálhatja számlánkat. Mit tegyünk, hogy a lehető leggyorsabban pénzünkhöz juthassunk? Hogyan tudjuk behajtani kinnlevőségeinket a leggyorsabban?
Így lesz szerződés a tárgyalásból
Legyünk felkészültek, határozottak és meggyőzőek, ha szerződéssel a kezünkben szeretnénk távozni a tárgyalásról. Joggal merül fel a kérdés, hogyan. Íme 5 tipp, ami bevált.
Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget
Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.
Kisokos a hipa-előleg fizetéshez
A helyi iparűzési adó (hipa) kiszámítására és befizetésére a határidő már csak néhány nap, azaz szeptember 15-én hétfőn fizetnie kell mindenkinek, aki valamely önkormányzat területén székhellyel/telephellyel rendelkezik és állandó vagy ideiglenes jelleggel vállalkozási tevékenységet folytat. De honnan tudjuk, mennyi adóelőleget kell fizetnünk? Hogyan kell kiszámolni és mi történik, ha nem tudjuk befizetni?
5 alapszabály a sikeres együttműködésekhez
A partnerség jó - ezt szerencsére egyre több vállalkozó pontosan látja. A sok partner üzleti szempontból hasznos mindaddig, amíg nem esünk túlzásba: nem kell mindenáron és minden piaci szereplővel együttműködni. Koncentráljunk arra is, hogy milyen a kapcsolat a már meglévő társakkal!
Munkahelyi konfliktus: így kerüljük el őket!
Nem szabad mellébeszélni, következetlennek lenni vagy elmérgesedni hagyni egy vitát - néhány alapszabály, amelyek betartásával, vezetőként megúszhatjuk a nagyobb munkahelyi konfliktusokat. Íme 5 dolog, amire ügyeljünk.
5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp
Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.
Így kerüljük el az inkasszót!
Ha nem fizeti ki a megrendelést néhány nagyobb ügyfél, az már elég ahhoz, hogy egy kisebb vállalkozást padlóra küldjön. De legalábbis átmenetileg fizetésképtelenné tegye. Könnyen és viszonylag gyorsan fel lehet halmozni jókora adósságot. A legveszélyesebb ezek közül a bér, járulék, áfa és egyéb adónemekeben történő tartozás. Az adóhatóság nem viccel, néhány napon belül inkasszál. Íme néhány tanács, hogy ne kerüljünk ilyen helyzetbe.
5 veszélyes pont a családi vállalkozásban
Igaz a mondás: az üzletet és a magánéletet nem jó összekeverni. Bár a családi vállalkozás mellett sok érv szól, az is igaz, hogy könnyen rámehetnek a baráti kapcsolataink, összeveszhetünk családtagjainkkal. Vállalkozni egyébként sem stresszmentes, családtagokkal vagy barátokkal tenni ezt pedig még több konfliktust rejthet magában. Íme 5 érv, amiért jobb vigyázni a családi vállalkozással.
5 fontos tipp tárgyalási helyzetekhez
Induló vállalkozások tulajdonosai gyakran olyan kommunikációs bakikat követnek el, mint a legtöbb iskolás, amikor vizsgázik. Elkerülésük teljesen magától értetődő volna, de adott pillanatban – teljesítményorientáció, megfelelési kényszer hatására – mégis megtörténik. Néhány hasznos tipp, hogyan kerülhetjük el a leggyakoribb kommunikációs bakikat.
Vállalkozás és barátság együtt? Így lehet!
Közösen céget alapítani a legjobb barátunkkal jópofának tűnik, de nem árt szem előtt tartanunk néhány alapszabályt. Íme a legfontosabbak.
Így válasszunk nevet a termékünknek!
Terméknevet, márkanevet választani nagy felelősség. Egy jó döntéssel sokat könnyíthetünk a saját helyzetünkön értékesítéskor. Számos szempontot és lehetőséget kell mérlegelni, amíg megtaláljuk az igazit. Íme néhány hasznos tanács, mire ügyeljünk.
Kezdő vállalkozás: az 5 leggyakoribb tévhit
A startup cég induló tőkéjének összegyűjtéséről minden kezdő vállalkozónak más elképzelései vannak. Van, aki a kezdő vállalkozóknak kiírt pályázattól várja a cég beindulását, mások kockázati tőkében hisznek, de gyakran megesik, hogy az ötletből nem lesz vállalkozás sem, mert a tulajdonosok úgy tartják, a saját tőkéjük gyakorlatilag semmire se lenne elég. Íme az 5 leggyakoribb tévhit, ami egy induló cég kudarcát jelentheti.
Három súlyos baki értékesítésnél
Köztudott, hogy illetlenség hangosan nevetni, túl erős sminkben megjelenni egy tárgyaláson vagy, nem a partner szemébe nézni, miközben hozzánk beszél. De legalább ennyire fontos, hogy mit és hogyan kommunikálunk az ügyféllel. Íme 3 tanács, mire ügyeljünk, ha nem szeretnénk, hogy kudarcba fulladjon egy tárgyalás.
5 praktikus tipp tagi kölcsönhöz
A tagi hitel egyik leggyakoribb formája, hogy a tagok, az általuk nyújtott kölcsönnel emelik meg a társaság törzstőkéjét, hogy ebből fedezhessék a cég költségeit. De ha nem vigyázunk, s az adóhivatal túl soknak találja a vállalkozásnak nyújtott tagi kölcsönt, utánanézhet, hogy volt-e a tagnak elegendő adózott jövedelme ahhoz, hogy tagi kölcsönt adjon. Ezért fontos, hogy a hitelnyújtást szerződéskötés előzze meg, és a mögöttes könyvelés precíz és átgondolt legyen. Az alábbiakban összegyűjtöttünk néhány hasznos tippet, mire ügyeljünk.
Mit vizsgálnak az ellenőrök?
Vállalkozni nem könnyű és a számtalan engedély és dokumentáció beszerzése nem is teszi egyszerűbbé a cég működését. Különösen ha úgy döntünk nyitunk egy üzletet, szépségszalont vagy éttermet. Miután úgy érezzük, hogy túl vagyunk a nehezén, a sok munkával és legalább annyi anyagi áldozat megszerzett engedélyek a gyakorlatban is megmérettetnek a különféle szakhatóságok által. Összeszedtük, kik ellenőrizhetik és miket vizsgálhatnak egy kereskedelmi egységnél.
Öt dolog, amire figyeljünk honlaptervezésnél
A vállalkozások többsége minimális költségvetésből próbálja kigazdálkodni saját weboldalát. Kellő szaktudás és megfelelően képzett szakember hiányában azonban gyakran nem a várt eredmény születik. Melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket elkövethetünk weboldalunk tervezése során?
Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel
Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.
Értékesítési tippek: erre a 3 dologra figyeljen új ügyfél esetén!
Kezdő vállalkozóként minden régi és minden új ügyfél számít, de gyakran annyira szeretnénk megnyerni a potenciális partnert, hogy elfeledkezünk néhány alapszabályról. Összeszedtünk három dolgot, amire érdemes ügyelni az első tárgyalásnál.
Így igényeljünk céges folyószámlahitelt!
Nincs olyan vállalkozás, amelyik ne került volna még átmeneti pénzzavarba. Egyszerű megoldásnak tűnik a céges folyószámlahitel, de célszerű minden tulajdonosnak alaposan végiggondolnia, mennyi pénzre van pontosan szüksége és kiszámolnia, mennyibe kerül majd a cégnek a tranzakció.
Elvesztett megrendelő: így szerezhetjük vissza!
A legtöbb cégtulajdonossal előfordult már, hogy - rajta kívülálló okok miatt - nem tudott jelen lenni egy fontos tárgyaláson vagy nem tudott közreműködni egy fontos ügyfél kérése, megrendelése teljesítésekor. A hiba, ahogy lenni szokott, becsúszott, a megrendelő pedig dühében szerződést bontott. Íme néhány ötlet, mit tegyünk, hogy a hibát kijavítsuk, a megrendelőt visszaszerezzük.
Így ne bukjuk el az új megrendelőt
Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.
5 tévhit az ügyfélpanaszokról
Kezdő vállalkozóként hajlamosak vagyunk vagy túlreagálni vagy alulbecsülni az ügyfeleink panaszait. A megoldás természetesen félúton van és a legkevésbé sem szabad az ügyfélszolgálatos hangulatára bízni, mikor melyiket alkalmazza. Íme az 5 leggyakoribb tévhit a panaszkezeléssel kapcsolatban.
Minek kell szerepelnie az élelmiszer címkéjén?
A termékek csomagolásán vagy a termékhez csatolt árucímkén számos információt köteles feltüntetni a gyártó vagy forgalmazó cég. Ezen információk egy részének ellenőrzése elengedhetetlen az áruk átvételéhez. Az alábbiakban összefoglaltuk az élelmiszer csomagolásra vonatkozó előírásokat.
Áramszünet: így lehet átvészelni a telephelyünkön!
Egy egésznapos áramszünet otthoni körülmények között se komfortos, de ha a telephelyünkön történik, akkor a diszkomforton túl igen nagy károkat okozhat a vállalkozásunknak. Határidős munka kellős közepén, amikor a megrendelő már sms-eket irogat, nem tehetjük meg, hogy hazaküldjük a dolgozókat és akkor folytassuk a munkát, ha újra lesz áram. De akkor mit tehetünk? Íme néhány tipp, hogyan vészelhetjük át a legkisebb veszteséggel az ilyen váratlan eseményeket.
Erre az 5 dologra figyeljen, ha telephelyet bérel!
A legtöbb vállalkozás hosszú hónapokig keres egy telephelynek alkalmas ingatlant, mire megtalálja és ekkor már alig várja, hogy használatba vegye. A cégvezetők ilyenkor hajlamosak felületesen átolvasni az eléjük tolt bérleti szerződést. Az alábbiakban néhány sarkalatos pont, amire érdemes figyelnünk, ha nem szeretnénk hosszú távra elköteleződni úgy, hogy az nem szolgálja üzleti érdekeinket.
HACCP-kézikönyv: 5 dolog, amit érdemes átgondolnia
A HACCP kiépítése a legkisebb üzletben is a működés alapvető követelménye, ha élelmiszerekkel dolgoznak. Mindegy, hogy szakemberre bízza-e a dokumentáció elkészítését vagy saját maga áll neki, alaposan végig kell gondolnia a telephely kialakítását, a technológiát és ezt meg is kell szépen fogalmaznia. Az előbbi annyival kerül többe, amennyi időt, energiát elvesz az utóbbi az életéből. Íme az 5 kérdés, ami cégmérettől függetlenül kisebb-nagyobb fejtörést okozhat:
Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként
Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.
Baleset cégautóval - a legfontosabb tudnivalók
Mit tegyünk, kihez forduljunk, milyen papírokat tartsunk magunknál arra az esetre, ha bérelt vagy céges autóval balesetet szenvedünk? Mi a teendő, ha sérül a rendszámunk? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk
Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.
Mozgóbolt: mennyi idő alatt kaphatunk működési engedélyt?
Miután megszületett az elhatározás, szeretnénk portékánkat közterületen árusítani, kinéztük a helyet, ahová majd kitelepülünk és be is nyújtottuk a kérelmet az önkormányzathoz, nincs más dolgunk, mint várni az engedélyre. Mi az eljárás menete? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Bejelentés- vagy engedélykötelezettség: mi kell hozzá?
Nem minden tevékenység folytatásához kell működési engedély, van amit elég csak bejelenteni. Melyek az engedélyköteles tevékenységek, és hogyan működik a bejelentés? Milyen papírok szükségesek a procedúrához? Íme a legfontosabb tudnivalók.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
Mozgóboltot nyitna? Így fogjon hozzá
Tombol a nyár, javában tart a turistaszezon. Ez az az időszak, amikor a nyaralóhelyeket úgymond ellepik a fagylaltos kocsik , hotdog-és, hamburger árusok. Ez utóbbiak, már irodaházakban is egyre gyakrabban fellelhetőek. Milyen papírok kellenek ahhoz, hogy egy ilyen mozgóbolt működhessen és mennyibe kerül az engedély megszerzése? Utánajártunk.
Az 5 legfontosabb teendő munkahelyi baleset esetén
Mi számít munkahelyi balesetnek? Kinek kell elsősegélyt nyújtania? Milyen megállapításokat kell tennie a munkáltatónak? Íme 5 dolog, amelyet célszerű minden munkáltatónak betartania.
Szállítólevél: tények és tévhitek
Milyen szállítólevelet fogad el az adóhatóság? Szigorú számadású-e a szállítólevél? Vannak-e tartalmi és formai kritériumok? Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
Új gép áll munkába? Így lesz biztonságos és szabályos!
Egészségügyi kiskönyv, munkavédelmi oktatás és kétféle felülvizsgálat - négy fontos dolog, amire figyelnie kell, mielőtt telephelyén üzembe helyezné a munkavégzéshez szükséges gépeket, eszközöket.
A 3 legfontosabb szabály, ha új gép indul a cégnél
Munkaeszközt üzembe helyezni, valamint használatba venni csak abban az esetben szabad, ha az az egészséget nem veszélyeztető és biztonságos munkavégzés követelményeit kielégíti. További feltétel, hogy az adott munkaeszköznek legyen külön jogszabályban meghatározott gyártói megfelelőségi nyilatkozata, illetve a megfelelőséget tanúsító egyéb dokumentumai. Pontosan melyek ezek? Íme az üzembe helyezés 3 legfontosabb lépése, amelyek nélkül nem engedheti, hogy munkavállalói önállóan dolgozzanak.
Ezért is bírságolnak a munkavédelmi felügyelők
A munkáltató kötelessége kockázatértékelést készítettnie akkor is, ha egyetlen alkalmazottja van. Ellenkező esetben akár 10 millió forintra is bírságolható. De mire való a kockázatértékelés? Mikor és hogyan kell elkészíteni, elkészíttetni a dokumentumot? Összefoglaltuk a legfontosabb tudnivalókat.
Kész csőd egy üzem engedélyeztetése
Felelőtlenség egy üzem kialakítása során csak a beruházás költségével kalkulálnunk előre. Jó néhány engedély szükséges a működés megkezdéséhez. Ezek beszerzése időt, energiát és szép kis summát emészt fel.. Lássuk, mivel célszerű számolnunk, ha nem szeretnénk időközben kifutni a pénzünkből.
5 pont, ami nélkül ne írjon alá szerződést
Folyamatosan érkeznek a megrendelések, de vállalkozása kapacitása szűkös, ezért kiszervezi alvállalkozónak a határidős feladatai egy részét. Miket érdemes a szerződésben kikötnie és mire célszerű ügyelnie? Munkajogászt kérdeztünk.