1. Kulcskérdés az időbeosztás
Sokan a meglévő munka mellett vágnak bele egy vállalkozásba, s bár eleinte fel sem tűnik, idővel nincs idő semmire, mindennel csúszunk, vagy éppen elfelejtettünk valamit. Ezért nagyon fontos, hogy lehetőleg minden napot megtervezzünk előre, minden héten beszéljük át együtt az elvégzett és a tervezett feladatokat. Igyekezzünk egymás között úgy megosztani a feladatokat, hogy egyik tulajdonos se érezze úgy, hogy aránytalanul többet végez, mint a másik.
2. „Meetingeljünk” rendszeresen!
Fontos, hogy hétről hétre vagy hónapról hónapra leüljünk az üzlettársakkal, és áttekintsük, ki hogyan halad a feladatával, milyen problémák adódtak, mit vár a többiektől. Ezzel elérhető, hogy egyetértsünk legalább abban, hogy is állunk. Célszerű átnézni közösen az üzleti tervet, és summázni, mi valósult meg belőle, és aktualizálni, ahol szükséges.
Figyeljünk arra, hogy a konfliktusokat kizárólag tulajdonosi körben rendezzük, semmi esetre sem a beosztottaink előtt, mert ronthatja a munkamorált, és hatással lehet a főnök–beosztott viszonyra is. Egy vita közben ráadásul akarva-akaratlanul kifecseghetünk olyan titkokat, amik egyáltalán nem tartoznak az alkalmazottainkra.
4. Legyünk kompromisszumkészek, de ne mindenáron!
Nem kell mindenben egyetértenünk a többi tulajdonossal, de a hosszú távú és hatékony együttműködés kulcsa, ha törekszünk a kompromisszumra. Pontosabban nem harcolunk mindenben a saját igazunkért, mert ezzel a saját cégünk működését is akadályozzuk. De ne essünk át a ló túlsó oldalára se azzal, hogy mindenre csak bólogatunk, mert így bennünk gyülemlik fel a feszültség, ami később nagyobb konfliktushoz vezethet, mint ha pusztán vitatkoztunk volna, amikor lehetőség volt rá.
5. Vállaljuk a felelősséget!
Ne csak a saját, hanem a cég döntéseiért is vállaljuk a felelősséget. Akkor is, ha nem a mi ötletünk volt, ami balul sült el, de ráhagytuk a többi tulajdonosra. Kívülről mindig egységesnek kell látszódnia a cégnek, a belső viszályokat a cégen belül kell rendezni.