Így vezessük a céget, ha több tulajdonos van

Ha több tulajdonosa is van egy cégnek, akkor az a szerencsés, ha hosszú távon mindenki azzal foglalkozik, amiben a legjobb. Egyrészt azért, mert azt tudja a leghatékonyabban ellátni, másrészt azért, mert nem tehernek érzi az ezzel való foglalatoskodást, örömmel csinálja. Mire figyeljünk még? Összefoglaltuk a lényeget.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem egymás ellen kell küzdenünk – 
Kép: PP-archív

1. Kulcskérdés az időbeosztás

Sokan a meglévő munka mellett vágnak bele egy vállalkozásba, s bár eleinte fel sem tűnik, idővel nincs idő semmire, mindennel csúszunk, vagy éppen elfelejtettünk valamit. Ezért nagyon fontos, hogy lehetőleg minden napot megtervezzünk előre, minden héten beszéljük át együtt az elvégzett és a tervezett feladatokat. Igyekezzünk egymás között úgy megosztani a feladatokat, hogy egyik tulajdonos se érezze úgy, hogy aránytalanul többet végez, mint a másik.

2. „Meetingeljünk” rendszeresen!

Fontos, hogy hétről hétre vagy hónapról hónapra leüljünk az üzlettársakkal, és áttekintsük, ki hogyan halad a feladatával, milyen problémák adódtak, mit vár a többiektől. Ezzel elérhető, hogy egyetértsünk legalább abban, hogy is állunk. Célszerű átnézni közösen az üzleti tervet, és summázni, mi valósult meg belőle, és aktualizálni, ahol szükséges.

Vállalkozás és barátság együtt? Így lehet!
Közösen céget alapítani a legjobb barátunkkal jópofának tűnik, de nem árt szem előtt tartanunk néhány alapszabályt, hogy a cég sikerének ne a barátság legyen az ára.
3. Ne a beosztottak előtt!

Figyeljünk arra, hogy a konfliktusokat kizárólag tulajdonosi körben rendezzük, semmi esetre sem a beosztottaink előtt, mert ronthatja a munkamorált, és hatással lehet a főnök–beosztott viszonyra is. Egy vita közben ráadásul akarva-akaratlanul kifecseghetünk olyan titkokat, amik egyáltalán nem tartoznak az alkalmazottainkra.

4. Legyünk kompromisszumkészek, de ne mindenáron!

Nem kell mindenben egyetértenünk a többi tulajdonossal, de a hosszú távú és hatékony együttműködés kulcsa, ha törekszünk a kompromisszumra. Pontosabban nem harcolunk mindenben a saját igazunkért, mert ezzel a saját cégünk működését is akadályozzuk. De ne essünk át a ló túlsó oldalára se azzal, hogy mindenre csak bólogatunk, mert így bennünk gyülemlik fel a feszültség, ami később nagyobb konfliktushoz vezethet, mint ha pusztán vitatkoztunk volna, amikor lehetőség volt rá.

5. Vállaljuk a felelősséget!

Ne csak a saját, hanem a cég döntéseiért is vállaljuk a felelősséget. Akkor is, ha nem a mi ötletünk volt, ami balul sült el, de ráhagytuk a többi tulajdonosra. Kívülről mindig egységesnek kell látszódnia a cégnek, a belső viszályokat a cégen belül kell rendezni.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo