1. Használjuk ki a várakozási időt!
Ma már az automata telefonközpontok képesek a csörgés helyett azonnal kapcsolni, és egy előre felvett üzenetet lejátszani. Próbáljunk meg zene helyett valami hasznos információt juttatni potenciális megrendelőnk fülébe.Mondjuk egy rövid céges bemutatkozás után egy kihagyhatatlan ajánlat, és már fel is veheti a recepció, akár a rendelést.
2. Szóljunk hozzá a cégünkről szóló fórumbejegyzésekhez!
Előfordulhat, hogy hevesen fórumoznak megrendelőink termékünkről vagy szolgáltatásunkról, miközben, mi mit sem sejtünk, pedig sokat tanulhatnánk belőle. Rendszeres időközönként keressünk rá a Google-ben márkanévre úgy, hogy egy pluszjellel hozzáírjuk a fórum szót, meg fogunk lepődni. Szóljunk hozzá, osszuk meg velük egyedi tapasztalatainkat, de óvakodjunk az önreklámtól, mert könnyen elveszíthetjük hitelességünket. (Legyünk tudatosak és következetesek a szakmai személyes márkánk tekintetében, és mindig tartsuk kézben az irányítást! Ha mi nem építjük a személyes márkánkat, megteszi helyettünk más, és nem biztos, hogy boldogok leszünk az eredménytől – javasolja szakértőnk.)
3. Legyünk szakértők!
Amikor az iparágunkkal kapcsolatos hír megjelenik a sajtóban, rádióban, tévében, interneten, írjunk egy rövid kommentárt és küldjük el a szerkesztőnek. Ne írjunk bele semmi mást, csak tárgyként hogy "kommentár:" és a cikk címét. Nem biztos, hogy reagálnak elsőre, de lassan hozzászoknak, hogy van itt valaki, akinek nagyon kialakult véleménye van erről a piacról.
4. Írjuk alá az emailjeinket!
Elektronikus aláírásunkban a név, beosztás, telefonszám helyett, tegyünk a nevünk alá egy 2-3 soros cégreklámot. Ez a legegyszerűbb és egyben legkönnyebb formája annak, hogy valamennyi megrendelőnkhöz és potenciális ügyfelünkhöz eljusson az üzenetünk.
5. Kérjük ki vevőink véleményét!
Kérdezzük meg visszatérő vásárlóinkat arról, miért szeretnek nálunk vásárolni, miért elégedettek szolgáltatásunkkal és idézzük őket akár a főoldalon, ha véleményük nem túl általános. Ez ugyanis bizalmat építhet potenciális megrendelőinkben.
Régi ugyan, de jól bevált marketing trükk felajánlani, hogy egy termékünket vagy szolgáltatásunkat megnyerheti az – mondjuk minden második hónapban –, aki megadja a honlapunkon vagy a üzletünkben a nevét és az elérhetőségét. Így egy levelezési listát vásárolunk akciós áron. Ráadásul ebben a listában csak olyanok lesznek, akikről tudjuk, hogy eleve érdeklődnek a kínálatunk iránt. Ugyanakkor minél nagyobb a címlistánk, annál nehezebb a kezelése és sajnos annál valószínűbb, hogy spamlistára kerülünk. Ezért fontos, hogy mindig megfelelően kezeljük a címlistánkat, ha nem akarjuk, hogy marketing üzenetünk a kukában landoljon.
7. Használjuk névjegyünket marketingeszközként!
A legnagyobb volumenben terjesztett marketing anyagunk az általunk és munkatársaink által osztogatott névjegyek. Felejtsük el a sima név/cím/telefonszám emlékeztető, szerepeljen névjegyünkön a cég szlogenje, a honlap címe és az is, hogy valakinek miért éri meg meglátogatni azt a weboldalunkat.
8. Legyen a számlánk direkt marketingüzenet!
Vállalkozásunk által kibocsátott számlán az összeg mellett tüntessük fel egy logikusan kapcsolódó termék vagy szolgáltatás reklámját. Tehetünk mellé egy kupont, ami akkor válik érvényessé, ha időben utalja a vevő a számlán található összeget. (Számlát nem csak azért ad az ember az ügyfélnek, hogy ki legyen fizetve. A számla egy üzleti együttműködés alapja, megnyitja az ajtót a további együttműködés előtt, és kiváló marketinglehetőség. Készítsen profi számlát, és nem kell többé sem elégedetlen ügyfelekkel, sem fizetési problémákkal küzdenie! Segítünk!)