8 filléres marketingfogás kezdő vállalkozásoknak

Egy induló vállalkozásnak nincs pénze többszázezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék. Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: PP-archív

1. Használjuk ki a várakozási időt!

Ma már az automata telefonközpontok képesek a csörgés helyett azonnal kapcsolni, és egy előre felvett üzenetet lejátszani. Próbáljunk meg zene helyett valami hasznos információt juttatni potenciális megrendelőnk fülébe.Mondjuk egy rövid céges bemutatkozás után egy kihagyhatatlan ajánlat, és már fel is veheti a recepció, akár a rendelést.

2. Szóljunk hozzá a cégünkről szóló fórumbejegyzésekhez!

Előfordulhat, hogy hevesen fórumoznak megrendelőink termékünkről vagy szolgáltatásunkról, miközben, mi mit sem sejtünk, pedig sokat tanulhatnánk belőle. Rendszeres időközönként keressünk rá a Google-ben márkanévre úgy, hogy egy pluszjellel hozzáírjuk a fórum szót, meg fogunk lepődni. Szóljunk hozzá, osszuk meg velük egyedi tapasztalatainkat, de óvakodjunk az önreklámtól, mert könnyen elveszíthetjük hitelességünket. (Legyünk tudatosak és következetesek a szakmai személyes márkánk tekintetében, és mindig tartsuk kézben az irányítást! Ha mi nem építjük a személyes márkánkat, megteszi helyettünk más, és nem biztos, hogy boldogok leszünk az eredménytől – javasolja szakértőnk.)

3. Legyünk szakértők!

Amikor az iparágunkkal kapcsolatos hír megjelenik a sajtóban, rádióban, tévében, interneten, írjunk egy rövid kommentárt és küldjük el a szerkesztőnek. Ne írjunk bele semmi mást, csak tárgyként hogy "kommentár:" és a cikk címét. Nem biztos, hogy reagálnak elsőre, de lassan hozzászoknak, hogy van itt valaki, akinek nagyon kialakult véleménye van erről a piacról.

4. Írjuk alá az emailjeinket!

Elektronikus aláírásunkban a név, beosztás, telefonszám helyett, tegyünk a nevünk alá egy 2-3 soros cégreklámot.  Ez a legegyszerűbb és egyben legkönnyebb formája annak, hogy valamennyi megrendelőnkhöz és potenciális ügyfelünkhöz eljusson az üzenetünk.

5. Kérjük ki vevőink véleményét!

Kérdezzük meg visszatérő vásárlóinkat arról, miért szeretnek nálunk vásárolni, miért elégedettek szolgáltatásunkkal és idézzük őket akár a  főoldalon, ha véleményük nem túl általános. Ez ugyanis bizalmat építhet potenciális megrendelőinkben.

Névjegyhasználat – okosan
A névjegy elengedhetetlen tartozék az üzleti életben, azonban sokszor dilemmát okozhat: milyen legyen, mikor és hogyan érdemes használni? Fontos, hogy a névjegy önmagában professzionalizmust sugalljon, hiszen miután távozott, ez marad meg az ügyfele, üzleti partnere kezében, ez fogja emlékeztetni Önre.Szakértőnk válaszol a névjeggyel kapcsolatban felmerülő kérdésekre.
6. Gyűjtsünk email címeket!

Régi ugyan, de jól bevált marketing trükk felajánlani, hogy egy termékünket vagy szolgáltatásunkat megnyerheti az – mondjuk minden második hónapban –, aki megadja a honlapunkon vagy a üzletünkben a nevét és az elérhetőségét. Így egy levelezési listát vásárolunk akciós áron. Ráadásul ebben a listában csak olyanok lesznek, akikről tudjuk, hogy eleve érdeklődnek a kínálatunk iránt. Ugyanakkor minél nagyobb a címlistánk, annál nehezebb a kezelése és sajnos annál valószínűbb, hogy spamlistára kerülünk. Ezért fontos, hogy mindig megfelelően kezeljük a címlistánkat, ha nem akarjuk, hogy marketing üzenetünk a kukában landoljon.

7. Használjuk névjegyünket marketingeszközként!

A legnagyobb volumenben terjesztett marketing anyagunk az általunk és munkatársaink által osztogatott névjegyek. Felejtsük el a sima név/cím/telefonszám emlékeztető, szerepeljen névjegyünkön a cég szlogenje, a honlap címe és az is, hogy valakinek miért éri meg meglátogatni azt a weboldalunkat.

8. Legyen a számlánk direkt marketingüzenet!

Vállalkozásunk által kibocsátott számlán az összeg mellett tüntessük fel egy logikusan kapcsolódó termék vagy szolgáltatás reklámját. Tehetünk mellé egy kupont, ami akkor válik érvényessé, ha időben utalja a vevő a számlán található összeget. (Számlát nem csak azért ad az ember az ügyfélnek, hogy ki legyen fizetve. A számla egy üzleti együttműködés alapja, megnyitja az ajtót a további együttműködés előtt, és kiváló marketinglehetőség. Készítsen profi számlát, és nem kell többé sem elégedetlen ügyfelekkel, sem fizetési problémákkal küzdenie! Segítünk!)

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo