Így válasszunk nevet a termékünknek!

Terméknevet, márkanevet választani nagy felelősség. Egy jó döntéssel sokat könnyíthetünk a saját helyzetünkön értékesítéskor. Számos szempontot és lehetőséget kell mérlegelni, amíg megtaláljuk az igazit. Íme néhány hasznos tanács, mire ügyeljünk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Kevés az a szerencsés cégtulajdonos, aki elsőre megtalálja az „igazit”. Nem hezitál, nem gondolja meg magát, nem gondolkodja túl. Gyakran azért vacillálunk, mert szeretnénk valami különleges, ám jól megjegyezhető, nem túl hosszú márkanevet, ami könnyedén válhat komoly branddé. Egy jó terméknév ugyanis félig már el is adja a terméket - ha viszont rosszul választunk, rengeteg plusz munkát veszünk a nyakunkba, hogy megpróbáljuk megmagyarázni a fogyasztóknak, a mi termékünket szeretnék, még ha ezt maguktól nem is veszik észre.

Kép:Fotolia

Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék
Az sem mindegy, mibe csomagoljuk a terméket és azt sem, mennyit költünk a csomagolásra. A csomagolásnak félig el kell adnia a termékünket, de fontos, hogy kalkuláljunk a reklámköltséggel is. De van még más is, amivel jobb előre kalkulálni, mielőtt egy boltba belistáztatnánk az új terméket.
Sokan áhítoznak olyan frappáns, jól csengő névre, mint például a Coca-Cola, Microsoft, Apple, Nike, Lego, Levi’s, stb. De kevesen gondolnak bele, hogy a név csak a jéghegy csúcsa. Hiszen egy cégnév vagy márkanév jóval többet jelent, mint maga a szó. Ezek vonzereje azonban sokkal inkább a név és a mögötte rejlő imázs és arculat együttese. Ezért érezzük olyan jónak az IBM vagy a Coca-Cola nevet, pedig, ha belegondolunk, nem a legtökéletesebb név, amit valaha hallottunk.

Adunk néhány tippet, hogy hogy találjuk meg magunknak a tökéletest!

1. Szerencsés, ha a név reflektál a termék, szolgáltatás tartalmára. Így könnyebben beazonosítható, a vásárlók szeretik, ha tudják, mi az, amit vesznek és mielőtt leemelik a terméket a polcról, nem kell gondolkodniuk, vajon mi lehet az.

2. Választhatunk olyan nevet is, ami látszólag nem kapcsolódik a termékhez, de ez esetben fontos, hogy meg tudjuk magyarázni a névválasztást, legyen valami logika, történet, ami kapcsolódik a termékhez és nem utolsósorban fontos, hogy ezt megismertessük a potenciális vásárlókkal.

3. Ne hagyjuk figyelmen kívül, hogy milyen piacra vagy piacokra termelünk. Amennyiben csak egy ország piacán, akkor az ottani nyelvi sajátosságoknak kell megfelelnünk, de ha nemzetközi piacra is kilépünk, akkor nézzünk körül, mi működhet abban a nyelvi környezetben. (Az igen népszerű, olasz Fosch fesztivál például magyarul nehezebben győz meg, hogy érdemes ellátogatni oda.)

4. Fontos szempont, hogy ne legyen bonyolult kiejteni és leírni, mert amit könnyű eltéveszteni, azt általában el is tévesztik. Különösen igaz ez arra az esetre, amikor interneten keresgélnek a potenciális látogatóink, vásárlóink, akkor egy félregépelés elég és rögtön a konkurensnél kötnek ki.

5. Szeressük a nevet, amit választottunk és tudjunk vele azonosulni. Mindkettő elengedhetetlen ahhoz, hogy célcsoportunk is szeresse és azonosulni tudjon vele.

Gyakorlati tippek a névválasztáshoz
  • Nem érdemes sokat rágódni rajta. Ha túl sok nevet összegyűjtünk, akkor nagyon nehéz lesz választani. Egyszerre mindig csak két-három név variációból döntsünk.
  • Névválasztásnál érdemes a grafikussal vagy marketingessel egyeztetni, mert a szakemberek mögé tudják képzelni azt a tartalmat, amit majd jelképezni fog.
  • Ne vonjunk túl sok embert be a névválasztás folyamatába, minél több ember vesz részt benne, annál nehezebb lesz dönteni.
  • Teszteljük a nevet, hogy nem foglalt-e, nincs-e hasonló csengésű név a piacon, de teszteljük a nevet hangzás után is. Gondoljunk bele, hogy milyen lesz majd telefonba bemondani, nem félreérthető-e.
  • Mindig jobb ma dönteni egy jónak tűnő név mellett, mint halogatni, vagy éppen NEM dönteni és várni a tökéletesre.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo