Így lesz szerződés a tárgyalásból

Legyünk felkészültek, határozottak és meggyőzőek, ha szerződéssel a kezünkben szeretnénk távozni a tárgyalásról. Joggal merül fel a kérdés, hogyan. Íme 5 tipp, ami bevált.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

1. Lássunk tisztán!

Amikor időpontot egyeztetünk egy potenciális ügyfél jelölttel, megkérdezzük tőle, hogy ő e az egyedüli döntéshozó cégben. Ha nem, mindenképp úgy egyeztessük le találkozónkat, hogy a döntéshozatalban szerepet játszó összes személy jelen legyen. Magunknak és az ügyfélnek spórolunk meg ezzel időt, ugyanis egy tárgyalás végeztével, amikor a szerződéskötésre kerül végre a sor, ügyfelünk már nem mondhatja: „Tetszik az ajánlata, de még meg kell beszélnem az üzlettársammal ...” Ne kockáztassuk azt, hogy az adott üzlettárs esetleg lebeszéli partnerét a „bizniszről” és ezáltal meghiúsul a partneri kapcsolat.

A hőn áhított "igen"
Nem csak azt kell pontosan érezni, hogy mikor kell felállni az asztaltól, de azt is, hogy mi az, amit inkább ne hozzunk szóba. Ugyanakkor fontos, hogy legyünk önmagunk - egy üzleti partner sem fog megváltoztatni. Vannak még tippjeink, hogy hogyan harcoljuk ki a hőn áhított igent a partnertől!
2. Kerüljük a vitás helyzetet!

Gyakran előfordul, hogy vita alakul ki az üzleti partnerek között. Ezt a lehető leggyorsabban, még csírájában igyekezzünk elfojtani. Vegyük észre, milyen érveket hozhatunk fel kettejükért külön-külön és hangsúlyozzuk ki, hogy pozitív döntésük miért lesz jó mindkettejük számára. Beszéljünk hozzájuk legtöbbször többes szám, második személyben, de olykor olykor szóljunk hozzájuk egyenként is egy-egy mondat, kérdés alkalmával. Nem mindig egyszerű egyszerre több beszélgetőpartnerrel közös nevezőre jutni, azonban ha sikerül, nyert ügyünk van!

3. Legyünk képben!

Próbáljunk meg felkészülni a termékünkkel kapcsolatos minden keresztkérdésre. Legyünk  határozottak, de ha véletlenül nem tudunk mindenre válaszolni, biztosítsuk az ügyfelünket arról, hogy a lehető legrövidebb időn belül választ fog kapni - persze a legjobb lenne, ha azonnal lenne kész válaszunk mindenre, hisz amíg bizonytalanságok vannak, senki nem fog aláírni semmit. Hangsúlyozzuk a termék előnyeit, de jó, ha van néhány „ jelentéktelennek hangzó” negatívum, mert így hitelesebb lehet az ügyfél számára. (És úgyis utána tudna nézni a neten, ha felálltunk a tárgyalóasztaltól.)

Kép:FreeDigitalPhotos.net/jannoon028

4. Ne húzzuk az időt!

Fogjuk rövidre, avagy legyünk lényegre törőek és kerüljük a „rizsázást”. Tartsuk észben, hogy az idő pénz, nekünk is túl sok belőle és nem is szabad azt a benyomást keltenünk, hogy nem sietünk sehova, nem várnak minket más üzletfelek. Ráadásul van igazság abban a mondásban, hogy amit nem lehet megbeszélni félóra alatt, arra kár időt pazarolni.

5. Keltsük fel az érdeklődést!

A tárgyalás során az elsődleges feladatunk az, hogy felkeltsük a fő döntéshozó érdeklődését, majd győzzük meg a döntésben még szerepet vállalókat, hogy a szerződés megkötésével mindnyájan jól fognak járni. Higgyünk a termékben és ez látszódjon is rajtunk! Ha valamennyi döntéshozót egyszerre meg tudunk győzni az adott termék/szolgáltatás előnyeiről, fellelkesült hangulatban biztosabb a szerződéskötés.

 

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo