Így lesz szerződés a tárgyalásból

Legyünk felkészültek, határozottak és meggyőzőek, ha szerződéssel a kezünkben szeretnénk távozni a tárgyalásról. Joggal merül fel a kérdés, hogyan. Íme 5 tipp, ami bevált.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Lássunk tisztán!

Amikor időpontot egyeztetünk egy potenciális ügyfél jelölttel, megkérdezzük tőle, hogy ő e az egyedüli döntéshozó cégben. Ha nem, mindenképp úgy egyeztessük le találkozónkat, hogy a döntéshozatalban szerepet játszó összes személy jelen legyen. Magunknak és az ügyfélnek spórolunk meg ezzel időt, ugyanis egy tárgyalás végeztével, amikor a szerződéskötésre kerül végre a sor, ügyfelünk már nem mondhatja: „Tetszik az ajánlata, de még meg kell beszélnem az üzlettársammal ...” Ne kockáztassuk azt, hogy az adott üzlettárs esetleg lebeszéli partnerét a „bizniszről” és ezáltal meghiúsul a partneri kapcsolat.

A hőn áhított "igen"
Nem csak azt kell pontosan érezni, hogy mikor kell felállni az asztaltól, de azt is, hogy mi az, amit inkább ne hozzunk szóba. Ugyanakkor fontos, hogy legyünk önmagunk - egy üzleti partner sem fog megváltoztatni. Vannak még tippjeink, hogy hogyan harcoljuk ki a hőn áhított igent a partnertől!
2. Kerüljük a vitás helyzetet!

Gyakran előfordul, hogy vita alakul ki az üzleti partnerek között. Ezt a lehető leggyorsabban, még csírájában igyekezzünk elfojtani. Vegyük észre, milyen érveket hozhatunk fel kettejükért külön-külön és hangsúlyozzuk ki, hogy pozitív döntésük miért lesz jó mindkettejük számára. Beszéljünk hozzájuk legtöbbször többes szám, második személyben, de olykor olykor szóljunk hozzájuk egyenként is egy-egy mondat, kérdés alkalmával. Nem mindig egyszerű egyszerre több beszélgetőpartnerrel közös nevezőre jutni, azonban ha sikerül, nyert ügyünk van!

3. Legyünk képben!

Próbáljunk meg felkészülni a termékünkkel kapcsolatos minden keresztkérdésre. Legyünk  határozottak, de ha véletlenül nem tudunk mindenre válaszolni, biztosítsuk az ügyfelünket arról, hogy a lehető legrövidebb időn belül választ fog kapni - persze a legjobb lenne, ha azonnal lenne kész válaszunk mindenre, hisz amíg bizonytalanságok vannak, senki nem fog aláírni semmit. Hangsúlyozzuk a termék előnyeit, de jó, ha van néhány „ jelentéktelennek hangzó” negatívum, mert így hitelesebb lehet az ügyfél számára. (És úgyis utána tudna nézni a neten, ha felálltunk a tárgyalóasztaltól.)

Kép:FreeDigitalPhotos.net/jannoon028

4. Ne húzzuk az időt!

Fogjuk rövidre, avagy legyünk lényegre törőek és kerüljük a „rizsázást”. Tartsuk észben, hogy az idő pénz, nekünk is túl sok belőle és nem is szabad azt a benyomást keltenünk, hogy nem sietünk sehova, nem várnak minket más üzletfelek. Ráadásul van igazság abban a mondásban, hogy amit nem lehet megbeszélni félóra alatt, arra kár időt pazarolni.

5. Keltsük fel az érdeklődést!

A tárgyalás során az elsődleges feladatunk az, hogy felkeltsük a fő döntéshozó érdeklődését, majd győzzük meg a döntésben még szerepet vállalókat, hogy a szerződés megkötésével mindnyájan jól fognak járni. Higgyünk a termékben és ez látszódjon is rajtunk! Ha valamennyi döntéshozót egyszerre meg tudunk győzni az adott termék/szolgáltatás előnyeiről, fellelkesült hangulatban biztosabb a szerződéskötés.

 

Véleményvezér

Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 
Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről

Váratlan támadást kapott Orbán Viktor egy nem várt helyről 

Németország bekeményíthet Putyinnal szemben.
Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt

Döbbenet a piacon, a lengyel export lehagyta az oroszt 

Volna mit tanulnunk a lengyelektől.
Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója

Döbbenet, Romániába költözik a magyar ipar egyik zászlóshajója 

Egy szomorú pillanata a magyar gazdaságtörténelemnek.
Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire

Az még rendben, hogy a bizalomlistán az utolsó helyre került a magyar egészségügy, de ennyire 

A magyarok több mint háromnegyede nem bízik az egészségügyben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo