Öt dolog, amire figyeljünk honlaptervezésnél

A vállalkozások többsége minimális költségvetésből próbálja kigazdálkodni saját weboldalát. Kellő szaktudás és megfelelően képzett szakember hiányában azonban gyakran nem a várt eredmény születik. Melyek a leggyakoribb hibák, amelyeket elkövethetünk weboldalunk tervezése során?

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

1. Már a honlap tervezése során gondoljunk a keresőoptimalizálásra!

A legnagyobb hiba, amit honlaptulajdonosként elkövethetünk az, hogy a csak utólag gondolunk a keresőmotoroknak való megfelelésre. Pedig sok fáradtságtól és kudarctól kímélhetnénk meg magunkat, hogy ha a keresőoptimalizációt a tervezési folyamat egyik fő komponensének tekintenénk. Persze az oldal felépítésének alapvetően a célközönség igényeire kell épülnie, de ahhoz, hogy hozzájuk eljussunk, fontos, hogy a keresők kedvére is tegyünk.Célszerű úgynevezett kereső specialistához fordulnunk, aki meg tudja határozni, hogy mely kulcsszavakat, kifejezéseket célszerű használni az oldal információs szerkezetében: a navigációs rendszerekben, kategóriákban, a belső linkekben, a címsorokban és a link cserékben (kereszthivatkozások). Szerencsére egyre többen belátják a SEO fontosságát a sikeres honlap tervezésekor. Ugyanakkor még mindig számost tévhit él vele kapcsolatban. Itt segítünk eloszlatni néhányat, amik sokakat megzavarhatnak.

Fontos tisztán látnunk, hogy valójában hogyan is teljesít a weboldalunk. A Google Analytics segítségével ma már szinte bármit mérni lehet egy honlapon, azonban nem mindent érdemes, és van, amit egyszerűen muszáj.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/tiramisustudio

Kérdések felhasználói teszteknél például:
- Egyértelmű fókuszpontja van-e az oldalnak? Van-e több fókuszpontja is? Ha igen, melyek ezek?
- A termékleírás ad-e elég információt a rendeléshez? Ha nem, milyen adatokra lenne ehhez szükség, mit szeretnének tudni a látogatók?
- Milyen dolgokra lehet ráklikkelni az oldalon?
- Az oldal túl sok, túl kevés, vagy pont megfelelő mennyiségű választási lehetőséget kínál?
2. Koncentráljunk a tartalomra!

Az egyik feltétel a számos közül ahhoz, hogy a keresők jó helyre rangsorolják a honlapunkat, a kulcsszavak és kifejezések megfelelő használata. Jelenleg két módon lehet meghatározni, hogy a lap helyesen fókuszált-e a témában: felhasználói tesztekkel és a kulcsszó előfordulási intenzitásának elemzéseivel. A sikeres weboldalakon a kulcsszavak, -kifejezések rendszerint a HTML title tag-ben, a főcímsorban (headline-ban), a belső linkekben, a termék nevében és a hozzá kapcsolódó leírásban, és a kereszthivatkozásokban szerepelnek. (Itt talál még némi segítséget a SEO első lépéseinek megtételéhez.)

Természetesen egy honlap még nem lesz sikeres csak attól, hogy nagyszerűen néz ki, a legtöbb forgalmat többnyire a jó SEO, avagy a keresőoptimalizálás, valamint természetesen az exkluzív tartalom generálja Érdemes komolyan átgondolni, hogy az adott honlapon milyen információkat közlünk, honnan veszünk át anyagokat, milyen képeket és videókat teszünk fel. Az adatok alapján a legtöbb pénzt és a legtöbb látogatót azok a honlapok generálják, akik nagyon sokat adnak a minőségre! (További tippeket a sikeresebb weboldalhoz itt talál.)

3.Tartsunk egyensúlyt a honlapunkon szereplő HTML-formátumú szöveg és grafika között!

Egy oldal lehet alul- vagy  túldizájnolt is. Az egyik véglet az olyan Flash oldal, melynek a belépő oldala úgy néz ki, mint egy Flash-mozi. Látszólag úgy tűnik, hogy egy Flash oldal több elkülönült web oldalt tartalmaz. Azonban ez a feltételezés nem igaz. Rengeteg Flash oldal egy egyszerű weboldalból áll, mely egy egyszerű Flash animációt tartalmaz. Egy ilyen oldalt nem lehet jó helyre rangsorolni a keresők találati listáján. A másik véglet az olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz. A kulcsszavakban gazdag tartalom sok látogatót vonzhat az oldalra, de egy olyan oldal, mely túl sok grafikai elemet tartalmaz, nem fejezi ki a megbízhatóságot, hitelességet és a professzionalizmust, vagy legalábbis nem elég ahhoz, hogy a látogatóból vásárlót konvertáljon.

Hogyan lehet okosan spórolni a weblap árán?
A céges weboldalak többsége Magyarországon siralmas állapotban van. Miért van ez és miért nem foglalkoznak vele a cégvezetők? Lehet, hogy nem is tudnak róla? Szakértőnk segít, hogy lehet hatékonyan orvosolni a problémát!
4. Ne rendeljünk mindent alá a keresőknek!

Lehet, hogy ellentmondásosnak hangzik az első pont után, de sajnos ez is igaz: ha egy látogató megtalálja oldalunkat, de nem tudja azonosítani, hogy mit kínálunk neki, akkor továbblép, és lehet, hogy pont a konkurenciánknál fogja megtalálni ugyanazt, amit tőlünk is megvásárolhatott volna. Tehát nem elég, hogy oldalunk jó helyen legyen a keresők találati listáján, nem szabad túlzásokba esni, és mindent alárendelni a keresőgépek feltételeinek. Egyszerre kell kielégíteni a keresőgépek és a látogatók igényeit.

5. Legyenek közérthetőek a honlapunkon szereplő szövegek!

Gyakori, hogy túlságosan magas színvonalúra írják a szövegeket, nem közérthető, a grafikai megjelenítés, pedig gyakran már-már egy művészeti galéria által nyújtott élménnyel vetekszik. Az internet, ahogy sok minden mást, az olvasási szokásokat is megváltoztatta. Ezekhez is kell alkalmazkodni, ha használható, hatékony és népszerű weblapot szeretnénk. A honlapnak alapvetően a látogatók, ügyfelek igényeit kell kielégítenie, és nem a szövegíró, a grafikus és a programozók egóját. Még csak nem is a kereső marketingesét. A marketing alapszabálya érvényesüljön: az ügyfél az első! Szakértőnk itt ad néhány tippet, hogy hogy írhatunk olyan szöveget, ami tényleg elad a neten.

Véleményvezér

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo