Marketing cikkek
Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Mibe fektessük első profitunkat?
Miután elérkezett a nagy nap, amikor új vállalkozásunk első profitjait tudjuk elkölteni, el kell dönteni, mire fordítsuk azt. A legtöbb új vállalatvezető úgy dönt, hogy infrastruktúrába, felszerelésbe, az üzleti folyamatok áramvonalasításába, vagy az ügyfélkapcsolatok javításába fordít pénzt. Az Entrepreneur üzleti szakportál jó tanácsokkal szolgál a témában.
Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.
A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.
Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan
Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.
Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma
A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.
Négy tipp a marketing automatizálásához
Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.
Hat nyerő hashtag-tipp kisvállalkozásoknak
Valljuk be, eligazodni 2017-ben a social media dzsungelében nem is olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ha nekiállunk létrehozni a cégünk Instagram-, Facebook-, netán Twitter-tartalom-stratégiáját. A megfelelő hashtag-használat önmagában külön tudomány, és számos íratlan szabálynak kell megfelelni ahhoz, hogy megtaláljanak minket rajtuk keresztül. Vendégszerzőnk hat olyan hashtag-tippet ad, melyekkel hatékonyabbá teheted a tartalmaid menedzselését.
Brandfanatizmus
A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.
A cégvezető is márka
Tudta, hogy már a fotelben ülve, videó chat alkalmazással is nyithat bankszámlát? Ügyfelei számát pedig a marketing és az ügyfélszolgálat összekapcsolásával növelheti, de kihasználhatja a közösségi média eszközeit is a hatékonyabb marketing érdekében, és az sem mindegy, hogy milyen képet alakít ki magáról. Serényi János, a McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója elmond néhány selfbranding-trükköt a július 28-án megjelenő Piac & Profitban. Ne hagyja ki az üzleti magazin számtalan érdekes cikket tartalmazó nyári számát!
Funkcionalitás és design
Mindannyian szeretjük a szép honlapokat. Egyre több vállalkozás jön rá, hogy a versenyben maradáshoz követni kell a trendeket. Ennek következményeként egyre több minimalista designnal ellátott oldallal találkozhatunk, ami üdvözlendő, de csak akkor, ha mindez nem megy a funkcionalistás rovására.
A vizes VB és a sajtburesz tanulságai
A jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívó szót jelentenek a fogyasztóknak akkor is, ha a terméknek vagy szolgáltatásnak semmi köze a sporthoz. Tehát marketingkampányunk sikerét is megalapozhatja, ha kapcsolódik a nyári vizes vébéhez.
Hinora Ferenc: Tudni kell delegálni és vitázni
Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé. A Hinora Marketing Group (HMG) sikere viszont a csapat teljesítményén múlott és múlik ma is.
Cégmarketing: így lehet megtalálni egy brandnek a célközönségét
A márkák a fogyasztó más-más igényeit elégítik ki. Ma ezek függvényében helyezik el és definiálják magukat a brandek. A márkaküldetés és az ebből következő márkaüzenet megfogalmazása egyszerűséget és tömörséget igényel. Azonban ezt megfogalmazni nem könnyű.
Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból
A júniusi Piac & Profitban csupa nyári témát talál az olvasó. Szóhoz jutnak a sportot támogató cégek. Elmondják, nekik miért fontos az egészséges életmód ösztönzése. Körbejárjuk az ország turisztikai helyzetét is: az állami országmarketing-elképzeléseket és az ettől függetlenül működő jelenségeket. Megnéztük a hazai sörpiacot is, amelyet jelenleg a nagy nemzetközi sörgyárak uralnak, miközben a kézműves sörfőzdék alig várják, hogy a jelenleginél jobb helyzetbe kerüljenek.
Befektetés a brandépítés, nem költség
Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.
Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.
Tartalommarketing: honnan, mit és hogyan vehetünk át, hogy ne legyen jogsértő?
Valamennyi vállalkozás életében az online tartalommarketing egyik fontos eleme a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom előállítása és online megjelentetése, amely hatékony eszköz a cég ismertségének növelésére. Sok esetben azonban időigényes feladat a megfelelő tartalom előállítása, ráadásul ötlet sincs mindig feltétlenül kéznél a megfelelő cikkek, blogbejegyzések elkészítéséhez. Magától értetődőnek tűnik ezt a kérdést úgy megoldani, hogy a cégek külföldi blogokból, honlapokról emelnek át cikkeket, bejegyzéseket, és azokat magyarra fordítva közzéteszik saját honlapjukon, blogukon. Másik kézenfekvő megoldásnak az tűnik, ha csak egy-egy mondatot, bekezdést emelnek át más cikkből, máshol megjelent kutatások eredményeit ismertetik. A tartalom színesebbé tételéhez vonzó lehetőséget jelent máshol közölt táblázatok, infografikák átvétele is. Az ilyen tartalomgenerálás azonban szerzői jogsértő is lehet, és súlyos jogkövetkezményeket vonhat maga után – mutatott rá dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői joggal foglalkozó partner ügyvédje.
Ne beszéljünk zöldségeket: az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a veteményeseket
Az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a zöldségeket: ha a menzán olyan érdekes fantázianevet adnak nekik, mint "sistergő bab", "dinamit cékla" vagy "citrusmázas csavart sárgarépa", sokkal több fogy belőlük amerikai kutatók szerint.
Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mit sem érnek az emberek nélkül, akik képesek értelmezni azokat, és a vásárlók számára érzelmekké, élménnyé alakítani a belőlük kiolvasott tudást.
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.
Csendes, pénznyelő kampányok helyett inkább szaxofonozzunk az MTV-n!
A múlt héten tartott Marketing Szuperkonferencián Wolf Gábor marketingszakértő az úgynevezett legendás kampányok köré fűzte előadását, amelynek legfontosabb gondolatait foglaltuk össze. A szakértő szerint minden cégnek kell, hogy legyen évente egy nagy kampánya, amivel bekerülhet a sajtóba, és a közbeszéd tárgya lehet.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.
Stockfotón is jönnek a fizetett termékek
A termékelhelyezés régóta bevált marketing eszköz, ami rengeteg cégnek hozott már sikert. A legújabb trend a stockfotókon elhelyezett termékmegjelenítés.
A tapasztalat segít, hogy megszeressenek
A Simpsons rajongók jó eséllyel látták a rajzfilmsorozatból készült egész estés művet. Egy kis felhajtás mindig kell, de a stúdió többet akart néhány, a Broadway-Seventh Ave Local metróvonal állomásain elhelyezett, jól sikerült plakátnál. Élménymarketing lett a javából.
B2B és B2C helyett jön a H2H
A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.
Olcsó és egyszerű marketingtrükkel futott be a Tinder
Nem kell hozzá sok pénz, csak egy busz, néhány partiarc, meg egy kis gerillamarketinges szellem. Akár máshol is hasznosítható az ötlet. A Tinder az egyik legfelkapottabb társkereső alkalmazás lett.
IKEA szatyrot árul a luxusmárka?
A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.
Nem csak a méret számít, a forma is fontos
Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.
A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó
A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.
Kiszolgáltatott célcsoportok
A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska
Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.
6+1 marketing trend 2017-re
A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.
Itt az öt legfontosabb marketing trend a közösségi oldalakon
Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Tudja meg mire kell odafigyelnie, és felkészülnie jövőre. Ismerje meg a öt legújabb közösségi marketing trendet, és a hatásukat a cégérre 2017-ben.
Az üzleti célt mérjük, ne a kattintást!
Az online térben minden mérhető, ezért valóságos adatmámorban égnek a cégek. Csak éppen az felejtődik el sokszor, hogy megtaláljuk, mi is az, amit valójában mérni kéne ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhassunk például a marketing büdzsét illetően.
A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában
A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.
Ezért nem szidhatjuk a másik mosóport
Könnyen megsérthetjük a konkurensek jó hírnevét, ha a mi termékünket összehasonlítjuk a versenytársaink árujával. Mire érdemes ügyelni az ilyen összehasonlító reklámoknál és mikor sértjük meg a jogot? Szakértő segítségével válaszolunk a legfontosabb kérdésekre.
Tömegeket lehet elérni a mobilos hirdetésekkel
A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen – derült ki egy kutatásból.
Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket
Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.
Nekik biztos lesz állásuk jövőre
A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.
Karácsonykor a férfiak az impulzusvásárlók
A karácsony az év legszebb időszaka, ám azt, hogy az ünnepi asztalnál már minden tökéletes legyen, gondos készülődés előzi meg. Az ajándékozás is szerves része az ünnepnek, ezért fontos tudni, hogy mi jellemzi ma a karácsonyi vásárlást és bizony meglepő eredmények születtek.
Mire kattintanak a vásárlók az ünnepek alatt?
A hi-tech vásárlókat a termékkritikák és értékelések befolyásolják leginkább, több forrást és csatornát is megvizsgálnak a vásárlási döntés meghozatalakor. Őket érjük el a legkönnyebben a közösségi oldalakon, de a termékek cserélésére bizony fizikai üzlethelyiségre is szükség van.
Egy jó termék még csak félsiker
Csomagolástervezés a marketing egyik legritkábban említett eszköze, pedig lényegesen hozzájárult az új árucikkek piaci sikeréhez a legutóbbi két év során. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen az európai élelmiszer-kiskereskedelemben a legutóbbi időszakban megjelent 9 900 újdonság piaci teljesítményének elemzése alapján.
A podcast a márkaépítés következő terepe
A podcastok afféle online rádióadások, amelyek itthon is egyre népszerűbbek. A nagy márkák már látják, érdemes ezeket is ekébe fogni a márkaépítésben. Finomabban, vagy akár durvább eszközökkel.