Marketing cikkek

Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat
Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.

Személyként viselkednek a márkák a csetappokon
A fiatalok többet lógnak a csetappokon, mint az interneten. Nem véletlen, hogy a cégek ide is egyre inkább be akarnak törni. Új célcsoportok elérésére törekednek a csetalkalmazásokban.

Egy kiállítás képei
„Hú, ez nagyon nekem való!”– gondolta a Corvinuson közgazdaságtant és marketinget tanult ifjú vállalkozó, amikor belekóstolt a festészetbe. Rövid ideig még próbálkozott az egyetemen a mesterképzéssel, de – mint mondta, „ez most kikerült a fókuszból”. Viszneki Vivien második kiállítására készül és állítja, a profit és nonprofit szektor nem ellentéte, inkább kiegészítője egymásnak.

Mémmánia: a vizuális tartalmat értelmezzük a leggyorsabban a neten
Sokunknak már csak akkor van ideje szörfölni a közösségi médián, amikor a csúcsforgalomban veszteglünk két piros lámpa között. Instant, prompt, könnyen értelmezhető posztok kellenek az ilyen kutyafuttában történő tartalomfogyasztáshoz. Ehhez a vizualitás a kulcs.

Így turbózzuk fel a webáruházat
A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

Mibe fektessük első profitunkat?
Miután elérkezett a nagy nap, amikor új vállalkozásunk első profitjait tudjuk elkölteni, el kell dönteni, mire fordítsuk azt. A legtöbb új vállalatvezető úgy dönt, hogy infrastruktúrába, felszerelésbe, az üzleti folyamatok áramvonalasításába, vagy az ügyfélkapcsolatok javításába fordít pénzt. Az Entrepreneur üzleti szakportál jó tanácsokkal szolgál a témában.

Szereti az Y-generáció a társadalmilag elkötelezett cégeket
Az ipszilonosok készek többek fizetni azokért a termékekért, melyek gyártójánál hitelesnek tartják a CSR-tevékenységet. Ők már egy teljesen globalizált világban nőttek fel, és természetes nekik, hogy az egész földgolyó sorsát tartják szemük előtt.

A CSR-nek meg kell érintenie a fogyasztókat
Sok a világjobbító felajánlás a cégek részéről, de azoknak a CSR-akcióknak van a legnagyobb hatása a márkanév megismertetésében és renoméjának növelésében, melyek közvetlenül a fogyasztót is (meg)érintik.

Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan
Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.
Az elmúlt év negyvenezer legsikeresebb social-média tartalma
A LinkedIn készített egy közösségi média marketing tartalom-kutatást, amelyben megvizsgálta az elmúlt év 40.000 legsikeresebb tartalmának sajátosságait. Wow! Mikor megláttam, hogy az eredményeket közzétették, remegő ujjaim megcsúsztak néhányszor a billentyűzeten, mialatt átnavigáltam magam az e-mailből a cikkre — és most csak picit túloztam.
Négy tipp a marketing automatizálásához
Az omnichannel marketingkoncepció megvalósítása nem egyszerű feladat. A folyamat egyik legfontosabb lépése – az egységes és lehetőleg valós idejű ügyfélkép (ügyfél interakciós adatbázis) létrehozása mellett - a marketing automatizálása. Erre a hazai piacon is számos ajánlat elérhető, és persze mindegyik szállító – érthető módon – a saját eszközét, szoftverét tartja a leginkább célravezetőnek. A következő tippekkel az innovatív kkv-kat próbáljuk meg segíteni a marketingautomatizációs megoldások kiválasztásában, értékelésében.
Hat nyerő hashtag-tipp kisvállalkozásoknak
Valljuk be, eligazodni 2017-ben a social media dzsungelében nem is olyan könnyű, mint az elsőre tűnik, ha nekiállunk létrehozni a cégünk Instagram-, Facebook-, netán Twitter-tartalom-stratégiáját. A megfelelő hashtag-használat önmagában külön tudomány, és számos íratlan szabálynak kell megfelelni ahhoz, hogy megtaláljanak minket rajtuk keresztül. Vendégszerzőnk hat olyan hashtag-tippet ad, melyekkel hatékonyabbá teheted a tartalmaid menedzselését.
Brandfanatizmus
A legnépszerűbb márkákat kultikus imádat övezi az elszánt rajongók körében. A világcégek lábnyoma óriási, fogyasztói bázisuk több nagy ország lakosságának számát is túlszárnyalja. CSR-akcióikkal felelős fogyasztásra inspirálhatnának, de leginkább arra használják a vásárlók márkahűségét, hogy függővé tegyék és ezáltal állandó fogyasztásra késztessék őket. A rajongó a legjobb nagykövete a brandnek: ingyen hirdeti a termék nagyszerűségét.
A cégvezető is márka
Tudta, hogy már a fotelben ülve, videó chat alkalmazással is nyithat bankszámlát? Ügyfelei számát pedig a marketing és az ügyfélszolgálat összekapcsolásával növelheti, de kihasználhatja a közösségi média eszközeit is a hatékonyabb marketing érdekében, és az sem mindegy, hogy milyen képet alakít ki magáról. Serényi János, a McCann Erickson reklámügynökség egykori legendás igazgatója elmond néhány selfbranding-trükköt a július 28-án megjelenő Piac & Profitban. Ne hagyja ki az üzleti magazin számtalan érdekes cikket tartalmazó nyári számát!
Funkcionalitás és design
Mindannyian szeretjük a szép honlapokat. Egyre több vállalkozás jön rá, hogy a versenyben maradáshoz követni kell a trendeket. Ennek következményeként egyre több minimalista designnal ellátott oldallal találkozhatunk, ami üdvözlendő, de csak akkor, ha mindez nem megy a funkcionalistás rovására.
A vizes VB és a sajtburesz tanulságai
A jeles eseményekben komoly üzleti lehetőség van, valódi hívó szót jelentenek a fogyasztóknak akkor is, ha a terméknek vagy szolgáltatásnak semmi köze a sporthoz. Tehát marketingkampányunk sikerét is megalapozhatja, ha kapcsolódik a nyári vizes vébéhez.
Hinora Ferenc: Tudni kell delegálni és vitázni
Precíz stratéga, tudatos és hiú. Hinora Ferenc, a Magyar Marketing Szövetség májusban újraválasztott elnöke azt mondja, ezek a tulajdonságai predesztinálták arra, hogy innovatív szakemberré váljon, és mindezek a tulajdonságai tették jó cégvezetővé. A Hinora Marketing Group (HMG) sikere viszont a csapat teljesítményén múlott és múlik ma is.
Cégmarketing: így lehet megtalálni egy brandnek a célközönségét
A márkák a fogyasztó más-más igényeit elégítik ki. Ma ezek függvényében helyezik el és definiálják magukat a brandek. A márkaküldetés és az ebből következő márkaüzenet megfogalmazása egyszerűséget és tömörséget igényel. Azonban ezt megfogalmazni nem könnyű.
Már lakáshitelt is törleszthetünk egészségpénztárból
A júniusi Piac & Profitban csupa nyári témát talál az olvasó. Szóhoz jutnak a sportot támogató cégek. Elmondják, nekik miért fontos az egészséges életmód ösztönzése. Körbejárjuk az ország turisztikai helyzetét is: az állami országmarketing-elképzeléseket és az ettől függetlenül működő jelenségeket. Megnéztük a hazai sörpiacot is, amelyet jelenleg a nagy nemzetközi sörgyárak uralnak, miközben a kézműves sörfőzdék alig várják, hogy a jelenleginél jobb helyzetbe kerüljenek.
Befektetés a brandépítés, nem költség
Ezt Tonk Emil szögezte le a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján. A marketingszakma doyenjétől megtudhattuk azt is, mi az összefüggés a személyes márka, a népszerűség és a nagyszerűség között.
Kicsikként is lehetünk filantrópok
Néhány évtizede elindult, és egyre erőteljesebben működik a CSR mint menedzsmentirányzat, amely a környezettudatos szervezeti tevékenység megvalósítására törekszik. A kisvállalatok számára is lehetőség ez arra, hogy felvegyék a versenyt a nagyokkal. Versenyelőnyt jelent, ha a cégnek nemcsak mennyiségi, hanem minőségi követői is vannak. Azonban nem minden CSR tevékenység olyan, hogy arról megéri PR-közleményt kiadni! Könnyen kínos eredménye lehet annak, ha nem tudjuk, hol van a határ az alapvetően korrekt viselkedés, az adományozás és a vállalati társadalmi felelősségvállalás között.
Cégmarketing: van még keresnivalójuk a kis- és középvállalkozásoknak a Facebookon
A közösségi médiás marketing magyar guruja szerint a Facebook egyre inkább azon van, hogy a felhasználó mindent nála csináljon, ide értve a Messengeren történő vásárlást is. Ezzel nagy fejfájást okoz más oldalaknak, de lehetőségek sorát kínálja a kkv-knak. Ezekről is beszélt Lévai Richárd a Piac & Profit Cégmarketing - 2017 konferenciáján.
Tartalommarketing: honnan, mit és hogyan vehetünk át, hogy ne legyen jogsértő?
Valamennyi vállalkozás életében az online tartalommarketing egyik fontos eleme a megfelelő mennyiségű és minőségű tartalom előállítása és online megjelentetése, amely hatékony eszköz a cég ismertségének növelésére. Sok esetben azonban időigényes feladat a megfelelő tartalom előállítása, ráadásul ötlet sincs mindig feltétlenül kéznél a megfelelő cikkek, blogbejegyzések elkészítéséhez. Magától értetődőnek tűnik ezt a kérdést úgy megoldani, hogy a cégek külföldi blogokból, honlapokról emelnek át cikkeket, bejegyzéseket, és azokat magyarra fordítva közzéteszik saját honlapjukon, blogukon. Másik kézenfekvő megoldásnak az tűnik, ha csak egy-egy mondatot, bekezdést emelnek át más cikkből, máshol megjelent kutatások eredményeit ismertetik. A tartalom színesebbé tételéhez vonzó lehetőséget jelent máshol közölt táblázatok, infografikák átvétele is. Az ilyen tartalomgenerálás azonban szerzői jogsértő is lehet, és súlyos jogkövetkezményeket vonhat maga után – mutatott rá dr. Horváth Katalin, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői joggal foglalkozó partner ügyvédje.
Ne beszéljünk zöldségeket: az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a veteményeseket
Az izgalmas elnevezés vonzóbbá teszi a zöldségeket: ha a menzán olyan érdekes fantázianevet adnak nekik, mint "sistergő bab", "dinamit cékla" vagy "citrusmázas csavart sárgarépa", sokkal több fogy belőlük amerikai kutatók szerint.
Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mit sem érnek az emberek nélkül, akik képesek értelmezni azokat, és a vásárlók számára érzelmekké, élménnyé alakítani a belőlük kiolvasott tudást.
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 2. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a júzereket. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Íme, a tranzakcióhoz terelés utolsó lépései.
Csendes, pénznyelő kampányok helyett inkább szaxofonozzunk az MTV-n!
A múlt héten tartott Marketing Szuperkonferencián Wolf Gábor marketingszakértő az úgynevezett legendás kampányok köré fűzte előadását, amelynek legfontosabb gondolatait foglaltuk össze. A szakértő szerint minden cégnek kell, hogy legyen évente egy nagy kampánya, amivel bekerülhet a sajtóba, és a közbeszéd tárgya lehet.
Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon - 1. rész
A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.
Stockfotón is jönnek a fizetett termékek
A termékelhelyezés régóta bevált marketing eszköz, ami rengeteg cégnek hozott már sikert. A legújabb trend a stockfotókon elhelyezett termékmegjelenítés.
A tapasztalat segít, hogy megszeressenek
A Simpsons rajongók jó eséllyel látták a rajzfilmsorozatból készült egész estés művet. Egy kis felhajtás mindig kell, de a stúdió többet akart néhány, a Broadway-Seventh Ave Local metróvonal állomásain elhelyezett, jól sikerült plakátnál. Élménymarketing lett a javából.
B2B és B2C helyett jön a H2H
A cég renoméja fontosabb, mint valaha, a termék helyett egyre inkább az emberre kell koncentrálni - mondták a Cégvezetői Csúcs 2017 konferencia előadói. A negatív vélemények nemcsak a fogyasztói oldalon gyengítik egy vállalkozás pozícióját, de a munkaerővonzó erejét is elveszik. Ez pedig komoly gond, hiszen amúgy is munkaerőhiány van Magyarországon.
Olcsó és egyszerű marketingtrükkel futott be a Tinder
Nem kell hozzá sok pénz, csak egy busz, néhány partiarc, meg egy kis gerillamarketinges szellem. Akár máshol is hasznosítható az ötlet. A Tinder az egyik legfelkapottabb társkereső alkalmazás lett.
IKEA szatyrot árul a luxusmárka?
A svéd lakberendezési márka áruházainak egyik jól ismert eleme a sárga szatyor, amibe a vásárlás alatt pakolhatunk, és amit, ki tudja, miért, mindenki szeretne hazavinni. De nem lehet, csak kékben. Viszont most már drágán is.
Nem csak a méret számít, a forma is fontos
Akár a honlapunkról van szó, akár hírlevélről vagy prospektusról, a képes és a szöveges tartalom is a főszereplők között lesz. Éppen ezért fontos, hogy ez a két alapelem hogyan helyezkedik el egymás mellett, vagy éppen egymáson: nem mindegy, hogy erősítik egymás mondanivalóját vagy éppen gyengítik azt.
A Sakura kezdete a marketingeseknek is jó
A Japán Meteorológiai Ügynökség március 21-én hivatalosan is bejelentette a Sakura kezdetét, ugyanis ekkor bontott virágot a tokiói Yasukuni-szentély előtt álló világhírű cseresznyefa. Ezzel kezdetét is vette Japán egyik legnagyobb ünnepe, a „hanami”, vagyis a cseresznyevirág-nézés, amely előtt a legnagyobb világmárkák is limitált szériás termékekkel tisztelegnek. Ezekből válogattunk a Japánspecialista Japánban élő szakértőjével.
Kiszolgáltatott célcsoportok
A vállalkozások természetes törekvése, hogy termékeikből, szolgáltatásaikból minél többet értékesítsenek, lehetőleg minél kisebb befektetés, ráfordítás árán. Az is közhely, hogy bár ebből a vállalkozások hasznot húznak, de szerencsés esetben a vásárlók és az ügyfelek számára is előnnyel jár a tranzakció – olvasható a Tiszta verseny blogon.
A 10 legfontosabb trend, amit követni kell a sikeres webáruházhoz
Az online kereskedelem már korántsem a munkanélküliek megmentője. Hatalmas a verseny, és nőnek a vásárlói elvárások is. Ha valódi sikert akarunk elérni, muszáj a trendeknek megfelelően folyamatosan fejleszteni. Zajdó Csaba, a Webshop-experts ügyvezető igazgatója a legfontosabbakat osztotta meg a Piac & Profit konferenciáján.
Aki hirdetett, annak egy talicska pénzt hozott a Jézuska
Az elmúlt évek legjobb karácsonyi forgalmát könyvelhették el a kis- és közepes vállalkozások múlt év decemberében. A vállalkozások több mint felének nőtt a forgalma. Legjobban azoknak akik többet reklámoztak. Ennek ellenére a többség makacsul kitart az ingyenes marketing eszközök mellett – derül ki a Marketing Commando kutatásából.
6+1 marketing trend 2017-re
A minden területen végbemenő digitalizáció, a valós konverziókkal lenyűgöző Big Data-ra épülő megoldások és az élet minden területén tetten érhető „mobileszköz-hegemónia” kihívásokat tartogat a megbízók számára is.
Itt az öt legfontosabb marketing trend a közösségi oldalakon
Kétségtelen, hogy meghatározza az életünket a mobilok és közösségi média világa. Tudja meg mire kell odafigyelnie, és felkészülnie jövőre. Ismerje meg a öt legújabb közösségi marketing trendet, és a hatásukat a cégérre 2017-ben.
Az üzleti célt mérjük, ne a kattintást!
Az online térben minden mérhető, ezért valóságos adatmámorban égnek a cégek. Csak éppen az felejtődik el sokszor, hogy megtaláljuk, mi is az, amit valójában mérni kéne ahhoz, hogy megalapozott döntést hozhassunk például a marketing büdzsét illetően.
A 4 legdrágább hiba, amit elkövethetünk a közösségi médiában
A közösségi oldalak jelentik azt a marketingeszközt a kisvállalkozásoknak, ahol üzeneteiket akár a legnagyobb cégek hirdetési dömpingjével szemben is hatékonyan eljuttathatják a fogyasztókhoz. Persze csak akkor, ha megfelelően használják. Mutatunk négy olyan hibát, amelyért súlyosan megfizetünk.
Ezért nem szidhatjuk a másik mosóport
Könnyen megsérthetjük a konkurensek jó hírnevét, ha a mi termékünket összehasonlítjuk a versenytársaink árujával. Mire érdemes ügyelni az ilyen összehasonlító reklámoknál és mikor sértjük meg a jogot? Szakértő segítségével válaszolunk a legfontosabb kérdésekre.
Tömegeket lehet elérni a mobilos hirdetésekkel
A mobilhirdetések egyre elterjedtebbé válnak hazánkban, amikkel mára tömegeket lehet elérni. Jelenleg a mobiljukon netet használók 79 százaléka, azaz 2,9 millió fő szokott készülékén mobilhirdetésekkel találkozni. Számukra fontosabb, hogy egy mobilreklám tájékoztasson, mint hogy szórakoztató legyen – derült ki egy kutatásból.
Így takarják el a szennyező cégek a vétkeiket
Zöldmosás. Angolul greenwashing. Ezt a kifejezést használják arra, amikor egy cég elfedi környezetszennyező tevékenységét, és jóval zöldebbnek állítja be magát, mint amilyen. Néhány ötlet arra, hogyan ne lépjen bele egy cég a marketingjében a zöldmosás csapdájába.
Nekik biztos lesz állásuk jövőre
A vállalkozások legfőbb fegyvere a fejlett technológia az egyre élesebb versenyben és azok a munkavállalók, akik szakértői egy-egy informatikai területnek. Mutatunk most a Modern Vállalkozások Programja segítségével három olyan állást, amire biztosan óriási kereslet lesz jövőre.