Marketing cikkek
Ha reklám, akkor internet...
A Policy Agenda - Ipsos kis- és középvállalati konjunktúra-index program keretében folyamatosan vizsgálja, hogy a cégvezetőknek milyen elképzelései, tapasztalatai vannak a reklámpiacon.
Mennyit ér a márkanév?
Tervezhető adóterhek, mérhetőbb hatékonyság, vállalatfelvásárlás esetén akár többszörös felár elérése, illetve jelentősen javuló finanszírozási és befektetési esélyek - néhány fontos előny, ami mindenképpen indokolttá teszi egyes immateriális javak, így például a márkaérték meghatározását és a mérlegben való szerepeltetését - hívja fel a figyelmet a BDO Magyarország.
Olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna...
Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k karácsonyi forgalma - derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.
Aki kimarad, lemarad...
Bár egyre több cég használja marketing célokra a közösségi oldalakat, máig sokan vannak, akik nem élnek ezzel a lehetőséggel. Pedig a Facebookon, vagy az Iwiw-en több millió magyar regisztrált, akik könnyen elérhető célpontjai lehetnének a vállalatoknak.
Pálinka- és bormarketing Füzértől Zaláig
A kormányzat a pálinkát - és persze az új törvényeket - népszerűsíti, a gazdasági főiskola pedig a bort, amennyiben a fogyasztási szokásokat elemzi, értékeli és tanácsaival befolyásolja.
A HD Group az Év Ügynöksége
12 kategóriában 15 kreatív ügynökség marketingkommunikációs megoldása került díjazásra a 11. Arany Penge Kreatív Fesztiválon. Az év ügynöksége a HD Group lett, aki öt kategóriában is dobogóra állhatott. A Proud, a Cluso és a DDB ugyancsak szép eredményekkel zárhatta a reklámversenyt.
Ez a legjobb: rajongók adják el a terméket
A közösségi médiában az üzleti márkák rajongóinak vitája, párbeszéde adja el a terméket - mondta Kismartoni Zsolt, az Est Media Group online üzletágának vezetője a Superbrands szemináriumon kedden Budapesten. A konferencián marketingszakemberek vitattak meg egy közösségi oldalon alkalmazott újfajta reklámmódszereket.
Megismerési vágy és pozitív hozzáállás
A racionális érvelés és a meglepetés sikeres reklámstratégia lehet a megváltozott értékrendszerben. A megtakarítás, a stabilitás, a család, az otthon válik mozgósító értékké elsősorban, szemben a korábban vezető vagyon, státus, luxus értéktrióval.
Az internetet szeretik a hirdetők
A megkérdezettek 83 százaléka szerint növekszik az internet reklámbevétele 2010 második negyedévében a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva - derül ki a Marketing&Media és az Ipsos által készített Magyar Médiaindex felmérésből. A kutatócég a hirdetőknél, médiatulajdonosoknál, illetve ügynökségeknél dolgozó 100 befolyásos szakembert és vállalatvezetőt kérdezett arról, hogy szerintük miként alakulnak a hazai médiaköltések.
A megfontolt és alternatív marketing
A racionális érvelés és a meglepetés sikeres reklámstratégia lehet a megváltozott értékrendszerben. A megtakarítás, a stabilitás, a család, az otthon válik mozgósító értékké elsősorban, szemben a korábban vezető vagyon, státus, luxus értéktrióval.
ScieNet és tásaik: itthon az MLM-zombik a nyerők?
Vajon a multi-level marketing csak egy Amerikában kiforrott kereskedelmi modell, amit nem jó módon és időben helyeztek át a hazai gyakorlatba? Míg a hálózati direkt-marketingből az USA-ban egyetemi képzést lehet végezni, itthon eddig szinte csak "MLM-zombikkal" találkozhattunk.
Kkv-k figyelem: jön az uborkaszezon!
„A közelgő parlamenti választások miatt egy hónappal rövidebb lesz az idei év a marketingben. Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken. Emiatt egy rendkívüli uborkaszezonnal kell kalkulálni az éves marketing terv készítésénél a kis- és közepes vállalatoknak" - figyelmeztet Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a 2010. január 21-én első alkalommal, több mint ezer kkv cégvezető részvételével Budapesten megrendezésre kerülő kkv Marketing Expo szervezője.
Megérné, mégsem reklámozzák magukat a kiscégek
A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8%) folytat tudatos marketing tevékenységet, éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítva rá. Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem.
Kiderítik, hogyan reklámozzák magukat a kiscégek
A Szonda Ipsos és a Marketing Commando együttműködést kezdett, hogy felmérjék a hazai kis és közepes méretű vállalkozások marketing tevékenységét. Az Ipsos Üzleti Klubjának online vállalati paneljén 500 fős reprezentatív mintán végzett kutatás célja, hogy a hiteles képet adjon a kis- és közepes vállalatok marketing aktivitásáról és szokásairól.
Nyári tábor a marketingről és a reklámról
Az Extreme Rendezvényügynökség és a Traffic BTL Kommunikációs Ügynökség idén második alkalommal rendezi meg nyári, interaktív márkatáborát a Balaton partján, melyhez idén kiemelt támogatóként a djuice is csatlakozott. Nem véletlen a márka jelenléte a főiskolásoknak és egyetemistáknak szóló Brand Campen, hiszen a djuice tavaszi márkaváltásával erre a korosztályra fókuszál.
A marketing is a főnök nyakán marad
Még mindig a cégvezetők többsége veszi nyakába a marketinget - derül ki az internetvallalkozas.com legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül az oldal szerkesztői 1.100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit kérdezték meg a vállalkozásuk marketingjéről, eredményeiről és terveiről.
"Minek nekem internet?"
A magyarországi mikro- és kisvállalkozásoknak csupán töredéke alkalmaz online marketinget - mondta Soós Viktória, a "Marketingtorta" elnevezésű konferencia egyik szervezője csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.