Kkv-k figyelem: jön az uborkaszezon!

„A közelgő parlamenti választások miatt egy hónappal rövidebb lesz az idei év a marketingben. Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken. Emiatt egy rendkívüli uborkaszezonnal kell kalkulálni az éves marketing terv készítésénél a kis- és közepes vállalatoknak" - figyelmeztet Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a 2010. január 21-én első alkalommal, több mint ezer kkv cégvezető részvételével Budapesten megrendezésre kerülő kkv Marketing Expo szervezője.

"Az új vevők szerzésére irányuló marketing stratégiákat januártól március közepéig érdemes kifuttatni, mert a választási kampány alatt, majd pedig a választásokat követő "médiazajban" az új vevők figyelmét szinte képtelenség lesz felkelteni" - tanácsolja a kisvállalati marketing szakértő. A választások zaja alatt kizárólag két réteg felé lehet sikeresen marketingezni: az egyik a meglévő ügyfelek, akikkel a cégnek közvetlen kapcsolata van telefonon, email-en, direkt reklámon keresztül. A másik pedig egy olyan réteg, amely 2009-ben rendkívüli növekedést mutatott.

Rendkívüli módon megnőtt az elvesztett vevők felé folytatott kommunikáció jelentősége, mivel a válság hatására ebből a rétegből „túltermelés" van, szinte minden ipari szektorban. Ugyanakkor csökkent a cégek száma is: 15 ezer cég ment tönkre 2009-ben, 31%-kal több mint korábban. Ezért a saját elveszített vevőink mellett lehetőleg a konkurencia elveszített vevőit is igyekezni kell megszerezni - véli a szakértő. Ez önmagában elég lehet ahhoz, hogy egy cég pótolja a válság miatt kiesett forgalmat. Ezért a 2010-es marketing tervben kiemelt helyen kell szerepelnie az elvesztett vevőket célzó eszközöknek: minden hónapban érdemes exkluzív ajánlatokkal megpróbálni visszacsábítani azokat a vevőket, akik a cég 2009-ben elveszített.

Véleményvezér

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo