Kkv-k figyelem: jön az uborkaszezon!

„A közelgő parlamenti választások miatt egy hónappal rövidebb lesz az idei év a marketingben. Nemzetközi és hazai tapasztalatok bizonyítják, hogy a választásokat megelőző és az azt követő hetekben a céges reklámok hatása jelentősen csökken. Emiatt egy rendkívüli uborkaszezonnal kell kalkulálni az éves marketing terv készítésénél a kis- és közepes vállalatoknak" - figyelmeztet Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a 2010. január 21-én első alkalommal, több mint ezer kkv cégvezető részvételével Budapesten megrendezésre kerülő kkv Marketing Expo szervezője.

"Az új vevők szerzésére irányuló marketing stratégiákat januártól március közepéig érdemes kifuttatni, mert a választási kampány alatt, majd pedig a választásokat követő "médiazajban" az új vevők figyelmét szinte képtelenség lesz felkelteni" - tanácsolja a kisvállalati marketing szakértő. A választások zaja alatt kizárólag két réteg felé lehet sikeresen marketingezni: az egyik a meglévő ügyfelek, akikkel a cégnek közvetlen kapcsolata van telefonon, email-en, direkt reklámon keresztül. A másik pedig egy olyan réteg, amely 2009-ben rendkívüli növekedést mutatott.

Rendkívüli módon megnőtt az elvesztett vevők felé folytatott kommunikáció jelentősége, mivel a válság hatására ebből a rétegből „túltermelés" van, szinte minden ipari szektorban. Ugyanakkor csökkent a cégek száma is: 15 ezer cég ment tönkre 2009-ben, 31%-kal több mint korábban. Ezért a saját elveszített vevőink mellett lehetőleg a konkurencia elveszített vevőit is igyekezni kell megszerezni - véli a szakértő. Ez önmagában elég lehet ahhoz, hogy egy cég pótolja a válság miatt kiesett forgalmat. Ezért a 2010-es marketing tervben kiemelt helyen kell szerepelnie az elvesztett vevőket célzó eszközöknek: minden hónapban érdemes exkluzív ajánlatokkal megpróbálni visszacsábítani azokat a vevőket, akik a cég 2009-ben elveszített.

Véleményvezér

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo