Hogyan szerezzünk vevőt?

Vevő nem a kapcsolatok szétnyúzásával vagy ámítással szerezhető a mostani nehéz helyzetben, hanem kölcsönös elégedettséggel. Nem a válság végét kell várni ölbe tett kézzel, hanem olyan üzletet csinálni, amin a kereskedő és a vevő is nyer - hangzott el a Kkv Marketing Expón. 

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az immár hatodik alkalommal megrendezett eseményen Wolf Gábor marketingszakértő vagy 30 példán keresztül érzékeltette, hogy mennyire nemcsak a külső környezeten múlik egy cég eredményes üzletpolitikája.


Az ügyfélkapcsolat nem luxus
Kép: flickr

„A sikeres cégeknél van olyan kiemelkedő és megbízható módszer, ami hozza a vevőket. Az iparági versenytársak lemásolása azonban belterjes marketinghez vezet. Használj külföldi, meglepő, de sikeres mintákat!" - bíztatta a konferencián megjelent vállalkozókat. A marketingszakértő szerint az úgynevezett „kofa-szakaszon", vagyis amikor valami meglepővel és harsánnyal hívja fel magára valamely cég a figyelmet, mindenkinek túl kell esnie. „E nélkül egyetlen vállalkozás sem lesz sikeres" - vallotta a marketingstratéga. Gondoljunk csak Klapka György vállalkozóra, aki egy kézzel írt tábla felmutatásával elérte, hogy később mindenki róla beszélt. Fontosnak tartja a megfelelő publicitást is. „Kelts feltűnést! Irányítsd magadra a média figyelmét, mert a médiának sztori kell, és hozza a vevői érdeklődést, és teszi eladhatóvá a terméked!" A referenciamarketinget is kulcseszköznek nevezte. A vállalkozókat arra bíztatta, hogy régi vevőiktől kérjenek ajánlást, hogy újakat tudjanak szerezni. „Meglepni a vevőt! Kevesebbet ígérsz, de többet adsz" - sorolta a példákat a kkv marketingszakértő. Véleménye szerint az árakciózás rossz reflex. A jól meghatározott árak viszont döntőek lehetnek a versenyben. Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozícionálni, mivel a szakértő szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét, és a brandjét. (A vállalatfelvásárlások eddigi történetei is világosan bizonyítják, hogy bizonyos esetekben a vevők akár a tranzakciós érték legnagyobb részét a sikeres márka megvásárlása miatt fizetik meg.)

Aktualitás és hitelesség

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója szerint már egy hírlevél megírásakor is fontos tudni, mi jár a vevő fejében. Sokkal érzékenyebben és aktívabban reagálnak a vevők egy olyan hírlevélre, amelynek napi aktualitása van, például 27 százalékos ÁFA, gyengülő forint. A napi aktualitásokra reagálva a vevő a kínált terméket napi igényeihez tudja kapcsolni - magyarázza a szakértő. (A hírlevél szerkesztés titkait, és sok más, kkv-k számára hasznos web 2.0-s taktikát ismerhet meg a Piac&Profit kövektező tréningjén.) Nyírő szerint jó eszköz lehet a keresztmarketing is. „Ha összeáll egy zuhanyszűrőket értékesítő, valamint egy vegyszermentes szappanokra specializálódott vállalkozás, akkor garantáltan az egészségesen élő nőket kell megcélozniuk" - mondta a tanácsadó. A termékkínálat szélesítésének felismerése, a megcélzott vevőkörhöz eljutó médiacsatornák használata és exkluzivitás. Hangsúlyozta, a folyamatos értékesítésnek és vevőkapcsolatnak nincs alternatívája. „Hosszabb nyitva tartás, a jó vevőknek külön ajánlat, jó kiegészítő termékek. A lényeg, hogy tűnj ki a versenytársak közül!"

Fülöp Zoltán, a Marketing Systems társalapítója szerint „a PR nem lehetőség, egyszerűen nincs más választása a vállalkozásoknak". Ahogy Fülöp Zoltán fogalmazott: „a PR vet, a Marketing arat..." Úgy érvelt, hogy a cégvezetők hosszútávon akkor tudnak sikeres vállalkozást felépíteni, ha a környezetük tisztában vele, hogy mit csinál. „Ki az? Mit akar? - Ez a két legfontosabb kérdés, amelyre tudni kell a választ. Csak ekkor hiszi el a környezet, és a vevőid is, hogy hiteles vagy" - magyarázta a szakértő. A médiakapcsolatok kiépítését szerinte már azelőtt érdemes elkezdeni, hogy arra valóban szükség lenne. A hitelesség szempontjából érdemes a szakmai médiánál kezdeni, és innen érdemes tovább haladni először a kis helyi médiumok felé, majd onnan a hírlapokig, és végül a bulvárig. „A médiával légy alázatos, mert rajtuk keresztül a vevőidhez beszélsz" - foglalta össze a lényeget a szakértő. Fülöp Zoltán nem győzte hangsúlyozni a cégvezetők felé, hogy csak hírértéket kommunikáljanak, ne tévesszék össze a médiát a reklámfelületekkel. (A közösségi oldalakon való megjelenés lehetőségeiről és veszélyeiről a kisvállalkozások számára ebben a cikkünkben olvashat részletesebben.)

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo