Hogyan szerezzünk vevőt?

Vevő nem a kapcsolatok szétnyúzásával vagy ámítással szerezhető a mostani nehéz helyzetben, hanem kölcsönös elégedettséggel. Nem a válság végét kell várni ölbe tett kézzel, hanem olyan üzletet csinálni, amin a kereskedő és a vevő is nyer - hangzott el a Kkv Marketing Expón. 

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az immár hatodik alkalommal megrendezett eseményen Wolf Gábor marketingszakértő vagy 30 példán keresztül érzékeltette, hogy mennyire nemcsak a külső környezeten múlik egy cég eredményes üzletpolitikája.


Az ügyfélkapcsolat nem luxus
Kép: flickr

„A sikeres cégeknél van olyan kiemelkedő és megbízható módszer, ami hozza a vevőket. Az iparági versenytársak lemásolása azonban belterjes marketinghez vezet. Használj külföldi, meglepő, de sikeres mintákat!" - bíztatta a konferencián megjelent vállalkozókat. A marketingszakértő szerint az úgynevezett „kofa-szakaszon", vagyis amikor valami meglepővel és harsánnyal hívja fel magára valamely cég a figyelmet, mindenkinek túl kell esnie. „E nélkül egyetlen vállalkozás sem lesz sikeres" - vallotta a marketingstratéga. Gondoljunk csak Klapka György vállalkozóra, aki egy kézzel írt tábla felmutatásával elérte, hogy később mindenki róla beszélt. Fontosnak tartja a megfelelő publicitást is. „Kelts feltűnést! Irányítsd magadra a média figyelmét, mert a médiának sztori kell, és hozza a vevői érdeklődést, és teszi eladhatóvá a terméked!" A referenciamarketinget is kulcseszköznek nevezte. A vállalkozókat arra bíztatta, hogy régi vevőiktől kérjenek ajánlást, hogy újakat tudjanak szerezni. „Meglepni a vevőt! Kevesebbet ígérsz, de többet adsz" - sorolta a példákat a kkv marketingszakértő. Véleménye szerint az árakciózás rossz reflex. A jól meghatározott árak viszont döntőek lehetnek a versenyben. Ha új termék bevezetéséről van szó, akkor szinte biztos, hogy a piaci áraknál magasabb áron érdemes pozícionálni, mivel a szakértő szerint ez teremti meg egy cég piaci értékét, és a brandjét. (A vállalatfelvásárlások eddigi történetei is világosan bizonyítják, hogy bizonyos esetekben a vevők akár a tranzakciós érték legnagyobb részét a sikeres márka megvásárlása miatt fizetik meg.)

Aktualitás és hitelesség

Nyírő Réka, a Marketig Commando tanácsadója szerint már egy hírlevél megírásakor is fontos tudni, mi jár a vevő fejében. Sokkal érzékenyebben és aktívabban reagálnak a vevők egy olyan hírlevélre, amelynek napi aktualitása van, például 27 százalékos ÁFA, gyengülő forint. A napi aktualitásokra reagálva a vevő a kínált terméket napi igényeihez tudja kapcsolni - magyarázza a szakértő. (A hírlevél szerkesztés titkait, és sok más, kkv-k számára hasznos web 2.0-s taktikát ismerhet meg a Piac&Profit kövektező tréningjén.) Nyírő szerint jó eszköz lehet a keresztmarketing is. „Ha összeáll egy zuhanyszűrőket értékesítő, valamint egy vegyszermentes szappanokra specializálódott vállalkozás, akkor garantáltan az egészségesen élő nőket kell megcélozniuk" - mondta a tanácsadó. A termékkínálat szélesítésének felismerése, a megcélzott vevőkörhöz eljutó médiacsatornák használata és exkluzivitás. Hangsúlyozta, a folyamatos értékesítésnek és vevőkapcsolatnak nincs alternatívája. „Hosszabb nyitva tartás, a jó vevőknek külön ajánlat, jó kiegészítő termékek. A lényeg, hogy tűnj ki a versenytársak közül!"

Fülöp Zoltán, a Marketing Systems társalapítója szerint „a PR nem lehetőség, egyszerűen nincs más választása a vállalkozásoknak". Ahogy Fülöp Zoltán fogalmazott: „a PR vet, a Marketing arat..." Úgy érvelt, hogy a cégvezetők hosszútávon akkor tudnak sikeres vállalkozást felépíteni, ha a környezetük tisztában vele, hogy mit csinál. „Ki az? Mit akar? - Ez a két legfontosabb kérdés, amelyre tudni kell a választ. Csak ekkor hiszi el a környezet, és a vevőid is, hogy hiteles vagy" - magyarázta a szakértő. A médiakapcsolatok kiépítését szerinte már azelőtt érdemes elkezdeni, hogy arra valóban szükség lenne. A hitelesség szempontjából érdemes a szakmai médiánál kezdeni, és innen érdemes tovább haladni először a kis helyi médiumok felé, majd onnan a hírlapokig, és végül a bulvárig. „A médiával légy alázatos, mert rajtuk keresztül a vevőidhez beszélsz" - foglalta össze a lényeget a szakértő. Fülöp Zoltán nem győzte hangsúlyozni a cégvezetők felé, hogy csak hírértéket kommunikáljanak, ne tévesszék össze a médiát a reklámfelületekkel. (A közösségi oldalakon való megjelenés lehetőségeiről és veszélyeiről a kisvállalkozások számára ebben a cikkünkben olvashat részletesebben.)

Véleményvezér

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.
Jó hír, mégsem pusztul el a világ

Jó hír, mégsem pusztul el a világ 

Sokan úgy gondolják, hogy addig létezik a világ, amíg vannak méhek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo