Ha reklám, akkor internet...

A Policy Agenda - Ipsos kis- és középvállalati konjunktúra-index program keretében folyamatosan vizsgálja, hogy a cégvezetőknek milyen elképzelései, tapasztalatai vannak a reklámpiacon.

Ha reklám, akkor interneten

A márciusi kutatási adatok azt mutatták, hogy a KKV-szektor elsősorban internetes hirdetésekkel és direkt marketinggel tervezi eljuttatni üzeneteit potenciális vásárlóihoz, ügyfeleihez. Előbbi módszert a válaszadók 44%-a jelölte meg, utóbbit 42%-uk. (Egy válaszadó több lehetséges módszert is választhatott.) A hagyományos médiareklámok - vélhetően részben költségességük, részben a KKV-k szempontjából nem elég vagy nem megfelelő célcsoport-specifikusságuk miatt - ebben a vállalati körben másodlagos szerepre vannak „kárhoztatva", csak a szektor vállalatainak 27%-a tervez hirdetni általuk a következő fél év során. Közterületi reklámokra a kis- és középvállalatok 14%-a számít üzenetei célba juttatása során.

Azaz azt látszik, hogy ha hirdetési piacra kimennek a kis-és középvállalkozások, akkor azt inkább csak az internet világában tudják elképzelni.

Internetes hirdetés: nem csodafegyver, sok a lemorzsolódó

A most, júniusi mérésünk adatai ugyanazt mutatták, mint korábban, vagyis a megkérdezett vállalatok relatív többsége, 44%-a hirdeti magát (a saját honlapon kívül is) az interneten. Érdekes, hogy további 8% eddig nem tette ezt, de a következő időszakban tervezi. Ugyanakkor ebből nem lehet egyértelműen arra következtetni, hogy a KKV internetes hirdetési aktivitása összességében növekedni fog, ugyanis jelentős arányt képviselnek közöttük a „lemorzsolódók". A megkérdezett KKV-k 14%-ára jellemző, hogy korábban hirdette magát az interneten, de ma már nem teszi. További 34% pedig eddig sem hirdetett így és a továbbiakban sem áll szándékában.

Az internetes hirdetésekhez való viszonyban nagyon markáns ágazati különbségek fedezhetők fel. Miközben az alaptevékenység, az ipar és feldolgozóipar, valamint a szállítás, távközlés területén működő vállalatok legnagyobb csoportját azok a vállalkozások jelentik, amelyek eddig sem hirdették magukat így, és a továbbiakban sem tervezik ezt, addig a kereskedelmi és szolgáltató vállalkozások hattizede hirdeti magát az interneten ma is. A regionális eltérések kevésbé markánsak, de az egyértelműen megállapítható, hogy az észak-magyarországi és észak-alföldi vállalkozások az átlagosnál kevésbé nyitottak az ilyesfajta hirdetési tevékenységre.

Azok a vállalkozások viszont, amelyek hirdetik magukat az interneten, túlnyomórészt, 83%-ban ezt folyamatosan, vagy szinte folyamatosan teszik. Az alkalmi internetes jelenlét csak 17%-ukra jellemző.

Még honlapja sincs mindenkinek

Függetlenül attól, hogy jelenleg folytat-e bármilyen internetes hirdetési tevékenységet, rákérdeztünk a vállalatoktól, hogy eddig milyen internetes lehetőségeket használtak, vagy használnak fel termékiek, szolgáltatásaik bemutatására.

A vállalatok négyötödének van (vagy volt) saját honlapja. Közel felük használt már internetes hirdetéseket, csaknem négytizedük pedig elektronikus hírlevelet. A KKV-k egynegyede igyekszik kihasználni a közösségi oldalak adta lehetőségeket is termékei, szolgáltatásai népszerűsítésére. Egyéb módokat 9%-uk említett. Az egyéb említések sokfélék voltak, de leggyakrabban tematikus, szakmai gyűjtőoldalakra, online piacterekre, webáruházakra és aukciós oldalakra, a Google szolgáltatásaira (pl. Adwords), internetes adatbázisokra, cégkeresőkre, más cégek honlapjain való megjelenésre utaltak a megkérdezettek. Mindössze a vállalkozások 7% mondta, hogy egyáltalán nem használja, nem használta az internetet ilyen célokra.

Módszertanról
A kis- és középvállalatok körében végzett konjunktúra felmérésünket reprezentatív mintán, 700 cég vezetőjének válaszai alapján készítettük el. A lekérdezést 2011. június 15-24. között az Ipsos közvélemény kutató cég végezte az on-line vállalati panelen keresztül.

Véleményvezér

Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.
Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo