Marketing cikkek
Hogyan használják a kkv-k a mesterséges intelligenciát?
Az elmúlt egy évben szinte minden közösségi platform reklámtartalmaiban előtérbe kerültek a rövidebb videók, ami komoly kihívást jelent a vállalkozások számára költség és munka oldalról is.
A magyar Meki a legnagyobb hazai sztárt, Szoboszlai Dominikot igazolta le
Hosszú távú együttműködést kötött a magyar labdarúgó-válogatott csapatkapitánya és a hazai Meki®.
Mi lesz a hatása a mesterséges intelligenciának a balatoni kisvállalkozókra?
Nem kell misztifikálni az AI adta lehetőségeket.
Le ne maradjon! Májusban indulnak a Marketing Szövetség megújított kurzusai
Idén teljesen megújul a Magyar Marketing Szövetség képzési rendszere.
Berobban a mesterséges intelligencia a cégeknél
Mára minden harmadik kkv alkalmazza az MI-t marketingcélokra.
Árgus szemekkel figyelik a cégek, mit keresünk a neten
Bizonyos trükkök bevetésével nagyságrendekkel lehet növelni a kereséseink hatékonyságán.
A kisvállalkozók marketing korszaka érkezik a mesterséges intelligenciával
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget.
Újabb drágulás, amit a cégek képtelenek megfizetni
Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait.
Nem tudnak elszakadni a kkv-k a Facebooktól
Legalábbis ez olvasható ki a Magyar Marketing Fesztivál szervezői által készített, legfrissebb, immár 10 alkalommal elkészült Kkv Marketing Felmérés 2022 című kutatásából.
Az üzlet új jelszava a boldogságkielégítés
Az Oracle Fusion Cloud Customer Experience (CX) és Gretchen Rubin, az ötszörös New York Times bestseller író és podcaster új kutatása szerint az emberek azt szeretnék, ha a márkák megmosolyogtatnák és megnevettetnék őket, de az üzleti vezetők félnek a humor alkalmazásától az ügyfélkapcsolatokban.
Mesterséges intelligencia választotta ki a legnépszerűbb márkákat
Az online közönség véleményét mérő SentiOne 345 márka kapcsán több mint 57 millió véleményt elemezve készítette el a Globális Social Indexét. A 345 márka közül az Apple lett a legnépszerűbb, a második és harmadik helyen az Amazon és a SONY végzett. A riport kulcsfontosságú adatokat tartalmaz a 2021-es trendekről és a fogyasztói szokásokról, valamint a márkák népszerűségéről az online elérés és a beszélgetések alapján.
Az ukrajnai háború miatt drágábbak a hirdetések is
Az orosz-ukrán konfliktus egyre nagyobb hatással van az életünkre, de arra kevesen gondolnak, hogy a háborús helyzet még a magyar cégek marketing kommunikációját is megváltoztatta.
Milyen hirdetéssel lehet a legjobban megfogni az embereket?
Meglepő eredmény született.
Megszűnnek a sütik és ez nem tréfa
A Google 2023 végére kivezeti az úgynevezett harmadik feles sütiket a Chrome böngészőből, ami alapjaiban változtatja majd meg a cégek hirdetési magatartását.
Kell-e változtatni a marketingen pandémia idején?
A COVID-19 járvány mindenkinek változást hozott az életébe, rengeteg mindent kellett átértékelnünk és megváltoztatnunk. Rá kellett jönnünk, hogy ez nem egy gyorsan tovatűnő jelenség, hanem hosszabb ideig együtt kell élnünk vele, meg kell szoknunk, hogy az élet másképp működik.
Sok cég állt át a távmunkára, sok került nehéz anyagi helyzetbe, és sajnálatos módon sok meg is szűnt. A korábbiaknál sokkal többféle tevékenység került át az online térbe, felgyorsult a digitális átalakulás. Az új helyzet előnybe juttatta azokat a vállalkozásokat, akik tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ehhez szedtünk össze néhány használható ötletet.
Kiosztották a Marketing Diamond Awards díjakat
A Kreatív Vonalak Kft. lett „Az Év Ügynöksége 2019-ben”, a Móricz Zsigmond Színház pedig „Az Év Marketingaktív Vállalkozása 2019” címet nyerte el a Marketing Diamond Awards idei pályázatán. Az egyedülálló díj küldetése, hogy teret adjon a kisebb ügynökségek és a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára. A sikeresen elbírált pályázatok gyémántokkal gazdagodnak, amelyekkel egyenes út vezet a Diamond Listre a beküldő ügynökségek, marketingaktív vállalkozások számára.
Melyik a jobb: az ajándék vagy a kedvezmény? Mi a különbség?
Kedvezmény vagy ajándék? Mindkét szót használjuk, de vajon biztosan tudjuk mit takar a mögötte lévő tartalom? A Marketingdöntések oldalán megtaláljuk rá a választ.
Több pénzt költöttél a boltban, mint akartál? Valószínű, hogy bepaliztak
Vásároltál már valamiből nagyobbat azért, mert alig került többe, mint az eggyel kisebb opció? Ha igen, van egy rossz hírünk – te is áldozatául estél a „csali-effektnek”.
Még mindig erős, de visszaesőben a Facebook
Továbbra is a Facebook vezet a közösségimédia-marketing szinte minden területén. A marketingesek elkezdtek reagálni az organikus eredmények csökkenésére, ugyanakkor hirdetésekben még most is mindent visz a kék platform – derül ki a Social Media Examiner 2019 Social Media Marketing Industry Report tanulmányából.
Ismét Siófok a Marketing Fővárosa
Zsinórban másodszor, 2019-ben is Siófok nyerte el a Marketing Fővárosa címet a Magyar Marketing Szövetség Országos Városmarketing pályázatán.
9 trükk, hogy elolvassa a cégvezető a hideg e-mailed
Nem csak hideghívás létezik. Ha nincs, aki beajánljon, s kéretlenül és ismeretlenül jelentkezel be egy cégvezetőnél, az a hideg e-mail. Néhány trükk, amivel növelheted az esélyeid, hogy elolvassa a címzett VIP, és választ is kapj tőle.
5 érv: miért érdemes videót használni?
Több elérést és aktivitást hoz, mint egy poszt vagy egy link? Ez fontos, de vannak ennél izgalmasabb indokok is. Persze, ha ugyanannyi munka elkészíteni egy videót, mint egy blogbejegyzést, akkor ez is egy jó érv a videó mellett, de a videó nem szöveges tartalom helyett kell – hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Van egy történeted? Építsd rá a cégmarketinget!
A hitelesség és az érzelmekre hatás ma a nyerő. Ezt bizonyítják be a marketingszakmai legjobbjai a Piac & Profit idei Cégmarketing konferenciáján, ahol a saját, személyes sztori népszerűsége, annak forintra váltása áll a fókuszban. Megtanulhatjuk azt is, hogyan kell Love Brandet építeni B2B-ben.
A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor
A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.
Gyűlnek a kihívások a marketingszakma előtt
Összegyűltek a marketingszakma „nagyágyúi”, hogy közösen gyűjtsék össze a szakma aktuális és jövőbeni kihívásait. A Marketing Summit Hungary szervezői azonban továbbra is gyűjtik a kihívásokat, melyeket összegezve Marketing Challenge List 2019 néven fognak nyilvánosságra hozni. A lista a konferencia programalkotási folyamatának alapját képezi.
Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása
Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján, az ott futó influencerek ugyanis ezentúl közvetlenül is betagelhetik egy-egy márka termékeit - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Az influencerek ereje
Miért olyan értékesek ma a piacon a véleményvezérek, a hangadók? Mert praktikus tanácsokat adnak: élni segítenek. És olyan összekötött világban élünk, ahol egy-egy extrovertált, széles baráti körrel rendelkező, jó ízlésű, véleményt alkotni szerető, divatteremtő hatású alak képes sikerre vinni egy új terméket vagy márkát.
Végzetes hibák a Google Analytics elemzésében
Az elmúlt évtizedben a marketingszakma a kreatív művészkedésből mindinkább kőkemény, adatvezérelt mérnöki tudománnyá fejlődik, olyan szakmává, ahol igenis mérni lehet, sőt mérni kell az eredményeket. A Google Analytics ennek a legkönnyebben elérhető eszköze – már ha megfelelően tudjuk használni. A Langmár Kommunikáció cikkéből kiderül, hogyan kerülheti el a buktatókat.
Nem lehet majd pénzért véleményvezérkedni
Bírságra számíthatnak a véleményvezérek, a GVH szigorúbban lép fel velük és a hirdetőkkel szemben.
Mit tanulhat egy magyar kisvállalkozás az Ikeától?
Ma már nem elég jó terméket kedvező áron kínálni, ha a vásárlás élménye maga nem köti le eléggé a vevőt, nem lesz sikeres a cég – ez különösen igaz az online kereskedőkre. A digitális ügyfélélmény kialakításában érdemes például az IKEA-tól vagy a Facebooktól tanulni, valamint megismerkedni a mesterséges intelligencia nyújtotta megoldásokkal.
Sztori: a szükséges plusz
Mi kell ahhoz, hogy egy termék elterjedjen, egy szolgáltatás jelenséggé váljon? Az, hogy megoldja a fogyasztó problémáját, amivel hálát, sőt kultikus rajongást vált ki. A minőség önmagában kevés, a terméknek egy sztoriba kell illeszkednie, és a cégeknek ezt kell kommunikálniuk. Az üzleti siker kulcsa napjainkban a történetmesélés.
A tudatlanságunkból kaszálnak vagyonokat a celebek
Dollár-tízezreket keresnek illegális reklámmal a közösségi portálokon jelentkező „véleményvezérek”, de már van, ahol nyomukban vannak a hatóságok.
Tartalommarketing tudományos alapokkal
Mi a tartalommarketing? Megéri manapság tartalmat gyártani? Hogyan érdemes belekezdeni egy blogba, Youtube csatornába vagy épp egy podcastba? Joe Pulizzi a Content Inc. című könyvében választ ad ezekre a kérdésekre.
Erre figyelj, hogy jó legyen a marketingkommunikációd
Egy frissen a digitális térbe lépő márka esetén, amikor a márka online jelenlétét, marketingkommunikációját tervezzük, rengeteg dologra kell odafigyelni.
Ezt az 5 dolgot rontják el a cégek a weben
A vállalatok számára az online tér kiemelt fontosságú marketingeszköznek számít, hiszen a cég az interneten keresztül tudja bemutatni magát, építeni a márkáját, de ez lehet az elsődleges felülete az értékesítésnek és a partnerek elérésének is. A legtöbben mégis elkövetik azokat a típushibákat, amelyek által akár hiteltelenné is válhatnak.
Újra bevetésen a Marketingőrség
Újabb bevetésre indul a Marketingőrség, de közben Zolinak egy konferencián is jelenése van. A marketingszoveg.com előfizetői csoportját pedig sörfőzdetúrára és malacsütésre hívtuk meg, amiből nagy buli kerekedett.
Ha bonyolult, akkor jobban is emlékszünk rá?
Régi kérdés, hogy milyen betűtípust használjunk, ha azt szeretnénk, hogy megjegyezzék az üzenetünket. A legtöbben azt gondolják, hogy a legjobb a legegyszerűbb, de mint kiderült, ez nem mindig igaz. A könnyen olvasható betűtípusok cselekvésre késztetnek, a nehezebben olvashatók viszont nagyobb figyelmet kapnak, és jobban megjegyezzük őket – hívta fel a figyelmet szakértőnk.
Az influencerek archetípusai
Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére. Vajon mitől olyan fontosak az influencerek, miért tudnak ennyire befolyásolni? A válasz a közösség média terjedésében és szociálpszichológia okokban és a négy archetípusban keresendő.
Amit a Google nem tud rólad, az nincs is
A Google legtöbbünkről sokkal többet tud, mint valaha gondolnánk. Hogy mennyit, az bizonyos mértékig függ a beállításoktól – de sokkal inkább attól, hogy milyen eszközöket, szolgáltatásokat, termékeket használunk.
A rossz vezetői döntések okozzák a legtöbb krízist
A Magyar Public Relations Szövetség piacvezető szakembereinek közreműködésével készült kutatásban olyan eseteket gyűjtöttek össze és elemeztek a „Krízistérkép 2018” című kiadvány szerkesztői, amelyek a tavalyi évben károsan érintettek egy-egy piaci márkát, szervezetet, vagy akár hazai celebritást.
No Kontroll különkiadás: Traffic & Conversion Summit
A Kreatív Kontroll stábja sajtójeggyel ment ki Észak-Amerika legnagyobb és egyik legjelentősebb marketingkonferenciájára, a Traffic & Conversion Summitre. A 3 nap intenzív közvetítés mellett volt idő Los Angelest és San Diegót felfedezni. Élményekkel kevert szakmai tartalom 18 percben.
Videó: ilyen volt a hangulat a világ legnagyobb influencer eseményén
Szántó Péter ősszel másodszorra megrendezésre kerülő Influencer Festival-nak köszönhetően megnézhette a világ egyik legnagyobb influenceres happeningjét, a Vidcon európai verzióját. Most vlogjának köszönhetően mi is megosztjuk a tapasztalatait
Egyre nagyobbat harapnak a globális szereplők a magyar reklámtortából
A 2018-as Reklámtorta mérete 259.69 milliárd forint, amely 2017-hez (240,98 Mrd Ft) képest 7,77 %-os, az előző évek növekedési üteméhez képest kisebb növekedést jelent ez 2016-nak és 2017-ben meghaladta 11%-ot.
Megállíthatatlan a magyar influencer-marketing robogása
Múlt hétvégén tartották Londonban az európai régió legmeghatározóbb közösségimédia-szereplőinek konferenciáját, a VidCon Londont, ahol influencerek, tartalomgyártók és márkák találkoztak, hogy szakmai beszélgetésekben vitassák meg a közösségi platformok és az influencer-marketing aktuális trendjeit. Az eseményen egyedüli magyar cégként a Post for Rent is szerepelt két előadóval, valamint a hivatalos Vidcon Featured Creator VIP Afterparty szervezésében is részt vett partnereivel: a világ legnagyobb MCN ügynökségeként jegyzett BroadBandTV-vel és a talent managementben tapasztalt The Hello Grouppal.
Képletek és logikák a hatékony szövegírás mögött
Te ismered az Aidát? Nem az operára gondolunk, hanem az értékesítési szövegírás több mint százéves képletére, ami az ’50-es évek amerikai szappanoperáiból, a reklámszünetekből indult világhódító útjára. A Langmár Kommunikáció cikke bemutatja az emögött húzódó logikát és számos korszerűbb változatát is.
A divat logisztikája
Nem is gondolnánk, de a divat és a logisztika között igen sok párhuzam található. Ezt mutatja be egy nemrég készült felmérés, amely ezenkívül a vevők szokásait is vizsgálta. A kutatásban körülbelül 6000 ember vett részt az Egyesült Királyságból, az Egyesült Államokból, Olaszországból, Ausztráliából és Japánból.
Hatékony reklámhoz nem elég az öncélú hangoskodás
Csak a pénzügyi cél kitűzése vagy a túl hangsúlyos imázselemek mind jelentősen ronthatják a reklámunk hatékonyságát – már ha egyáltalán tudjuk, mit értünk hatékonyság alatt. A csak konverziók alapján mért hatékonyságnak üzen hadat Földi Miklós Dániel reklámpszichológus szakértőnk.
Ne a terméket add el a vevőnek, hanem kínálj megoldást a problémájára
Túl nagy a marketingzaj, vásárlóként és üzleti döntéshozóként is túl illékony és rövid a figyelmünk, túlságosan kötődünk a mobiltelefonunkhoz, értékesítőkként pedig hajlamosak vagyunk a termék nagyszerűségéről hozsannázni, holott az ügyfél cipőjébe kellene belehelyeznünk magunkat, az ő igényeire ráhangolódni. Erről is szó esett neves szakértők előadásaiban a Piac & Profit Értékesítési trendek – 2019 című konferenciáján.