Kell-e változtatni a marketingen pandémia idején?

A COVID-19 járvány mindenkinek változást hozott az életébe, rengeteg mindent kellett átértékelnünk és megváltoztatnunk. Rá kellett jönnünk, hogy ez nem egy gyorsan tovatűnő jelenség, hanem hosszabb ideig együtt kell élnünk vele, meg kell szoknunk, hogy az élet másképp működik. Sok cég állt át a távmunkára, sok került nehéz anyagi helyzetbe, és sajnálatos módon sok meg is szűnt. A korábbiaknál sokkal többféle tevékenység került át az online térbe, felgyorsult a digitális átalakulás. Az új helyzet előnybe juttatta azokat a vállalkozásokat, akik tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ehhez szedtünk össze néhány használható ötletet.

Marketingátállás a bizonytalan időkben

A válság kezelése azt jelenti, hogy megbirkózunk egy vadonatúj valósággal - mint az online tanulás, a home office, az internetes rendelés, a kapcsolatok átértékelése a szorongás és félelem légkörében. 

A marketingben szükség lehet a gondolkodásmód és a stratégia gyors megváltoztatására. Egyetlen valószínű eredmény helyett számos lehetséges forgatókönyvet kell azonosítanunk és együtt kell gondolkodnunk és cselekednünk. Íme négy kulcstényező, amelyre koncentrálnunk kell:

1.Kommunikáció

A kommunikáció kulcsfontosságú válság idején - minden érintett számára. Személyre szabott üzenetekkel kell elérnünk a célközönséget, figyelni kell, mire reagálnak jól a potenciális vásárlók vagy a korábbi partnereink. 

2.Gyors reagálás a megváltozott fogyasztói igényekre

Nem minden vállalkozás képes azonnal online térbe helyeződni, de mindegyiknek meg kell próbálnia reagálni a vásárlók szükségleteire, ha nem akar lemaradni. Fel kell mérni és meg kell ismerni a célcsoport megváltozott igényeit, majd ezekre alapozva kell átgondolni és módosítani a marketingkampányokat.

3.Új ötletek bevetése

A folytonos változás miatt nem lehet a jól bevált módszerekre alapozni, új ötletek kellenek. Kreatívnak kell lennünk a reklámok alkalmazásában, át kell helyeznünk a fókuszt is sok esetben. A biztonság hangsúlyozása például kulcseleme lett a reklámoknak, hiszen a járvány idején az emberek igénylik a biztonságos megoldásokat. Aki nem képes a változásra, az lemarad. Ha szükséged van néhány friss megoldásra, fordulj a Drive Online Marketing eltökélt csapatához!

4.Ügyfél-elégedettség növelése

Bizonytalan időkben az online marketingben még inkább oda kell figyelni az ügyfelek viselkedésének változásaira. Kiemelkedően fontos az ügyfelek elégedettségének és kötődésének növelése. Több emberi elemet és érzelmet kell bevinni a marketingbe, és éreztetni kell az ügyfelekkel, hogy velük vagyunk ebben a nehéz időben, és itt vagyunk, amikor szüksége van ránk. Oda kell mennünk, ahol az ügyfelek vannak, még ha csak virtuálisan tudunk együtt lenni, akkor is.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo