Kell-e változtatni a marketingen pandémia idején?

A COVID-19 járvány mindenkinek változást hozott az életébe, rengeteg mindent kellett átértékelnünk és megváltoztatnunk. Rá kellett jönnünk, hogy ez nem egy gyorsan tovatűnő jelenség, hanem hosszabb ideig együtt kell élnünk vele, meg kell szoknunk, hogy az élet másképp működik. Sok cég állt át a távmunkára, sok került nehéz anyagi helyzetbe, és sajnálatos módon sok meg is szűnt. A korábbiaknál sokkal többféle tevékenység került át az online térbe, felgyorsult a digitális átalakulás. Az új helyzet előnybe juttatta azokat a vállalkozásokat, akik tudtak alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Ehhez szedtünk össze néhány használható ötletet.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Marketingátállás a bizonytalan időkben

A válság kezelése azt jelenti, hogy megbirkózunk egy vadonatúj valósággal - mint az online tanulás, a home office, az internetes rendelés, a kapcsolatok átértékelése a szorongás és félelem légkörében. 

A marketingben szükség lehet a gondolkodásmód és a stratégia gyors megváltoztatására. Egyetlen valószínű eredmény helyett számos lehetséges forgatókönyvet kell azonosítanunk és együtt kell gondolkodnunk és cselekednünk. Íme négy kulcstényező, amelyre koncentrálnunk kell:

1.Kommunikáció

A kommunikáció kulcsfontosságú válság idején - minden érintett számára. Személyre szabott üzenetekkel kell elérnünk a célközönséget, figyelni kell, mire reagálnak jól a potenciális vásárlók vagy a korábbi partnereink. 

2.Gyors reagálás a megváltozott fogyasztói igényekre

Nem minden vállalkozás képes azonnal online térbe helyeződni, de mindegyiknek meg kell próbálnia reagálni a vásárlók szükségleteire, ha nem akar lemaradni. Fel kell mérni és meg kell ismerni a célcsoport megváltozott igényeit, majd ezekre alapozva kell átgondolni és módosítani a marketingkampányokat.

3.Új ötletek bevetése

A folytonos változás miatt nem lehet a jól bevált módszerekre alapozni, új ötletek kellenek. Kreatívnak kell lennünk a reklámok alkalmazásában, át kell helyeznünk a fókuszt is sok esetben. A biztonság hangsúlyozása például kulcseleme lett a reklámoknak, hiszen a járvány idején az emberek igénylik a biztonságos megoldásokat. Aki nem képes a változásra, az lemarad. Ha szükséged van néhány friss megoldásra, fordulj a Drive Online Marketing eltökélt csapatához!

4.Ügyfél-elégedettség növelése

Bizonytalan időkben az online marketingben még inkább oda kell figyelni az ügyfelek viselkedésének változásaira. Kiemelkedően fontos az ügyfelek elégedettségének és kötődésének növelése. Több emberi elemet és érzelmet kell bevinni a marketingbe, és éreztetni kell az ügyfelekkel, hogy velük vagyunk ebben a nehéz időben, és itt vagyunk, amikor szüksége van ránk. Oda kell mennünk, ahol az ügyfelek vannak, még ha csak virtuálisan tudunk együtt lenni, akkor is.

Véleményvezér

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.
Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz

Magyar Péter nyilvánosságra hozta, hogy szerinte hol lopott milliárdokat a Fidesz 

Milliárdosok aggódhatnak egy kormányváltás esetén.
A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben

A szabadság hőseként ünnepelték Karácsony Gergelyt az Európai Parlamentben 

A budapesti főpolgármester megdicsőült Strasbourgban.
A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo