Ezt az 5 dolgot rontják el a cégek a weben

A vállalatok számára az online tér kiemelt fontosságú marketingeszköznek számít, hiszen a cég az interneten keresztül tudja bemutatni magát, építeni a márkáját, de ez lehet az elsődleges felülete az értékesítésnek és a partnerek elérésének is. A legtöbben mégis elkövetik azokat a típushibákat, amelyek által akár hiteltelenné is válhatnak.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

2019-ben már egyetlen komoly ambíciókkal rendelkező cég sem engedheti meg magának, hogy valamilyen formában ne legyen jelen az interneten. A jó webes megjelenéssel népszerűsíthető a brand és akár a konkurenciával szemben is komoly előnyt lehet szerezni. Az online felületeken való megjelenésnek ugyanakkor vannak aranyszabályai, amiket nem minden esetben sikerül betartania a cégeknek. Hollókői Nikoletta, a Creative Juice marketingmenedzserének tapasztalatai szerint a vállatok hibáit alapvetően öt pontba lehet sorolni.

„Az egyik leggyakoribb hiba a rosszul felépített webshop illetve weboldal, gondolok itt a felhasználói felületre és a szövegezésre. Szintén gyakori probléma a rossz minőségű termékképek- és videók használata. Rendkívül zavaró tud lenni, ha egy felvétel kis felbontású, nagyon pixeles vagy épp rossz szögből rögzített. A felhasználók ilyenkor inkább tovább állnak, minthogy megfejtsék, mit is látnak valójában” – magyarázta a szakember. Harmadik hibaként említette a rossz minőségű reklám kreatívokat. Sokszor találkoznak vele, hogy túl sok a szöveg és az információ, miközben a grafika nem szép és lényegretörő.

Kép: Fotolia

„Kifejezetten súlyos malőrnek látjuk az arcukat nélküli működést, amikor sem a brandnek, sem pedig a kampányoknak nincs következetes design felépítése. Végül, de nem utolsó sorban sok hibát látunk az online marketing megjelenések nem hatékony elosztásában is, ha a kampányokat helytelenül, átgondolatlanul tervezik meg” – fogalmazott a Creative Juice marketingmenedzsere.

Magyarországon jelenleg a cégek elsődleges hirdetési formája a Google Adwords, a Facebook és a hirdetések. Ezzel kapcsolatban Hollókői Nikoletta arról beszélt, a webes hirdetések szerkesztésénél elsősorban arra kell odafigyelni, hogy tükrözze a cég arculatát, legyen minél egyszerűbb, de szép, ergonomikus, valamint következetes a megjelenés. Mindebben egy ügynökség lehet a cégek segítségére.

„Tapasztalataink szerint a nagyvállalatok esetében gyakoribb, hogy ügynökséggel dolgoznak együtt, de elvétve a kis- és középvállalkozások is alkalmazzák ezt a megoldás. Sok esetben hasznos is lehet, mert a munkák színesebbek lesznek, ha nem mindig ugyanaz az ember készíti. Egy ügynökség ráadásul rugalmasabb, gyorsabb és minőségi terméket tud készíteni” – zárta szavait.

Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig
Biztosan sokunkban megfogalmazódott már a gondolat, hogy szívesen készítenénk saját honlapot cégünk számára, vagy indítanánk személyes blogot. De hogyan is kezdjünk neki? Szakértőnk megválaszolja a legfontosabb kérdéseket!

Véleményvezér

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo