Ezt az 5 dolgot rontják el a cégek a weben

A vállalatok számára az online tér kiemelt fontosságú marketingeszköznek számít, hiszen a cég az interneten keresztül tudja bemutatni magát, építeni a márkáját, de ez lehet az elsődleges felülete az értékesítésnek és a partnerek elérésének is. A legtöbben mégis elkövetik azokat a típushibákat, amelyek által akár hiteltelenné is válhatnak.

2019-ben már egyetlen komoly ambíciókkal rendelkező cég sem engedheti meg magának, hogy valamilyen formában ne legyen jelen az interneten. A jó webes megjelenéssel népszerűsíthető a brand és akár a konkurenciával szemben is komoly előnyt lehet szerezni. Az online felületeken való megjelenésnek ugyanakkor vannak aranyszabályai, amiket nem minden esetben sikerül betartania a cégeknek. Hollókői Nikoletta, a Creative Juice marketingmenedzserének tapasztalatai szerint a vállatok hibáit alapvetően öt pontba lehet sorolni.

„Az egyik leggyakoribb hiba a rosszul felépített webshop illetve weboldal, gondolok itt a felhasználói felületre és a szövegezésre. Szintén gyakori probléma a rossz minőségű termékképek- és videók használata. Rendkívül zavaró tud lenni, ha egy felvétel kis felbontású, nagyon pixeles vagy épp rossz szögből rögzített. A felhasználók ilyenkor inkább tovább állnak, minthogy megfejtsék, mit is látnak valójában” – magyarázta a szakember. Harmadik hibaként említette a rossz minőségű reklám kreatívokat. Sokszor találkoznak vele, hogy túl sok a szöveg és az információ, miközben a grafika nem szép és lényegretörő.

Kép: Fotolia

„Kifejezetten súlyos malőrnek látjuk az arcukat nélküli működést, amikor sem a brandnek, sem pedig a kampányoknak nincs következetes design felépítése. Végül, de nem utolsó sorban sok hibát látunk az online marketing megjelenések nem hatékony elosztásában is, ha a kampányokat helytelenül, átgondolatlanul tervezik meg” – fogalmazott a Creative Juice marketingmenedzsere.

Magyarországon jelenleg a cégek elsődleges hirdetési formája a Google Adwords, a Facebook és a hirdetések. Ezzel kapcsolatban Hollókői Nikoletta arról beszélt, a webes hirdetések szerkesztésénél elsősorban arra kell odafigyelni, hogy tükrözze a cég arculatát, legyen minél egyszerűbb, de szép, ergonomikus, valamint következetes a megjelenés. Mindebben egy ügynökség lehet a cégek segítségére.

„Tapasztalataink szerint a nagyvállalatok esetében gyakoribb, hogy ügynökséggel dolgoznak együtt, de elvétve a kis- és középvállalkozások is alkalmazzák ezt a megoldás. Sok esetben hasznos is lehet, mert a munkák színesebbek lesznek, ha nem mindig ugyanaz az ember készíti. Egy ügynökség ráadásul rugalmasabb, gyorsabb és minőségi terméket tud készíteni” – zárta szavait.

Céges honlap: az ötlettől a megvalósításig
Biztosan sokunkban megfogalmazódott már a gondolat, hogy szívesen készítenénk saját honlapot cégünk számára, vagy indítanánk személyes blogot. De hogyan is kezdjünk neki? Szakértőnk megválaszolja a legfontosabb kérdéseket!

Véleményvezér

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája?

Mélypontra ért a magyar belpolitika, avagy büdös-e Menczer Tamás szája? 

Még egy lépcsőt lejjebb lépett a magyar belpolitika.
Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül

Legyél hatósági főállatorvos állatorvosi diploma nélkül 

Kevés a hatósági állatorvos.
Kormányváltó hangulat

Kormányváltó hangulat 

Oda a Fidesz népszerűsége.
Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo