Mesterséges intelligencia választotta ki a legnépszerűbb márkákat

Az online közönség véleményét mérő SentiOne 345 márka kapcsán több mint 57 millió véleményt elemezve készítette el a Globális Social Indexét. A 345 márka közül az Apple lett a legnépszerűbb, a második és harmadik helyen az Amazon és a SONY végzett. A riport kulcsfontosságú adatokat tartalmaz a 2021-es trendekről és a fogyasztói szokásokról, valamint a márkák népszerűségéről az online elérés és a beszélgetések alapján.

Samsung vagy Apple? Örök harc a szórakoztató elektronikában

A szórakoztató elektronika legnépszerűbb márkája az Apple, amely nemcsak uralja ezt a kategóriát, hanem a SentiOne által megfigyelt 345 márka közül is a legnépszerűbb. A második helyen a Sony, a harmadikon pedig a Nintendo áll. A legnépszerűbb téma a szórakoztató elektronika területén a játékok körül forog. A VR-játékok és a Metaverzum iránti folyamatos érdeklődés pedig hozzájárult az Oculus erős szerepléséhez, amely a hatodik helyen landolt a kategóriában.

Divatmárkák a videójátékokban

A divat kategóriában a Nike áll az élen, a második helyen a Gucci, a harmadikon pedig az Adidas. SentiOne adataiból az is kiderült, hogy a csúcskategóriás divatmárkák szeretik a K-popot, a K-pop pedig a csúcskategóriás divatot. Az olyan márkák, mint a Louis Vuitton, a Chanel és a Gucci idén mind együttműködtek különböző koreai sztárokkal.

A Gucci a videojátékok világával való keveredéstől sem riad vissza - januárban a Pokémon Go játékosok korlátozott ideig North Face x Gucci ruhákba öltöztethették játékbeli karakterüket. A legnépszerűbb termékek a táskák és a cipők voltak, az utóbbiak közül 2021-ben a sportosabb fazonokról beszélgettek a legtöbbet.  A Rolexet Joe Biden segítette a hetedik helyre, aki a beiktatási ceremóniáján viselte a márkát, erről az internezetők 25 ezer alkalommal beszélgettek.

Az autóipar is felült a K-popra

A koreai sztárokkal való együttműködés az autóipart sem kerülte el 2021-ben. A legnépszerűbb márkák az internetezők körében a Tesla, a Toyota és a BMW voltak. Tavaly a top hashtag a #carofinstagram volt, mégsem az Instagram lett az első számú platform az ebben a kategóriában. Idén az autómárkák a K-pop idolokkal való együttműködéseket hangsúlyozták, és rajongóik inkább a Twittert részesítik előnyben. A KIA együttműködése a BTS együttessel például 250 ezer kommentet hozott a platformon a brandnek, amely az autómárkák között a nyolcadik helyen végzett.

Fintech a hagyományos bankokkal szemben

A legnépszerűbb márka a pénzügyi szektorban a Paypal lett, őt a CashApp, majd a Deutsche Bank követte. A news.bitcoin.com az egyik legnépszerűbb portállá vált a pénzügyi szolgáltatók és bankok területén. A SentiOne Globális Social Indexéből egyértelműen kiderült, az online beszélgetések a feltörekvő fintechek és a kriptovaluták uralják, nem pedig a hagyományos bankok.

Pandémia és barkácsolás az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelem az elmúlt évtizedekben folyamatosan növekedett, de az online vásárlás az elmúlt két évben kezdett el igazán szárnyalni. Az Amazon még mindig a legnépszerűbb online platform. A harmadik helyezett Etsy népszerűsége pedig azt bizonyítja, hogy még mindig nagy az érdeklődés a kézműves dolgok iránt. Az Etsy uralmát az e-kereskedelmi szektorban az is megerősíti, hogy a legtöbb online beszélgetést ez a platform generálja. A negyedik helyen álló Tesco pedig megdöbbentő mennyiségű beszélgetést generált karácsonyi kampányával, amelyben a Mikulás COVID igazolványt mutatott fel egy repülőtéren.

Véleményvezér

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo