Mesterséges intelligencia választotta ki a legnépszerűbb márkákat

Az online közönség véleményét mérő SentiOne 345 márka kapcsán több mint 57 millió véleményt elemezve készítette el a Globális Social Indexét. A 345 márka közül az Apple lett a legnépszerűbb, a második és harmadik helyen az Amazon és a SONY végzett. A riport kulcsfontosságú adatokat tartalmaz a 2021-es trendekről és a fogyasztói szokásokról, valamint a márkák népszerűségéről az online elérés és a beszélgetések alapján.

Samsung vagy Apple? Örök harc a szórakoztató elektronikában

A szórakoztató elektronika legnépszerűbb márkája az Apple, amely nemcsak uralja ezt a kategóriát, hanem a SentiOne által megfigyelt 345 márka közül is a legnépszerűbb. A második helyen a Sony, a harmadikon pedig a Nintendo áll. A legnépszerűbb téma a szórakoztató elektronika területén a játékok körül forog. A VR-játékok és a Metaverzum iránti folyamatos érdeklődés pedig hozzájárult az Oculus erős szerepléséhez, amely a hatodik helyen landolt a kategóriában.

Divatmárkák a videójátékokban

A divat kategóriában a Nike áll az élen, a második helyen a Gucci, a harmadikon pedig az Adidas. SentiOne adataiból az is kiderült, hogy a csúcskategóriás divatmárkák szeretik a K-popot, a K-pop pedig a csúcskategóriás divatot. Az olyan márkák, mint a Louis Vuitton, a Chanel és a Gucci idén mind együttműködtek különböző koreai sztárokkal.

A Gucci a videojátékok világával való keveredéstől sem riad vissza - januárban a Pokémon Go játékosok korlátozott ideig North Face x Gucci ruhákba öltöztethették játékbeli karakterüket. A legnépszerűbb termékek a táskák és a cipők voltak, az utóbbiak közül 2021-ben a sportosabb fazonokról beszélgettek a legtöbbet.  A Rolexet Joe Biden segítette a hetedik helyre, aki a beiktatási ceremóniáján viselte a márkát, erről az internezetők 25 ezer alkalommal beszélgettek.

Az autóipar is felült a K-popra

A koreai sztárokkal való együttműködés az autóipart sem kerülte el 2021-ben. A legnépszerűbb márkák az internetezők körében a Tesla, a Toyota és a BMW voltak. Tavaly a top hashtag a #carofinstagram volt, mégsem az Instagram lett az első számú platform az ebben a kategóriában. Idén az autómárkák a K-pop idolokkal való együttműködéseket hangsúlyozták, és rajongóik inkább a Twittert részesítik előnyben. A KIA együttműködése a BTS együttessel például 250 ezer kommentet hozott a platformon a brandnek, amely az autómárkák között a nyolcadik helyen végzett.

Fintech a hagyományos bankokkal szemben

A legnépszerűbb márka a pénzügyi szektorban a Paypal lett, őt a CashApp, majd a Deutsche Bank követte. A news.bitcoin.com az egyik legnépszerűbb portállá vált a pénzügyi szolgáltatók és bankok területén. A SentiOne Globális Social Indexéből egyértelműen kiderült, az online beszélgetések a feltörekvő fintechek és a kriptovaluták uralják, nem pedig a hagyományos bankok.

Pandémia és barkácsolás az e-kereskedelemben

Az e-kereskedelem az elmúlt évtizedekben folyamatosan növekedett, de az online vásárlás az elmúlt két évben kezdett el igazán szárnyalni. Az Amazon még mindig a legnépszerűbb online platform. A harmadik helyezett Etsy népszerűsége pedig azt bizonyítja, hogy még mindig nagy az érdeklődés a kézműves dolgok iránt. Az Etsy uralmát az e-kereskedelmi szektorban az is megerősíti, hogy a legtöbb online beszélgetést ez a platform generálja. A negyedik helyen álló Tesco pedig megdöbbentő mennyiségű beszélgetést generált karácsonyi kampányával, amelyben a Mikulás COVID igazolványt mutatott fel egy repülőtéren.

Véleményvezér

Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo