Közös kampány a kínai turistákért

Az Európai Turisztikai Bizottság rendkívül nagy potenciált lát az Európába irányuló kínai turizmusforgalom növelésében, ezért az európai marketingszervezet új stratégiájában kiemelt hangsúlyt kapott Kína mint Európa egyik legfontosabb küldőpiaca, ahonnan nagyszámú, fizetőképes beutazó forgalom várható hosszú távon.

Az Európai Turisztikai Bizottság (European Travel Commission, ETC) és az Európai Bizottság (European Comission, EC) közelmúltban kötött megállapodása értelmében a két szervezet a jövőben közösen dolgozik azon, hogy növelje Európa ismertségét a tengerentúli feltörekvő piacokon. Az együttműködés első lépéseként Pekingben találkoztak az európai és a kínai turizmusipar vezető képviselői december elején, hogy Európát mint turisztikai desztinációt bemutassák a kínai szakmának, valamint, hogy ünnepélyes keretek között elindítsák a közös európai turisztikai portál, a visiteurope.com kínai verzióját. A szakmai eseményen részt vettek az európai nemzeti turisztikai marketingszervezetek vezető szakemberei is.


Kép:sxc

 

A Magyarországra irányuló kínai turizmusforgalom jellemzői
Kína ma Magyarország számára még a feltörekvő, de az egyik legnagyobb potenciállal rendelkező küldőpiaci kategóriába tartozik. A KSH legfrissebb, 2011. január-októberi statisztikai adatai szerint, a kínai vendégek 43 százalékkal több, összesen közel 100 ezer vendégéjszakát töltöttek el a hazai kereskedelmi szálláshelyeken az előző év azonos időszakához képest.
A Magyar Turizmus Zrt. a 2012. évi marketingtervében foglaltakkal összhangban, továbbra is nagy hangsúlyt fektet a távolabbi piacokon való együttműködésekre, többek között az Európai Turisztikai Bizottsággal. Magyarország turisztikai imázsa egyértelműen pozitív Kínában. Az MT Zrt. célja élményalapú marketingtevékenységen keresztül annak bemutatása, hogy a már ismert termékeket (városlátogatás, gyógy és wellness, gasztronómia) hogyan lehet másképpen ötvözni, bemutatni, különlegességgé tenni, azaz mitől lesz az élmény nálunk más.
Új célcsoportként a 25 és 40 év közötti korosztályt jelöli meg a társaság, új termékekként pedig a „slow tourism”, a „Budapest – a gyönyörű buliváros” és a „Magyarország-koktél” (egy hely, ahol minden megvan, de így együtt egyedülálló ízt kínál) lehet a hagyományos termékeket kiegészítő új, dinamikusabb, figyelemfelkeltőbb irány.

Meghívják az utazókat

A Pekingben tartott közös szakmai bemutatkozás és sajtótájékoztató keretében Petra Herdorfer, az ETC elnöke elmondta, hogy a szervezet rendkívül nagy potenciált lát az Európába irányuló kínai turizmusforgalom növelésében, ezért az európai marketingszervezet új stratégiájában kiemelt hangsúlyt kapott Kína mint Európa egyik legfontosabb küldőpiaca, ahonnan nagyszámú, fizetőképes beutazó forgalom várható hosszú távon. Hozzátette, hogy a közös visiteurope.com honlap kínai verziójának elindításával hangsúlyosan is kinyilvánították az európai országok a kínai küldőpiac felé való nyitás szándékát és hivatalosan is „meghívják" a kínai utazókat Európa gazdag kulturális turisztikai kínálatának felfedezésére. Az Európai Bizottság turizmusért is felelős igazgatója, Pedro Ortún, hangsúlyozta, hogy az Európai Bizottság elkötelezett az európai turizmusipar támogatásában és az ETC-vel közös erőfeszítések célja, hogy megragadják a kínai piacban rejlő lehetőségeket is. Pedro Ortún hozzátette, hogy a kínai állampolgárok kiutazását a jövőben a schengeni térség vízumpolitikájának könnyítése is elősegítheti.

A Kínában tartott szakmai rendezvényen részt vett a kínai turizmuságazat több mint kétszáz képviselője (vezető légi társaságok, utazásszervezők és szolgáltatók), több mint százan képviselték a kínai sajtótermékeket, továbbá megjelentek az európai turisztikai marketingszervezetek képviselői is, az ETC és az Európai Bizottság szakembereivel együtt.

Közös európai kampány a kínai turistákért

Az Európát a kínai turisztikai piacon népszerűsítő marketingtevékenység a visiteurope.com portálon keresztül kezdődik 2012-ben egy kampánysorozattal, amelynek fókuszában a kínai utazók szempontjából leginkább releváns páneurópai turisztikai termék áll. A 2012-re vonatkozó kampánystratégia az európai nemzeti turisztikai marketingszervezetek tevékenységét kívánja erősíteni. A közös promóció Európa mint „multidesztinációs" élmény bemutatására épül, melynek alapját a kontinensen keresztül haladó tematikus utak, a kulturális sokszínűség, a természeti szépségek, a történelmi örökség, a kiváló vásárlási lehetőségek, továbbá a világszínvonalú bor és gasztronómia képezik. (Hogy hogy lehet sikeresnek lenni a hazai szállodapiacon, arról itt olvashat.)

Véleményvezér

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök

Cenzúrázta magát a köztársasági elnök 

Minden idők leggyengébb köztársasági elnöke címre pályázik Sulyok Tamás.
Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos

Mészáros Lőrincnek már három éves unokája is földtulajdonos 

Egyre nő a kapzsiság az oligarcháink világában.
Újabb orbáni illúzió ment füstbe

Újabb orbáni illúzió ment füstbe 

Az orosz békeszándék csak időhúzás.
Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében

Friss ketchup volt a tettes a prágai magyar nagykövetség lefestésében 

A ketchup ártalmatlannak bizonyult.
Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra

Szőlőbirtok szőlő nélkül, hogy kell okosba lenyúlni 89 millió forintot borturizmusra 

Páratlan kilátás jár a NER-es birtok mellé.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo