A marketing is a főnök nyakán marad

Még mindig a cégvezetők többsége veszi nyakába a marketinget - derül ki az internetvallalkozas.com legfrissebb felméréséből, amelynek keretén belül az oldal szerkesztői 1.100 kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit kérdezték meg a vállalkozásuk marketingjéről, eredményeiről és terveiről.

A KKV marketing felmérés 2009 c. tanulmány a hazai kis- és középvállalkozások marketing helyzetét, tavalyi eredményét és szakmai felkészültségét vizsgálja, és többek között olyan kérdéseket tárgyal, hogy az adott cégen belül ki foglalkozik a marketinggel, vagy hogy a bevétel mekkora részét fordítják a magyar kkv-k további marketingköltségekre. 

Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán csak 3%-a nyilatkozott úgy, hogy „Nagyon sikeres volt" a 2008. évi marketingtevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből és hazai online tanácsadók hírleveleiből próbálják elsajátítani a szükséges marketingtudást, és hogy csak egy nagyon szűk réteg, a kkv-k 8%-a ismeri és alkalmazza a gerillamarketing eszköztárát, az alternatív reklám- és marketingeszközöket.

A felmérés legdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 77%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs. Mindezek mellett nem meglepő, hogy a kis- és középvállalkozások többsége (54%) csak minimális, 0 és 5% közötti összeget fordít a haszonból a jövőbeni marketingtevékenységre.

A magyar kkv-k egyébként kíváncsiak, hiszen minden második cég figyeli a konkurenciát - ráadásul manuális módszerekkel.



Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo