Stockfotón is jönnek a fizetett termékek

A termékelhelyezés régóta bevált marketing eszköz, ami rengeteg cégnek hozott már sikert. A legújabb trend a stockfotókon elhelyezett termékmegjelenítés.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A fogyasztók egyre kevésbe befogadók a márkák üzeneteire, különböző reklámtevékenységeire. Ebben közrejátszik a hatalmas a reklámzaj: naponta több ezer üzenettel találkozik egy fogyasztó. A márkáknak alternatív megoldások után kell nézniük, amivel ki tudnak emelkedni a hatalmas zajból és meg tudják különböztetni magukat. Az egyik ilyen, már évek óta működő megoldás a product placement, azaz termékelhelyezés a különböző filmekben, televíziós produkciókban. Ezen termékelhelyezések célja, hogy olyan környezetben népszerűsítsék a márkát, amelyben a néző elfogadja és befogadja azt. Egy-egy jól eltalált termékelhelyezéssel az adott film vagy műsor kapcsán nemzetközi színtéren több milliós elérést lehet produkálni, míg itthon a több százezres netán milliós mutató már kiemelkedő elérésnek mondható.

A klasszikus product placement mellett, ma már a legnépszerűbb és legdinamikusabban fejlődő megoldás az online és mobil játékokban megjelenő termékelhelyezések. Ezek a megjelenések a technológiának köszönhetően akár az adott személy korábbi keresési tevékenysége, digitális lábnyoma alapján személyre szabhatók.  „A termékmegjelenítésnek az elmúlt években új és új formái bukkantak elő: a digitális kapcsolódás miatt rövidesen személyre szabott megoldásokkal találkozhatunk a videójátékban és a tévésorozatokban is, azaz más márkát láthatnak az egyes nézők ugyanabban a játékban, sorozatban. A közösségi médiában is egyre elfogadottabb, hogy sztárok posztjaiban márkák tűnnek fel – és ezek a brandek nyilván felkeltik a követők érdeklődését, hiszen nem véletlenül lájkolták az adott sztárt, hanem mert mintaként tekintenek rá.” - mondja Papp-Váry Árpád, „A márkázott szórakoztatás” című könyv szerzője, product placement szakértő.

A fiatalok elérésére újabban sok márka a YouTube videókban történő termékelhelyezéssel próbálkozik.

Nem mindegy, milyen laptopon dolgozik a modell
Kép:Andrea Piacquadio/Sajtóközlemény

Létezik egy itthon kevésbé ismert, azonban Olaszországban már népszerűnek számító termék elhelyezési megoldás, ez pedig a különböző stockfotókon elhelyezett megjelenés. Andrea Piacquadio microstock fotós ezt az innovatív product placement lehetőséget szeretné meghonosítani itthon is. Az olasz fotós világelsőnek számít a microstock fotózás területén 40 másodpercenként töltik le egy képét, évente 750.000 képet értékesít és naponta három millióan tekintik meg egy-egy alkotását az online felületeken. „A stockfotó iparág olyannyira dinamikusan fejlődik, hogy a szakértők azt jósolják, 2020-ig 4 milliárd dollárra fog növekedni a teljes állókép iparág, amelynek egyik fő katalizátora a microstock oldalak népszerűsége. Havonta átlagosan 1-2 millió képet töltenek fel a microstock oldalakra, amelyekkel a világ bármely pontján találkozhatnak az emberek” – mondta.

A megváltozott reklámozási szabályozások és költségek hatására a microstock product placement egyfajta alternatív márkaépítési lehetőség lehet a vállalatok számára. „Így olyan márkákkal és üzenetekkel találkozhatunk, amelyek relevánsak számunkra, ráadásul mindezt természetes közegükben, nem pedig erőltetett reklámként érzékeljük” – mondja Papp-Váry.  A márkák azzal, hogy megjelennek a képeken akár világszintű ismeretségre tehetnek szert. Eddig a márkák közvetlenül nem szerepelhettek a képeken, de színek, minták, formák igen, azonban a különböző stockfotó oldalak szabályozásai is abba az irányba mutatnak, hogy a márkák lehetőséget kapnak a megjelenésre a képeken. A Shutterstock például már engedi, hogy logók is megjelenjen az alkotásokon.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo