Marketing cikkek
Még mindig lehet szakítani az EB-n
Tombol a fociláz Magyarországon és nem csak a szórakozóhelyeken: ebben az időszakban jelentősen emelkedik bizonyos fogyasztási cikkek forgalma, mint a sör, vagy a chips, de ilyenkor kelendőek a tévék és más szórakoztató elektronikai eszközök is. Nem csoda, hogy sok cég marketingkampánnyal „rászervez” a Foci-EB-re. Aki még nem tette annak sincs még késő, ha más nem hamarosan jön az Olimpia.
Állati jó ötletek, már ma indulhat az üzlet!
Nincs határa annak, hogy egy élelmes vállalkozó mennyit kereshet a házi kedvenceken anélkül, hogy megkopasztaná a gazdikat, vagy ártana az állatoknak. Magyarország a háziállatok számát tekintve nagyhatalom, mutatunk öt olyan ötletet, amelyekkel akár mellékállásban is vállalkozást indíthatunk.
Nagyot lehet szakítani a foci EB-n
Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.
Marketingben a szórólap és az e-mail a nyerő?
A fogyasztók többsége hasznosnak találja a reklámcélú megkereséseket, leginkább a szórólapos és e-mailes ajánlatokat kedvelik – derült ki a Direkt és Interaktív Marketing Szövetség kutatásából. A szórólap hatására a megkeresettek több mint kétharmada, míg elektronikus reklámüzenet nyomán a címzettek több mint fele vásárolt már legalább egy alkalommal.
Ne csak tippelje, kik a vásárlói!
Azt hihetnénk, hogy ha színvonalas a termékünk, sőt talán betöm egy piaci rést, akkor meg fogja találni a helyét a piacon. Pedig ez kevés, ha a célpiac nem tud rólunk. Sok vállalkozásnak fogalma sincs, hogy hogyan érje el hatékonyan a célközönségét, hiába foglalkoztat értékesítési munkatársakat. Íme néhány módszer ideális fogyasztóink feltérképezéséhez.
Megérkezett a cégek új kedvence a Facebookra
Új eszközt tett elérhetővé a Facebook, amellyel aktivitás alapján szűrhetünk a felhasználók között a legnagyobb közösségi oldalon. Bár a szűrőmechanizmus még nem kiforrott, óriási lehetőségeket tartogat a hirdetők számára.
Már most milliárdokat hozott a vasárnapi nyitvatartás
A vasárnapi boltzár eltörlése már most látványos eredményeket hozott: a reklámpiacon beindultak a kereskedelemben érdekelt hirdetők: milliárdokkal többet költöttek, mint tavaly ilyenkor.
A Facebookon sem szabad a vásár
Sok cég számára a Facebookon végzett promóciós tevékenység alkotja immár a marketingstratégia gerincét, fontos tudni, hogy a közösségi oldalakon sem szabad a vásár. A Facebook is szigorú szabályokat hozott az ilyen tevékenységre, de a magyar és európai jogszabályoknak is meg kell felelni.
Öt fontos trend a közösségi médiában
Fontos, a közösségi marketing alapjait felforgató irányok bontakoznak ki a szemünk előtt. Lévai Richárd közösségi marketing szakértő vázolta az idei év legfontosabb trendjeit a közösségi médiumokban.
A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.
Külpiaci megjelenésre lehet pályázni
Több mint egymilliárdos keretösszeggel megjelent a mikro- és kisvállalkozások piaci megjelenését támogató VEKOP felhívás. A vállalkozások külföldi piacokra kijutását elősegítő felhívás célja a cégek támogatása külföldi kiállításokon és vásárokon való megjelenésben, árubemutatók és üzletember találkozók megszervezésében.
Csak akkor újítsunk terméket, ha meg is veszik
Egy hosszútávon sikeres és fejlődőképes vállalkozás érdekében új termékeket, szolgáltatásokat kell fejleszteni, hogy vásárlók igényeit folyamatosan ki tudjuk elégíteni. Ahhoz azonban, hogy a megújulás ne döntse romba a céget, muszáj tesztelni, kutatni a piac igényeit - és ez arra is szolgálhat, hogy már jó előre érdeklődést keltsünk a termék iránt. Erre több módszer is létezik, ezekből nyújtunk most egy kis áttekintést.
A hirdetőknek is megérné lemondani a spamről
A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek” a fogyasztók. A vállalkozásoknak jobban kell ügyelnie arra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek, a hatástalan email marketing ugyanis többet árt, mint használ.
Emoji kommunikáció: nincs szükség szavakra
Képközpontú kultúrában élünk. A logók mellett már a klikkelhető ikonok is nagy szerepet játszanak abban a vizuális adatözönben, ami ránk zúdul. Az emojikat, vagyis hangulatjeleket nem csak a felhasználók, a cégek is imádják.
A nagyobb tortából nagyobbat harap az állam
A 2015-ös teljes reklámtorta 194,37 milliárd forintra emelkedett a 2014-es 189,05 milliárd forintról, amely 2,81 százalékos növekedést jelent. Az adatokat közzétevő Reklámszövetség szerint a reklámköltés növekedése egyértelműen a piaci élénkülés jele, de a növekedést elszívja a reklámadó.
Divatos stratégiák - és amiért ne dőljünk be nekik
Szakértőktől és tanácsadóktól gyakran kapunk olyan intelmeket, hogy fordítsunk nagyobb gondot a kapcsolatépítésre, feküdjünk rá a közösségi médiára, vagy minősíttessük a cégünket. Amire egyik tanács sem hívja fel a figyelmet: mindezek önmagukban nem elegendőek a sikerhez.
A legjobb, ha már vásárlás előtt bízik bennünk az ügyfél
Az üzletben – csakúgy, mint az élet számos területén – nagyon fontos a bizalom. A termékeink, szolgáltatásaink akkor lesznek sikeresek, ha a cégünk bizalomkeltő. Megmutatjuk, hogyan tudjuk felépíteni a vásárlási, üzletkötési bizalmat előzetesen, akár már az első személyes, vagy vásárlási kontaktus előtt.
A falra mászunk a kéretlen emailektől
A fogyasztók 84 százaléka kész lépéseket tenni az irreleváns és nem személyre szabott kommunikáció ellen. Ám 80 százalékuk hajlandó akár személyes adatokat is megosztani annak érdekében, hogy célzott és őket érintő információkhoz jussanak.
Húszmillióba is kerülhet egy email
Direkt marketing anyagok küldése e-mailen keresztül? Van néhány fontos szabály, amivel nem árt tisztában lenni, ha el akarjuk kerülni a büntetést, mert a bírság a húszmillió forintot is elérheti.
Nem zavarja a cégeket a reklámadó
Jelentősen emelkedett a kiskereskedelmi vállalatok reklámaktivitása, ötödével többet költöttek tavaly, mint 2014-ben, a reklámadó ellenére is, igaz sokszor olyan tételek után is befizetik a reklámadót, amelyek után nem kellene.
Cserebere: fogadjuk?
A karácsonyi szezon őrült vásárlási láza után az év elején mindig jelentősen nő az ügyfélpanaszok száma. Ezeket a megkereséseket fontos megfelelően kezelni, hiszen az elégedetlen ügyfelek nemcsak elpártolnak tőlünk, de sokat is árthatnak hírnevünknek.
Még a reklamálókkal is jóban kell lenni
A piaci környezet egyre gyorsabban változik, a fogyasztók véleménye egyre nagyobb hangsúlyt kap: az a cégvezető, vállalkozó, aki nem tud alkalmazkodni ehhez és magas szinten kiszolgálni az ügyfelei igényeit, elveszett.
Márkaépítés négy lépésben
Hogyha éppen nem megy, vagy mehetne jobban is a bolt, alacsonyabbak az eladások, forgalomcsökkenés tapasztalható, és akkor Magyarországon szinte mindig elhangzik a varázsige: „Kéne egy kis marketing!” Szakértőnk írásában rávilágít, hogy mi a probléma ezzel a hozzáállással.
Magyarországon is vannak marketingfesztiválozók
2014 és 2015 után, januárban, harmadik alkalommal is megrendezik a Magyar Marketing Fesztivál elnevezésű szakmai konferenciát, amit kifejezetten a kis- és középvállalkozók tulajdonosainak, döntéshozóinak, és marketing iránt érdeklődőknek szerveznek január 28-án Budapesten, a Lurdy Konferencia Központban. A konferencia kapcsán Miklovicz Norbert kkv-marketing szakértővel, az esemény alapító-főszervezőjével beszélgettünk.
Ócska bolt, vagy kiváló marketing?
A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.
Nem a Google lett kisebb, hanem a Facebook nagyobb
A honlap, a céges Facebook oldal és az email voltak a kisvállalkozások kedvenc marketing eszközei 2015-ben. A Facebook az első tíz helyből hármat szerzett meg, míg a Google AdWords csak a nyolcadik lett. Emellett két kategóriában az első öt eszközből négy a Facebook istállóhoz tartozik - derül ki Marketing Commando 2300 fő megkérdezésével készült friss online felméréséből.
Karácsonykor is a bizalom dönt a vásárlóban
Pár hét múlva itt a karácsony, a legtöbb fogyasztó ilyenkor dönt arról, mivel lepi meg szeretteit. Ugyanakkor a döntésében nagy szerepet játszik, hogy mennyire bízik az adott termékben, vagy szolgáltatásban – derül ki a Groupama Biztosító felméréséből.
"Bocs, hogy elkaptak minket!" - plakátgerillák a klímacsúcson
Meghekkelt hirdetésekkel tiltakozik 82 művész Párizs-szerte a klímacsúcs ellen. A Brandalism csoport a reklámiparnak a túlzott fogyasztásban és így a klímaváltozásban játszott szerepére kívánja felhívni ezzel a figyelmet és arra, hogy ideje lenne a civileknek saját kezükbe venni a klíma diskurzust.
5 dollár semmiért - Önnek kéne?
A legjobb üzlet kétségtelenül az lenne, ha egyszerűen a semmiért fizetnének nekünk a vásárlók. Nos, egy amerikai cég a Black Friday őrületet kihasználva épp ezt próbálta meg. És nagyot kaszált a semmi eladásán.
Milyen címszavakra figyelünk a vásárlásnál?
A magyar nők számára sokkal fontosabb az, hogy mi nincs egy kozmetikumban, mint az, hogy mi a fő összetevője – derül ki a német CD kozmetikai márka és az NRC piackutató által végzett reprezentatív felmérésből. A kutatás azt vizsgálta, hogy milyen a termékeken szereplő tájékoztató feliratok, információk alapján döntenek legfőképpen a hazai fogyasztók, amikor kozmetikumot vásárolnak. A legösztönzőbben a termék „tisztaságáról”, illetve a hatékonyságáról szóló információk hatnak a vásárlási szándékra, de a kozmetikumok környezet- és állatbarát mivoltára utaló védjegyek is sokakat buzdítanak arra, hogy az adott terméket betegyék a kosarukba.
Már most készülni kell a karácsonyi szezonra
A karácsonyi szezon az egyik legfontosabb időszak sok vállalkozás életében, sok kereskedelemmel foglalkozó cég ilyenkor éves forgalma harmadát termeli meg, ezért nem mindegy, hogyan készülnek a vásárlók rohamára. Mire ügyeljünk, mire hajtsunk rá a marketingben? A szakértő válaszol.
Egyre szívesebben nézegetünk sört és macskaeledelt
Sör, puding/tejalapú desszert, valamint szénsavas üdítőital tévéreklámjai jutottak el az élelmiszerek közül a legtöbb tévénézőhöz az idei harmadik negyedévben. Háztartási vegyi árukból és kozmetikumokból női illatszer, mosogatószer valamint arckrém érte el a legnagyobb nézettséget.
Már nem az új vevőkre hajtanak a vállalatok
Új korszakba lépett a vállalatok marketingaktivitása: a hangsúly az ügyfélszerzés felől az ügyfélmegtartás, az ügyfélközpontú szemlélet, a márka jó hírnevének terjesztése felé, a hagyományostól a digitálisra tolódik – derül ki az IBM és a CMO Club közös felméréséből. A mérhetőség jót tesz a költségkeretek alakulásának, a hagyományos eszközök pedig már csak hajszállal vezetnek a költési rangsorban.
Kupon veszteség nélkül? Nem lehetetlen
Sok webáruház használja a kuponokat arra, hogy különféle kedvezményeket nyújtson a látogatóknak, így ösztönözve őket a vásárlásra. A kuponok remek vásárlásösztönzők, ugyanakkor, ha nem jól használjuk őket, akkor súlyos károkat okozhatunk velük. De ezeket el is kerülhetjük, a Webshop Experts szakértőjének segítségével megmutatjuk, hogyan!
Sok újdonságot jelentett be a Facebook
Számos változás jön a Facebook kezelési felületén és a hirdetési rendszerben. Lévai Richárd Facebook-marketing szakértő segítségével összegyűjtöttük a legfontosabb újdonságokat.
Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Most a nyugdíjasokra hajtanak a Balatonnál
Tavaszi és őszi programok szervezésével próbálja kitolni a balatoni szezont a Balatoni Regionális TDM Szövetség. Hávris Klaudia, a szervezet irodavezetője szerint a szálláshelyek és az éttermek szeptember 1-jén közel 70 százaléka bezár, holott bőven kínálna még lehetőséget a vendégcsalogatásra a magyar tenger ősz végéig.
Így lehet kontrollálni a partnereket
Több partner munkáját kellene egyszerre ellenőrizni, de képtelenség teljesen átlátni, ki és pontosan mit csinál? Egy valós példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.
Kríziskommunikáció: hogyan őrizzük meg a hírnevünket?
Egy vállalkozás életében szinte kikerülhetetlen, hogy időnként egy-egy megsértődött, elégedetlen ügyfél, vagy akár egy ellenlábas kirobbantson egy ügyet a cégünk ellen, amit sokszor a sajtó is felkap. Ezek a szituációk nem csak presztízsveszteséggel járnak, hanem komoly üzleti visszaeséssel is párosulhatnak, ezért fontos, hogyan viselkedünk egy ilyen a helyzetben. Ehhez ad tanácsokat a marketing szakértő.
Szülinaposok: így hozzuk ki a legtöbbet a jubileumból
Tíz éves, húsz éves, huszonöt éves: sok cég ünnepelhet valamilyen évfordulót, talán az Ön vállalkozása is ezek közé tartozik. Az ilyen „kerek” évfordulóknál egy kicsit mindig elgondolkozik az ember, hogy hogyan hozza ki a jeles évfordulóból a legtöbbet. Mi legyen az a nagy dobás, ami igazán emlékezetessé teszi ezt az eseményt, és ami megtérülő befektetés is egyben?
Mit éri meg posztolni?
Egy cég Facebook oldalának kommunikációs minősége döntő befolyással bír a hirdetési költségeire, hiszen óriási pénzeket égethet el azzal, hogy azoknak is próbál hirdetni, akiket teljesen hidegen hagy az oldal üzleti témája, mert ők csak a cuki dolgokért lájkolták azt.
Nem kell minden like-ért fizetni a Facebook-on
Újradefiniálja saját hirdetési rendszerét a Facebook. A néhányak számára már most is elérhető, októbertől pedig kötelezővé váló rendszerben a hirdetőnek csak a ténylegesen hasznos kattintásokért kell fizetnie – írta a Bitport.hu.
14 tipp, hogyan szerezzük meg az első vevőinket
Egy vállalkozás indulásakor a legelső vevők megszerzése mindig az egyik legnehezebb (ha nem a legnehezebb) feladat. Mikor még nincs nevünk a piacon, nem ismer bennünket senki, nincsenek kapcsolataink, nehéz bizalmat ébreszteni a potenciális vásárlókban. Szakértő partnerünk, a Webshop Experts most ehhez ad tippeket
Szponzoráció másképp
Újfajta sportszponzoráció van születőben, amely abból áll, hogy a sportolók támogatásával párhuzamosan a cég valamilyen egyéb kedvezményt/támogatást is felajánl a közönsége számára.
Hogyan hallgatózzunk a közösségi médiában?
A legtöbb cég már jelen van a közösségi médiában, azt azonban kevesen tudják, hogy az is jelentősen javíthatja az eredményességüket, ha egyszerűen csak figyelnek... A közösségi média figyelése (más néven social listening vagy közösségimédia-monitorozás) egyedülálló lehetőséget ad arra, hogy megismerjük és adott esetben irányítsuk az ügyfelek, a versenytársak és a piacunkat befolyásoló szereplők tevékenységét.
Nem lufi, hanem kisgömböc a kuponpiac
Még mindig nagyon népszerűek a kuponos ajánlatok. A 2014-es évben bruttó 16,5 milliárd forintra növekedett a piac forgalma, ami a két évvel ezelőtt mért adatokhoz képest majdnem megtriplázódott. Kérdés, hogy ez a szegmens a válság elmúltával is ilyen népszerű lesz-e.
Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.
Így nem lesz terméketlen az uborkaszezon
Sok iparágban a nyár uborkaszezonnak számít, amikor végre van idő olyan dolgokra is, amelyek a hétköznapok rohanásában elsikkadnak. Van néhány remek tippünk, hogy mivel töltheti el Ön és a vállalkozása ezt az időszakot hasznosan.