Ócska bolt, vagy kiváló marketing?

A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.

A tokiói Morioka Shoten nevű könyvesboltban mindössze egyetlen könyvből tartanak példányokat egyszerre, a kiválasztott mű pedig hetente változik.

A koncepció tulajdonképpen kiállításként is értelmezhető, az egyetlen, fehér falú szobából álló boltban van egy asztal, rajta a könyvvel, egy fiókos szekrény, a falakon pedig műalkotások és tárgyak, amelyek a műhöz kapcsolódnak.

Kép: Takaram Design

A boltot tervező Takaram Design a fizikai jelenlét és a valódi könyvek olvasásának fontosságára kívánja felhívni a figyelmet a projekttel a digitális korban. Időnként kapcsolódó rendezvényeket is tartanak, vagyis a bolt tere az emberi kapcsolatok építésében is szerepet kíván játszani, ahogy a hagyományos teaszobák tették.

A tulajdonosnak van egy hagyományos könyvesboltja is, tehát tulajdonképpen valamiféle nagyon eredeti és elegáns marketingeszköznek is tekinthető az egyedi koncepció.

Durva ötlet, de működik a maradandó marketing
Az elkötelezett fogyasztó mindennél többet ér. Sokszor elmondtuk mi is, hogy a legjobb marketingeszköz, ha egyik fogyasztó ajánlja a másiknak a terméket. És mi lehetne erősebb ajánlás, mint ha valaki örökké a bőrén viseli a márkajelzést?
 

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo