Ócska bolt, vagy kiváló marketing?

A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.

A tokiói Morioka Shoten nevű könyvesboltban mindössze egyetlen könyvből tartanak példányokat egyszerre, a kiválasztott mű pedig hetente változik.

A koncepció tulajdonképpen kiállításként is értelmezhető, az egyetlen, fehér falú szobából álló boltban van egy asztal, rajta a könyvvel, egy fiókos szekrény, a falakon pedig műalkotások és tárgyak, amelyek a műhöz kapcsolódnak.

Kép: Takaram Design

A boltot tervező Takaram Design a fizikai jelenlét és a valódi könyvek olvasásának fontosságára kívánja felhívni a figyelmet a projekttel a digitális korban. Időnként kapcsolódó rendezvényeket is tartanak, vagyis a bolt tere az emberi kapcsolatok építésében is szerepet kíván játszani, ahogy a hagyományos teaszobák tették.

A tulajdonosnak van egy hagyományos könyvesboltja is, tehát tulajdonképpen valamiféle nagyon eredeti és elegáns marketingeszköznek is tekinthető az egyedi koncepció.

Durva ötlet, de működik a maradandó marketing
Az elkötelezett fogyasztó mindennél többet ér. Sokszor elmondtuk mi is, hogy a legjobb marketingeszköz, ha egyik fogyasztó ajánlja a másiknak a terméket. És mi lehetne erősebb ajánlás, mint ha valaki örökké a bőrén viseli a márkajelzést?
 

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo