Ócska bolt, vagy kiváló marketing?

A cégek sokszor hihetetlen bonyolult megoldásokkal igyekeznek felhívni a vásárlók figyelmét magukra. Pedig sokszor éppen az emel ki a tömegből, ha valami meglepően puritán.

A tokiói Morioka Shoten nevű könyvesboltban mindössze egyetlen könyvből tartanak példányokat egyszerre, a kiválasztott mű pedig hetente változik.

A koncepció tulajdonképpen kiállításként is értelmezhető, az egyetlen, fehér falú szobából álló boltban van egy asztal, rajta a könyvvel, egy fiókos szekrény, a falakon pedig műalkotások és tárgyak, amelyek a műhöz kapcsolódnak.

Kép: Takaram Design

A boltot tervező Takaram Design a fizikai jelenlét és a valódi könyvek olvasásának fontosságára kívánja felhívni a figyelmet a projekttel a digitális korban. Időnként kapcsolódó rendezvényeket is tartanak, vagyis a bolt tere az emberi kapcsolatok építésében is szerepet kíván játszani, ahogy a hagyományos teaszobák tették.

A tulajdonosnak van egy hagyományos könyvesboltja is, tehát tulajdonképpen valamiféle nagyon eredeti és elegáns marketingeszköznek is tekinthető az egyedi koncepció.

Durva ötlet, de működik a maradandó marketing
Az elkötelezett fogyasztó mindennél többet ér. Sokszor elmondtuk mi is, hogy a legjobb marketingeszköz, ha egyik fogyasztó ajánlja a másiknak a terméket. És mi lehetne erősebb ajánlás, mint ha valaki örökké a bőrén viseli a márkajelzést?
 

Véleményvezér

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa

Megdöbbent a világ, hogy ki Charlie Kirk gyilkosa 

Érdemes újragondolni előítéleteinket.
Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa

Nem volt profi Charlie Kirk gyilkosa 

Félárbócon Amerika zászlaja.
Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek

Már az első tíz között a budapesti lakhatási költségek 

Több mint 11 év munka kell egy átlagos budapesti lakáshoz.
Kormányváltó a hangulat Magyarországon

Kormányváltó a hangulat Magyarországon 

Rosszul áll a Fidesz szénája.
A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország

A világ legnagyobb gyarmattartója jelenleg Oroszország 

Egykor önálló népek éltek a mai Oroszország nagy részén.
Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo