A hirdetőknek is megérné lemondani a spamről

A kiskereskedelmi iparágat és az oktatási intézményeket tartják a legbosszantóbb „levélszemét-üzemeknek” a fogyasztók. A vállalkozásoknak jobban kell ügyelnie arra, hogy személyre szabott üzeneteket küldjenek, a hatástalan email marketing ugyanis többet árt, mint használ.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európában a kiskereskedők és az oktatási intézmények kommunikációs anyagainak háromnegyede felesleges levélszemétnek bizonyul a Ricoh Europe által megrendelt kutatás szerint. A felmérés 21 országban kérdezte meg a fogyasztókat a különböző márkáktól és szolgáltatóktól kapott kommunikációs anyagokkal kapcsolatban. A válaszadók többsége (76%) elmondta, hogy a kiskereskedelmi ágazat által küldött anyagok lényegében feleslegesek, miközben 75 százalékuk állította ugyanezt a különféle oktatási létesítményekről.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/ddpavumba

A felmérés szerint a legjobban a pénzügyi szolgáltatók és a közszféra szereplői teljesítenek, a válaszadók 39%-a, illetve 42%-a állítja azt, hogy ezen szektorok kommunikációs anyagai általában megfelelőek számukra. Ez azonban azt is jelenti, hogy nincs olyan ágazat, amelynek a kommunikációját a fogyasztók többsége hasznosnak találná.

Ki küldi a legtöbb levélszemetet?

  1. Kiskereskedelem
  2. Oktatás
  3. Telekommunikáció
  4. Egészségügy
  5.  Közművek
  6.  Pénzügyi szolgáltatások
  7. Közszféra
A levélszemét-áradat következtében az ügyfelek bizalmatlanná válnak a vállalatok és intézmények iránt személyes adataik kezelésével kapcsolatosan. A kiskereskedelemben bíznak a legkevésbé: a fogyasztók háromnegyede (74%) egyáltalán nem bízik ebben a szektorban. Az adatok kezelését illetően a megkérdezettek szerint a közszféra (50%), a pénzügyi szolgáltatók (49%) és az egészségügy (48%) a legmegbízhatóbb ágazat. Talán nem véletlen, hogy ezekben a szektorokban a legszigorúbbak az ügyféladatok kezelésére és használatára vonatkozó szabályozások.
Az email üzenetek 8+2 legfontosabb eleme
Az e-mail kampányok sikere számos tényezőn múlik – megfelelően szegmentált adatbázis, ajánlat erőssége, időzítés, sőt, még olyan külső tényezők is szerepet játszanak, mint a versenytársak kommunikációja –, az egyik legfontosabb azonban az, hogy megfelelően építsük fel az e-mailt. Hiába jó az ajánlatunk, ha az elveszik a levél szövegében, vagy éppen olyan a tárgy, hogy sokan még odáig sem jutnak el, hogy megnyissák az üzenetünket. A sikerhez elengedhetetlen, hogy az e-mail minden egyes részét megfelelő alapossággal tervezzük meg. A MailEngine szakértői segítségével sorra vettük a legfontosabb elemeket, és azok szerepét.
A levélszemét problémája jelentős hatással van a vállalkozások eredményeire. A fogyasztók közel egyötöde (18%) mondta el, hogy már váltottak szolgáltatót a márkáktól és más szolgáltatóktól kapott felesleges anyagok miatt. Ezen felül 63%-uk vélekedik úgy, hogy kevesebbet költenének e cégek szolgáltatásaira.

„A vállalkozásoknak foglalkozniuk kellene a levélszemét problémájával. Jelenleg rosszul célzott anyagokkal árasztják el az embereket, amivel lerombolják a bizalmat, lehetséges ügyfeleket veszítenek és csökkentik bevételeiket. Meg kell érteniük, hogy ez valódi, kézzel fogható negatív hatásokat generál” – vélekedett David Mills, a Ricoh Europe ügyvezetője.

A szakember szerint a kiskereskedelem és az oktatási intézmények rossz megítélése az erős piaci verseny által generált kényszerhelyzet eredménye. „Mivel az ’offline” kiskereskedelemnek versenyre kell kelnie a vásárlói magatartást megváltoztató, költséghatékonyabban üzemeltethető online vásárlással, miközben az oktatási létesítmények a tanulókért küzdenek az alacsonyabb állami támogatás idején. Ezekre a nyomásokra reagálva, rövid távú eredményeket generáló kommunikációs anyagokat küldenek, de ezeknek sokkal inkább személyre szabottnak kell lenniük, hogy elkerüljék a hosszú távú kapcsolatok romlását” – hangsúlyozta a Ricoh ügyvezetője.

Élet a spamen túl – szakértői tippek
Az emberek számára a hírlevél és a spam sokszor ugyanazt jelenti, ez pedig azoknak köszönhető, akik az e-mail marketing alapelveire fittyet hányva szakmailag inkorrekt (sőt, néha egyenesen illegális) munkát adnak ki a kezükből. Tűnjünk ki a tömegből szakmai hozzáértésünkkel! Egy jól felépített e-mail marketingkampány pozitívan befolyásolja az ügyfél-elégedettséget, a megtérülést és a jó hírünket egyaránt. A MailEngine szakmai támogatásával vegyük sorra, mit tehetünk annak érdekében, hogy a levelünk ne kerüljön spam mappába!

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo