Csak akkor újítsunk terméket, ha meg is veszik

Egy hosszútávon sikeres és fejlődőképes vállalkozás érdekében új termékeket, szolgáltatásokat kell fejleszteni, hogy vásárlók igényeit folyamatosan ki tudjuk elégíteni. Ahhoz azonban, hogy a megújulás ne döntse romba a céget, muszáj tesztelni, kutatni a piac igényeit - és ez arra is szolgálhat, hogy már jó előre érdeklődést keltsünk a termék iránt. Erre több módszer is létezik, ezekből nyújtunk most egy kis áttekintést.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyakran megesik velünk, hogy új ötletünk támad, amiből óriási bevételt, új piaci szegmensek meghódítását reméljük. Éppen ezért fontos, hogy mielőtt fejest ugrunk a megvalósításba, derítsük ki, mennyire életképes az elképzelés – hívta fel a figyelmet a piackutatás fontosságára Szombati Orsolya online marketing szakértő a Bisnode céginformációs szolgáltató blogján.

Hogyan tehető ez meg?

  •     klasszikus piackutatással
  •     mélyinterjúkkal a legjobb vásárlói körében
  •     közösségi finanszírozási projekt keretében
Kép:Fotolia

A hagyományos piackutatás viszonylag könnyű eset, ezt telefonon, személyesen vagy online elvégezhetjük a vásárlók, vagy ügyfelek körében. Fontos azonban, hogy csupán annyi információt adjunk ki az innovációról, ami a megértéshez szükséges, de nem leplezi azt le teljesen. Ha nyitott kérdésekkel interjúvoljuk meg a célszemélyeket, könnyen lehet, hogy a fejlesztéshez egészen új perspektívákat, szempontokat kapunk tőlük. A kérdőív akkor lesz hatékony, ha azt mutatja meg a vásárlójelölteknek, hogy hogyan változtatja meg az életüket az új termék. Mutassuk meg, hogy hogyan lesz könnyebb, gyorsabb, egyszerűbb, szórakoztatóbb, hatékonyabb az életük.

Másodszor se könnyebb üzletet nyitni – erre kell figyelni
Ha azt hittük, az első üzlet megnyitása volt a nagyobb kihívás, várjunk, amíg belevágunk a másodikba. Az se lesz sétagalopp, mondják az öreg rókák.
A klasszikus piackutatást nagy mintán érdemes elvégezni, nagyobb célcsoport-targetálással, éppen ezért azt is jól megmutatja, hogy van-e piaci igény a termékre. Ehhez képest a mélyinterjú praktikusan sokkal kisebb mintán elvégezhető, specifikusabb kutatási mód. Itt csupán a kezdő pont adott, nem kell egy adott tematika szerint kikérdezni minden résztvevőt. Ez a módszer akkor lehet igen hatékony, ha még nincs konkrét termék az innováció mögött, csupán egy elképzelés, egy halvány körvonal, hogy milyen problémára keresünk megoldást. A mélyinterjú a viszonylag kis számú minta miatt kevésbé ad képet arról, hogy a termék piaci kereslete mekkora lesz, viszont nagyon jó támpontokat ad a fejlesztés mikéntjéhez.

A harmadik módszer egy közösségi finanszírozású projekt elindítása. Külföldön már bevett szokás, hogy startup cégek, feltalálók, vagy akár évek óta működő cégek ily módon mérik fel a piaci igényt az adott termékre/szolgáltatásra, mielőtt pénzt költenének a megvalósításra.

Az üzleti modell története az 1800-as évekig nyúlik vissza, amikor is Pulitzer az újsága olvasótáborát kérte fel, hogy a Szabadság-szobor talapzatának befejezéséhez hiányzó összeget adják össze. Ez a felhívás több mint 125.000 embert mozgatott meg a jó ügy érdekében.

Vágjunk bele – de ésszel
Abban könnyű segítséget kapnunk, hogyan indítsunk be egy vállalkozást, de arra már kevesen tudják a választ, hogyan lesz egy jó ötletből sikeres cég. Ehhez adunk most hét jó tanácsot!
Vannak olyan oldalak, ahol meghirdethetjük új termékünket. Ha az emberek támogatják a megvalósulását pénzadományokkal, akkor könnyebben tudjuk megvalósítani, és azt is jól láthatjuk, hogy a kezdeményezése piacképes-e. Ezeken az oldalakon lehetőségünk van különböző támogatói csomagok meghatározására, illetve meg kell adni a célt, hogy mennyi pénzt gyűjtenénk össze a projektre, és ezt mennyi idő alatt.

Erre az egyik legismertebb az Indiegogo és a Kickstarter portál, míg hazai vonalon a www.adjukossze.hu az egyik legnépszerűbb amely, főként civil kezdeményezéseket tömörít. Természetesen – ha ilyen kampányban gondolkozunk – fontos tudnunk, hogy népszerűsítenünk kell a közösségi finanszírozási projektet. (Habár a közösségi finanszírozással olyan projektek is forráshoz juthatnak, amelyek túl kiforratlanok a banki, vagy kockázati tőke finanszírozáshoz, ennek a pénzszerzési formának is érdemes megtanulni a csínját-bínját.)

Teszteljük le a piacot valamelyik módszerrel minden esetben, mielőtt súlyos anyagi és emberi erőforrásokat áldozunk egy új termék/ szolgáltatás/ vállalkozás beindítására, hogy elkerülhessük azt a helyzetet, hogy az új termék nem talál megfelelő keresletre a fogyasztók körében. Ráadásul ezek a módszerek már előre felcsigázzák a célpiacot, így ha jó a termék, alig fogják várni, hogy végre elérhetővé váljon!

Összekalapozná a pénzt? Erre számítson
Ma már nem gond egy vállalkozásnak, hogy egy ötletre összeszedje a pénzt, legyen az bármilyen őrült, vagy forradalmi. A közösségi finanszírozásnak köszönhetően immár a jövendőbeli fogyasztók fizetnek a termékért, csökkentve a fejlesztő kockázatát. Csakhogy a pénzszerzésnek ez a módja is átalakulóban van: mutatunk néhány trendet, amelyek meghatározzák a jövőben a crowdfunding rendszerét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo