Költségkímélés cikkek
Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk!
A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.
Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen!
Ezer darab toll, amikor csak egy kell? Nem ad kedvezményt a szolgáltató? Pedig lehet spórolni a beszerzésen is, méghozzá nem is keveset. Összeszedtünk négy tanácsot, hogyan!
Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel
A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.
Így spórolhatnának a marketingen a cégek
Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.
Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni?
A számviteli és adójogszabályok is sajátos elemeket tartalmaznak a K+F tevékenység elszámolása, valamint a kapcsolódó adókedvezmények vonatkozásában, ezért fontos áttekinteni az erre vonatkozó szabályokat, amelyek helyes alkalmazásával csökkenthetjük a költségeket.
8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez
Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!
Három szokatlan költségcsökkentési tipp
A legtöbb vállalkozás úgy gondolja, hogy a válság során már ott spórolt ahol tudott és már nemigen szoríthatja lejjebb költségeit. Most azonban bemutatunk három tényezőt, amire csak kevesen gondolnak, pedig komoly megtakarítást jelenthet.
Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel
Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.
Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral!
Egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10.000 oldalt nyomtat ki. Ha összeadjuk valamennyi munkatárs papírfogyasztását, egy közepes vagy nagyobb vállalatnál már szabad szemmel jól látható tételt jelent a könyvelésben a papír beszerzésének költsége. Olyan funkciókat mutatunk be, amelyek megkönnyítik az irodai munkavégzést, azonban a felhasználók kevéssé ismerik, vagy nem általánosan elterjedt a használatuk.
Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel!
Egyre több vállalkozás döbben rá, hogy mennyi pénzt pazarol el a nem hatékony irodai működés miatt. Most összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel csökkentheti az irodája rezsiköltségét.
Négy tipp, hogy egyszerűbb legyen a cég élete
Az alkalmazások telepítése és felügyelete rendkívül idő- és energiaigényes feladattá válhat, különösen azoknál a szervezeteknél, ahol kevésbé fejlett, nem a legteljesebb funkcionalitást kínáló eszközöket használnak.
A cégnek és a dolgozónak is jó a kölcsönzés
Immár több mint 120 ezer munkavállaló kóstolt bele a kölcsönzötti létbe, a szakemberek pedig idén is jelentős bővülésre számítanak. Az atipikus foglalkoztatási forma elsősorban a fizikai munkakörökre jellemző.
Ki is minősül kkv-nak? Nem egyszerű a helyzet
Az elnagyolt és kidolgozatlan szabályrendszer miatt már évek óta problémát jelent annak értelmezése, hogy egy adott vállalkozás kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősül-e. Pedig a kkv-kat megillető kedvezmények miatt a minősítésnek igen komoly következményei lehetnek.
Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont
A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.
Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként
Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.
Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk
Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.
A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek
Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.
Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni?
Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?
Három tipp a sikeres kiszervezéshez
Az outsourcing hatékony költségcsökkentő lépés lehet egy vállalat esetében, ám könnyen katasztrófához is vezethet. Hogy elkerüljük a bajokat, íme három tipp a sikeres kiszervezéshez!
Kinek éri meg céges kocsit adni?
Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.
A neten spórolhatnának a cégek
A megfelelő, a cég igényeire szabott internetcsomagok kiválasztásával a hazai vállalkozások jelentős összeget tudnának megspórolni. A szolgáltatás aktualizálásával, kombinált csomagok használatával, illetve a megfelelő, olcsóbb technológiára való átállással a cégek átlagosan akár évi 50-100 ezer forintot is megspórolhatnának, de egyes esetekben akár ennek többszörösét is.
Vonzó a cégeknek az alacsonyabb rezsi
Folyamatosan „zöldülnek” a fővárosi irodák: öt évvel ezelőtt jelentek meg az első környezetvédelmi minősítéssel rendelkező irodaházak Budapesten, mára azonban már a fővárosi irodaterület 14 százaléka bír valamilyen zöld tanúsítvánnyal.
Az adófizetésen is lehet megtakarítani
Már elérhető az EFER-rendszer a kis- és közepes méretű vállalatok számára. Az EFER-hez csatlakozott és segítségével az összes adó- és járulékfizetési kötelezettség összevonható, és végül egy utalásként számolja el a bank, így jelentős költséget spórolhat meg a cég.
Kinek éri meg kiszervezni?
Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.
Menet közben is kipakolják a kamiont
A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.
Kész csőd egy üzem engedélyeztetése
Felelőtlenség egy üzem kialakítása során csak a beruházás költségével kalkulálnunk előre. Jó néhány engedély szükséges a működés megkezdéséhez. Ezek beszerzése időt, energiát és szép kis summát emészt fel.. Lássuk, mivel célszerű számolnunk, ha nem szeretnénk időközben kifutni a pénzünkből.
E-számla aláírása: íme a legfontosabb tudnivalók!
A jogszabályok értelmében az elektronikus számlát elektronikus tanúsítvánnyal kell aláírni, és időpecséttel kell ellátni. Mi az e-számla? Lehet-e kinyomtatva tárolni? Milyen formátumot fogad el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal? A legfontosabb tudnivalókat összefoglaltuk.
Fényes a felhős jövő
Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.
Ipar 4.0, a gyártás jövője
A virtualitás az iparban is mind nagyobb teret hódít, ami nem is csoda, hiszen a modern technológia olyan irányítástechnológiai megoldásokat tesz lehetővé, amelyekkel néhány évvel ezelőtt csak a tudományos fantasztikus filmekben találkozhattunk.
Milliókat spórolhatunk az „ingyen hitel” változásával
A MNB Növekedési Hitelprogramját alacsony, 2,5%-os kamata miatt eddig is „ingyen hitelként” emlegették a cégek a Bankmonitor szakértői szerint. Június 30-tól továbbkönnyítenek a hitel feltételein, ami még olcsóbb finanszírozást jelent.
Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék
Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.
Hogyan fizessük be a sárga csekket késedelmi kamat nélkül?
Először is senkit ne zavarjon meg, hogy ma már a sárga csekk sem mindig sárga. Időközben ugyanis megszületett a fehér csekk is. Míg a sárga csekk hivatalos neve a „készpénzátutalási megbízás”, addig a fehér csekket „postai számlabefizetési megbízás” névre keresztelték. Ettől azonban még ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, már ami a befizetést illeti. Az egyszerűség kedvéért továbbra is sárga csekként emlegetem majd e mindenki számára ismerős papír darabot, és kérem, hogy ez alatt a fehér színű példányokat is tessék érteni. A sárga csekk néha becsapós lehet… De miért is? Mire figyeljünk, ha sárga csekken fizetjük a gázt, villanyt, vizet, vagy akár a telefont?
Egyszerűbben védekezhetnek a gazdák
Könnyebbség a hazai gazdáknak: egyszerűbb lett a díjtámogatott biztosítás igénylése. Egy rendeletmódosításnak köszönhetően a biztosító is benyújthatja a gazdák helyett a kötvényeket az MVH részére.
Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás
Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.
Komoly megtakarítást jelent a közös beszerzés
Lezárult az MLSZKSZ közös gázbeszerzési tendere, ami éves szinten 54 milliós megtakarítást hozott a tagvállalatoknak. Sok kis- és középvállalkozás azonban még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével.
Van megoldás béremelés helyett
A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Így könyveljük a startupunkat!
A startupcégek rendkívül innovatív – technikai – vállalkozások, gyakran piaci rést is kiaknázó termékeik, szolgáltatásaik a nemzetközi piacon is eladhatóak. Jellegzetességeik miatt adózási, számviteli szempontból nézve is sajátos problémákkal kell szembenézniük.
„Dolgozómegosztás” lenne a jövő?
1:1. Manapság ez a megszokott felállás a munkavállaló és alkalmazó viszonyában, kivéve egyes kivételes szakmáknál. Pedig a „megosztott munkavállaló” hatékony és költségkímélő módszer lehetne rengeteg területen.
Most spórolhatnának a cégek
Sok kis- és középvállalkozás még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével, pedig a kereskedőváltást érdemes megfontolni, mert jelentős megtakarítás érhető el a piaci verseny élénkülésének köszönhetően.
A papírkosárba szórjuk a pénzt
Egy szervezeten belül nap, mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.
Ne féljen a kérdésektől!
Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!
Nyolc tipp, amivel spórolhat cégének
Folyamatosan küzd a piacon maradásért? Kiadásai folyamatosan csak nőnek, miközben a bevételei inkább csak csordogálnak? Íme nyolc lépés, amivel könnyedén csökkentheti kiadásait.
Szükség van zöld cégre!
A környezet megóvása az egész világon nagyon fontos kérdés, a különböző országok kormányai is egyértelműen optimalizálni kívánják a környezet megóvásával kapcsolatos intézkedéseket, ezért egyre nagyobb nyomást gyakorolnak nem csak a vállalkozásokra, de a szakmai szervezetekre, az ellátási láncokra és más szociális és pénzügyi érdekeltekre is ez ügyben.
Minden harmadik vállalkozással veszélyes lehet üzletet kötni
A csaknem 600 ezer magyarországi cég közel egymillió tulajdonosa és cégvezetője szövevényes kapcsolati hálót alkot, s a vállalkozások jelentős része kapcsolódik tönkrement, bedöntött vagy adósságot görgető más cégekhez.
9+1 tipp, ha költözik a cég
Egy cég elköltöztetése nehéz, bonyolult és fáradtságos dolog, ezért a legtöbb vállalkozás sokáig halogatja. Hogy mikor érdemes mégis amellett dönteni, hogy vállaljuk a hercehurcát? Ha a hely, ahol dolgozik a vállalkozásuk, bármilyen szempontból is akadályozza a munkavégzést.
Milliárdokat foghatnának a kis cégek
Akár milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelenthetne szektor szinten a kkv-knak a megfelelő nyomtatási technológiák és metódusok használata egy friss felmérés szerint. Adunk néhány tippet, hogyan.
Tízezreket spórolhatnánk, de nem tesszük
Magyarországon az előfizetők kétharmada nem ellenőrzi rendszeresen, hogy elérhető-e a közelében új, kedvezőbb távközlési csomag. Pedig alig negyedórányi befektetett idővel egy-egy távközlési csomag vagy szolgáltató váltásával több tízezer forintot is meg lehetne spórolni.
A költségeket csökkentse, ne a létszámot
A legutóbbi pénzügyi válság egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy óriási hiba tömegével kirúgni a dolgozókat, ha a cég nehéz helyzetbe kerül. Mutatunk helyette néhány technikát, amellyel anélkül is kiutat találhat a bajból, hogy meg kéne válnia a munkatársaitól.