Költségkímélés cikkek


Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk!

Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk! 

A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.
Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen!

Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen! 

Ezer darab toll, amikor csak egy kell? Nem ad kedvezményt a szolgáltató? Pedig lehet spórolni a beszerzésen is, méghozzá nem is keveset. Összeszedtünk négy tanácsot, hogyan!
Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel

Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel 

A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.
Így spórolhatnának a marketingen a cégek

Így spórolhatnának a marketingen a cégek 

Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.
Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni?

Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni? 

A számviteli és adójogszabályok is sajátos elemeket tartalmaznak a K+F tevékenység elszámolása, valamint a kapcsolódó adókedvezmények vonatkozásában, ezért fontos áttekinteni az erre vonatkozó szabályokat, amelyek helyes alkalmazásával csökkenthetjük a költségeket.
8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez

8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez 

Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!
Három szokatlan költségcsökkentési tipp

Három szokatlan költségcsökkentési tipp 

A legtöbb vállalkozás úgy gondolja, hogy a válság során már ott spórolt ahol tudott és már nemigen szoríthatja lejjebb költségeit. Most azonban bemutatunk három tényezőt, amire csak kevesen gondolnak, pedig komoly megtakarítást jelenthet.
Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel

Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel 

Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.
Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral!

Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral! 

Egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10.000 oldalt nyomtat ki. Ha összeadjuk valamennyi munkatárs papírfogyasztását, egy közepes vagy nagyobb vállalatnál már szabad szemmel jól látható tételt jelent a könyvelésben a papír beszerzésének költsége. Olyan funkciókat mutatunk be, amelyek megkönnyítik az irodai munkavégzést, azonban a felhasználók kevéssé ismerik, vagy nem általánosan elterjedt a használatuk.
Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel!

Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel! 

Egyre több vállalkozás döbben rá, hogy mennyi pénzt pazarol el a nem hatékony irodai működés miatt. Most összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel csökkentheti az irodája rezsiköltségét.

Négy tipp, hogy egyszerűbb legyen a cég élete 

Az alkalmazások telepítése és felügyelete rendkívül idő- és energiaigényes feladattá válhat, különösen azoknál a szervezeteknél, ahol kevésbé fejlett, nem a legteljesebb funkcionalitást kínáló eszközöket használnak.

A cégnek és a dolgozónak is jó a kölcsönzés 

Immár több mint 120 ezer munkavállaló kóstolt bele a kölcsönzötti létbe, a szakemberek pedig idén is jelentős bővülésre számítanak. Az atipikus foglalkoztatási forma elsősorban a fizikai munkakörökre jellemző.

Ki is minősül kkv-nak? Nem egyszerű a helyzet 

Az elnagyolt és kidolgozatlan szabályrendszer miatt már évek óta problémát jelent annak értelmezése, hogy egy adott vállalkozás kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősül-e. Pedig a kkv-kat megillető kedvezmények miatt a minősítésnek igen komoly következményei lehetnek.

Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont 

A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.

Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként 

Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.

Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk 

Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.

A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek 

Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.

Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni? 

Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?

Három tipp a sikeres kiszervezéshez 

Az outsourcing hatékony költségcsökkentő lépés lehet egy vállalat esetében, ám könnyen katasztrófához is vezethet. Hogy elkerüljük a bajokat, íme három tipp a sikeres kiszervezéshez!

Kinek éri meg céges kocsit adni? 

Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.

A neten spórolhatnának a cégek 

A megfelelő, a cég igényeire szabott internetcsomagok kiválasztásával a hazai vállalkozások jelentős összeget tudnának megspórolni. A szolgáltatás aktualizálásával, kombinált csomagok használatával, illetve a megfelelő, olcsóbb technológiára való átállással a cégek átlagosan akár évi 50-100 ezer forintot is megspórolhatnának, de egyes esetekben akár ennek többszörösét is.

Vonzó a cégeknek az alacsonyabb rezsi 

Folyamatosan „zöldülnek” a fővárosi irodák: öt évvel ezelőtt jelentek meg az első környezetvédelmi minősítéssel rendelkező irodaházak Budapesten, mára azonban már a fővárosi irodaterület 14 százaléka bír valamilyen zöld tanúsítvánnyal.

Az adófizetésen is lehet megtakarítani 

Már elérhető az EFER-rendszer a kis- és közepes méretű vállalatok számára. Az EFER-hez csatlakozott és segítségével az összes adó- és járulékfizetési kötelezettség összevonható, és végül egy utalásként számolja el a bank, így jelentős költséget spórolhat meg a cég.

Kinek éri meg kiszervezni? 

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.

Menet közben is kipakolják a kamiont 

A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.

Kész csőd egy üzem engedélyeztetése 

Felelőtlenség egy üzem kialakítása során csak a beruházás költségével kalkulálnunk előre. Jó néhány engedély szükséges a működés megkezdéséhez. Ezek beszerzése időt, energiát és szép kis summát emészt fel.. Lássuk, mivel célszerű számolnunk, ha nem szeretnénk időközben kifutni a pénzünkből.

E-számla aláírása: íme a legfontosabb tudnivalók! 

A jogszabályok értelmében az elektronikus számlát elektronikus tanúsítvánnyal kell aláírni, és időpecséttel kell ellátni. Mi az e-számla? Lehet-e kinyomtatva tárolni? Milyen formátumot fogad el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal? A legfontosabb tudnivalókat összefoglaltuk.

Fényes a felhős jövő 

Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.

Ipar 4.0, a gyártás jövője 

A virtualitás az iparban is mind nagyobb teret hódít, ami nem is csoda, hiszen a modern technológia olyan irányítástechnológiai megoldásokat tesz lehetővé, amelyekkel néhány évvel ezelőtt csak a tudományos fantasztikus filmekben találkozhattunk.

Milliókat spórolhatunk az „ingyen hitel” változásával 

A MNB Növekedési Hitelprogramját alacsony, 2,5%-os kamata miatt eddig is „ingyen hitelként” emlegették a cégek a Bankmonitor szakértői szerint. Június 30-tól továbbkönnyítenek a hitel feltételein, ami még olcsóbb finanszírozást jelent.

Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék 

Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.

Hogyan fizessük be a sárga csekket késedelmi kamat nélkül? 

Először is senkit ne zavarjon meg, hogy ma már a sárga csekk sem mindig sárga. Időközben ugyanis megszületett a fehér csekk is. Míg a sárga csekk hivatalos neve a „készpénzátutalási megbízás”, addig a fehér csekket „postai számlabefizetési megbízás” névre keresztelték. Ettől azonban még ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, már ami a befizetést illeti. Az egyszerűség kedvéért továbbra is sárga csekként emlegetem majd e mindenki számára ismerős papír darabot, és kérem, hogy ez alatt a fehér színű példányokat is tessék érteni. A sárga csekk néha becsapós lehet… De miért is? Mire figyeljünk, ha sárga csekken fizetjük a gázt, villanyt, vizet, vagy akár a telefont?

Egyszerűbben védekezhetnek a gazdák 

Könnyebbség a hazai gazdáknak: egyszerűbb lett a díjtámogatott biztosítás igénylése. Egy rendeletmódosításnak köszönhetően a biztosító is benyújthatja a gazdák helyett a kötvényeket az MVH részére.

Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás 

Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.

Komoly megtakarítást jelent a közös beszerzés 

Lezárult az MLSZKSZ közös gázbeszerzési tendere, ami éves szinten 54 milliós megtakarítást hozott a tagvállalatoknak. Sok kis- és középvállalkozás azonban még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével.

Van megoldás béremelés helyett 

A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.

Így könyveljük a startupunkat! 

A startupcégek rendkívül innovatív – technikai – vállalkozások, gyakran piaci rést is kiaknázó termékeik, szolgáltatásaik a nemzetközi piacon is eladhatóak. Jellegzetességeik miatt adózási, számviteli szempontból nézve is sajátos problémákkal kell szembenézniük.

„Dolgozómegosztás” lenne a jövő? 

1:1. Manapság ez a megszokott felállás a munkavállaló és alkalmazó viszonyában, kivéve egyes kivételes szakmáknál. Pedig a „megosztott munkavállaló” hatékony és költségkímélő módszer lehetne rengeteg területen.

Most spórolhatnának a cégek 

Sok kis- és középvállalkozás még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével, pedig a kereskedőváltást érdemes megfontolni, mert jelentős megtakarítás érhető el a piaci verseny élénkülésének köszönhetően.

A papírkosárba szórjuk a pénzt 

Egy szervezeten belül nap, mint nap rengeteg dokumentum keletkezik. elektronikusan, mégis csupán egy részük jár be később digitális életutat, többségük ugyanis papírra kerül, és sokuk egyszerűen a papírkosárban végzi.

Ne féljen a kérdésektől! 

Képzelje el, mi történne, ha egyik nap a beosztottja odaállítana Önhöz, hogy kitalált egy módszert, amivel hatékonyabban lehetne dolgozni vagy megszüntetni egy felesleges tevékenységet! Támogatná az ötlet megvalósítását, vagy lehurrogná a dolgozóját, féltve az állását és a tekintélyét? Válaszoljon őszintén!

Nyolc tipp, amivel spórolhat cégének 

Folyamatosan küzd a piacon maradásért? Kiadásai folyamatosan csak nőnek, miközben a bevételei inkább csak csordogálnak? Íme nyolc lépés, amivel könnyedén csökkentheti kiadásait.

Szükség van zöld cégre! 

A környezet megóvása az egész világon nagyon fontos kérdés, a különböző országok kormányai is egyértelműen optimalizálni kívánják a környezet megóvásával kapcsolatos intézkedéseket, ezért egyre nagyobb nyomást gyakorolnak nem csak a vállalkozásokra, de a szakmai szervezetekre, az ellátási láncokra és más szociális és pénzügyi érdekeltekre is ez ügyben.

Minden harmadik vállalkozással veszélyes lehet üzletet kötni 

A csaknem 600 ezer magyarországi cég közel egymillió tulajdonosa és cégvezetője szövevényes kapcsolati hálót alkot, s a vállalkozások jelentős része kapcsolódik tönkrement, bedöntött vagy adósságot görgető más cégekhez.

9+1 tipp, ha költözik a cég 

Egy cég elköltöztetése nehéz, bonyolult és fáradtságos dolog, ezért a legtöbb vállalkozás sokáig halogatja. Hogy mikor érdemes mégis amellett dönteni, hogy vállaljuk a hercehurcát? Ha a hely, ahol dolgozik a vállalkozásuk, bármilyen szempontból is akadályozza a munkavégzést.

Milliárdokat foghatnának a kis cégek 

Akár milliárdos nagyságrendű megtakarítást jelenthetne szektor szinten a kkv-knak a megfelelő nyomtatási technológiák és metódusok használata egy friss felmérés szerint. Adunk néhány tippet, hogyan.

Tízezreket spórolhatnánk, de nem tesszük 

Magyarországon az előfizetők kétharmada nem ellenőrzi rendszeresen, hogy elérhető-e a közelében új, kedvezőbb távközlési csomag. Pedig alig negyedórányi befektetett idővel egy-egy távközlési csomag vagy szolgáltató váltásával több tízezer forintot is meg lehetne spórolni.

A költségeket csökkentse, ne a létszámot 

A legutóbbi pénzügyi válság egyik legfontosabb tanulsága az volt, hogy óriási hiba tömegével kirúgni a dolgozókat, ha a cég nehéz helyzetbe kerül. Mutatunk helyette néhány technikát, amellyel anélkül is kiutat találhat a bajból, hogy meg kéne válnia a munkatársaitól.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Költségkímélés téma
heti hírlevelére
A befektetéseinknél  is érdemes több lábon állni – interjú

A befektetéseinknél is érdemes több lábon állni – interjú 

Bár mindenki gyenge forintra számít, visszatekintve alig találunk olyan időszakot, amikor a forint leértékelődését ne kompenzálta volna a kamatelőnye. Interjú.
A CIB párbeszédre buzdít a jó munkahely összetevőiről

A CIB párbeszédre buzdít a jó munkahely összetevőiről 

Minden tizedik magyar munkavállaló aktívan állást keres, mert a jelenlegi munkahelyén nem érzi jól magát.
Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére

Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére 

Nem mindennapi megoldással rukkolt elő az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde a kis- és középvállalkozások részére.
Egy befektetési lehetőség, amivel részesedhetünk a világ egyik legfejlettebb piacából

Egy befektetési lehetőség, amivel részesedhetünk a világ egyik legfejlettebb piacából 

Klasszis Podcast Halas Zoltánnal, az OTP Alapkezelő portfóliómenedzserével.

Pénzszerzés

Támogatáshoz juthatnak a baromfisok

Támogatáshoz juthatnak a baromfisok  

A baromfi állatjóléti programban résztvevő víziszárnyas-tartók még az idei évben közel 1,5 milliárd forint egyszeri és kiegészítő jellegű többlettámogatásban részesülnek.

Jogi kisokos

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból

Így ne legyen lehúzás a karácsonyi vásárlásokból  

A vásárlásainkat tudatosan és körültekintően végezzük, miközben tisztában vagyunk fogyasztói jogainkkal is.

Cégblog

Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére

Tőzsdei mentorprogram indul a kis- és középvállalkozások részére 

Nem mindennapi megoldással rukkolt elő az MBH Bank és a Budapesti Értéktőzsde a kis- és középvállalkozások részére.

Klímablog

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton

Teslára hajtanak a hazai cégek az e-autó pályázaton 

A Tesla érte el elsőként a félezres igényelt darabszámot a 30 milliárd forintos keretösszegű vállalati e-autó pályázaton.

Gazdaság

Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok?

Hogyan vásárolnak karácsonyi ajándékot a magyarok? 

A legtöbben 5-10 órát töltenek a meglepetések kiválasztásával, amire összesen 50-100 ezer forintot költenek.

Infokom

Ne ész nélkül vegyünk mobiltelefont az ünnepi rohamban!

Ne ész nélkül vegyünk mobiltelefont az ünnepi rohamban! 

Összeszedték, mit érdemes mérlegelnünk, ha hűségidős szerződéssel vásárolnánk mobil eszközt.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo