Bár naponta több mint nyolcvan új vállalkozás alakul Magyarországon, ezeknek alig tíz százaléka, azaz nyolc éli meg az első évének végét. Habár tény, hogy a magyar adórendszer és az adminisztrációs terhek nem könnyítik meg a vállalkozások életét, sok esetben a bukás inkább a vállalkozók felkészületlenségén múlik. Ezért összeszedtünk most néhány olyan hasznos tanácsot, amelyek segítségével cége átvészelheti a kezdeti nehéz időszakot.
Felmérni a piacot
Nem lehet elégszer kihangsúlyozni, hogy mielőtt bármibe belefognánk, a legelső dolgunk legyen tájékozódni, hogy a vállalkozásunkra mi vár majd a piacon. Mérjük fel a potenciális ügyfeleket, keressük meg az interneten a versenytársainkat, tájékozódjunk az áraikról, milyen szolgáltatásokat nyújtanak, nézzünk utána, hogy mire panaszkodnak az ügyfeleik.
Gyors bevételek
A piaci ismeretek birtokában készítsünk olyan üzleti modellt, ami lehetőleg minél gyorsabban bevételhez juttatja a cégünket. Habár tartalékot mindenképpen képeznünk kell, hiszen bármi, bármikor közbejöhet, úgy alapozzuk meg a vállalkozásunkat, hogy a tartalékokat ne éljük fel. Ehhez az is szükséges persze, hogy a vevőink időben fizessenek: hogy hogyan veheti rá őket, ahhoz itt olvashat tippeket!
Ne féljünk kreatívak lenni
Szinte senki sem indít kimeríthetetlen marketing büdzsével, pedig a legfontosabb, hogy az ügyfeleink megismerjék a vállalkozásunkat. Alkalmazzunk kreatív, de filléres marketingfogásokat (ezekre itt olvashat példákat szakértőnktől) és használjuk ki a közösségi oldalak erejét is.
Kövessünk minden forint kiadást
Bár azt gondolnánk, hogy a pénzünket a nagy beruházások emésztik fel, a valóságban a sok kis kiadás többe kerül nekünk. Ezért rögzítsünk minden forintot, amit kiadunk, akármire is költjük, és ellenőrizzük naponta, hogy áll a büdzsénk, így hamar észrevehetjük, ha fölösleges apróságokra szórjuk el a pénzt.
Magunkon spóroljunk
Induló vállalkozásként nincs szükségünk böhöm nagy céges autóra. Hasonlóképpen felesleges a trendi és drága iroda, és a céges laptop. A kerékpár, egy használt autró, vagy a közösségi közlekedés is elvisz minket oda ahová szeretnénk, használhatunk carsharinget egy drága céges flotta helyett, beülhetünk egy közösségi irodába is, vagy az adminisztrációt végezhetjük otthonról is. Főként a vállalkozások kezdeti szakaszában minden megtakarított forint számít!
Magad uram, ha szolgád nincsen!
Csak akkor vegyünk fel alkalmazottat, ha a vállalkozás már kitermeli a bérköltséget és akkor is kétszer gondoljuk meg, hogy mire! Amit lehet inkább magunk végezzünk el, még akkor is, ha ez főként az első hónapokban minden energiánkat felemészti.