Induló vállalkozás cikkek
Hogyan tudnak életben maradni a fiatal cégek?
Kevés induló cég marad talpon, ugyanis az Opten legfrissebb adatai alapján, alig 70 százalékuk éri el az 5 éves kort, a 10 éves fennállásig pedig már csak a vállalkozások alig fele jut el. Hogyan érdemes megtervezni a kezdeti lépéseket, hogy hosszú távon is eredményesek maradjunk? Kezdő vállalkozásoknak adnak tippeket a K&H szakértői és Balogh Péter, a Cápák között műsor befektetője.
Ne gondold azt, hogy a termékedre mindenkinek szüksége van
Egy százalék az ötlet és 99 százalék a megvalósítás – állítja a sikerről Scott Belsky, a startup ökoszisztéma elismert tagja. Vajon milyen problémákkal szembesülnek az indulásnál, és milyen kihívások érik a startuppereket a vállalkozásuk növekedése során? Ezzel kapcsolatban kérdeztük Dr. Pintér Attila tőkebefektetési szakértőnket.
Nyíltan kell beszélni a pénzről
Kevés blog alakul át valódi vállalattá, de a „Business and Cafe” blog tulajdonosai tavaly mégis megtették ezt a lépést. Cseh Ádám vendégszerzőnk ennek a nem mindennapi átalakulásnak eredt a nyomába.
2,1 milliárd euróhoz juthatnak innovatív vállalkozások
Európa-szerte fellendítheti az induló és a felfutóban lévő innovatív vállalkozásokat az a 2,1 milliárd euró, amihez a VentureEU, a kockázatitőke-alapok páneurópai alapján keresztül lehet hozzájutni.
Ha egy startup zöld, a befektetők is jobban szeretik
A zöld startup ökoszisztéma meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban, globális szinten. A fogyasztók egyre érzékenyebbekké válnak a környezeti problémákra, és egyre környezettudatosabb döntéseket hoznak a mindennapokban.
Csokivállalkozó kisiskolások
Hogyan futtat fel egy csokiűrlények gyártásával foglalkozó vállalkozást egy csapat kisdiák? Lehet, hogy ügyesebben, mint sok náluk idősebb vállalkozó.
Ezekre a startupokra érdemes lesz figyelni az idén
Az elmúlt években egyre gyakrabban jelentek meg ígéretes, innovatív megoldásokat kínáló magyar startupok, amelyek egy-egy jó ötlettel képesek felforgatni piacukat, és már globális szinten is felhívták magukra a figyelmet. Többségük abban a fázisban jár, ahonnan egy nagyobb tőkebefektetés révén komoly szintet léphetnek a külföldi piacokon is. A Széchenyi Tőkealapkezelő segítségével bemutatunk néhányat a legígéretesebb magyar startupokból.
Érdemes idejében beruházni a kreativitásba
Az Európai Bizottság azt ajánlja az európai cégeknek – különösen a kkv-knak és az induló vállalkozásoknak –, hogy ruházzanak be az innovációba és a kreativitásba. A kezdeményezések célja, hogy megkönnyítsék a szellemitulajdon-jogok megsértésével szembeni hatékony fellépést, előmozdítsák a több országra kiterjedő jogviták rendezését, és segítsék a küzdelmet a hamisított és a kalóz áruk ellen, melyek aránya 5%-ot tesz ki az uniós importon belül.
Egy sikeres vállalkozás 4 alappillére
A legjobbnak vélt ötlet a zsebünkben, elegendő forrás a számlánkon, lelkesedésünk töretlen, belevágunk egy saját vállalkozásba. Ez általában minden cég indulásánál megvan. Akkor mégis mitől lesz az egyik sikeres a másik pedig rogyadozó, majd idejekorán befulladt? Íme a négy alappillér, amire stabilan lehet támaszkodni. Ha ezek tényleg kőkeményen állnak a helyükön egy cégben, sorban jönnek az eredmények.
Túl nagy kockázatnak érzi a vállalkozást? Ez a megoldás!
Ahhoz, hogy a magunk urai lehessünk, nem kell óriási pénzeket befektetni – véli a „Százdolláros startup” című könyv szerzője, Chris Guillebeau. Sőt, ha túl sok pénzt ölünk egy cégbe, az a vállalkozószellemet, a bátorságot is fékezi a cégvezető-tulajdonosban, mert folyton azon fog aggódni, hogy odaveszik a tőkéje, ahelyett, hogy teljes erőbedobással a kihívások megoldására koncentrálna.
Három új programot indít a Google a magyar startupok támogatására
Három új, startupokat támogató program indulását jelentette be a Google. A programok célja, hogy segítsék a magyar startupok növekedését és azok pozícióját a globális piacon. A most elindított programok az év végéig 100 startupot érintenek majd a régióban.
7 dolog, ami kisiklatja a fiatal vállalkozókat
Túlzott arrogancia, túlságosan nagy figyelem a külsőségekre vagy az, hogy úgy érzik, mindenkinél többet érnek – néhány probléma, ami lehetetlenné teszi a sikert a fiatal vállalkozók számára.
Egy napig kerestem munkát, aztán csináltam magamnak
Luxus, diy, élmény – három olyan szó, amiről minden trendeket ismerő vállalkozó érzi, jó lenne üzletet építeni rá mostanában. Pláne, ha nem kell választani közülük, ahogy a Mittersisters workshopjai esetében.
Csúcsra pörögtek az egyéni vállalkozók
A cégalapítással ellentétben az egyéni vállalkozói működés egyre népszerűbb Magyarországon. 2016 végéig az egyéni vállalkozók száma elérheti a 430 ezret is, holott évről évre egyre többet törölnek közülük.
A siker titka? Hit és tudás!
Mit keresnek egy startupban a magyarországi befektetők, milyen problémákkal küzdenek ezek a vállalkozások és milyen kilátásaik vannak? Az idén 25 éves Magyar Kockázati- és Magántőke Egyesület (HVCA) által szervezett beszélgetésen hat, már sikeresnek mondható, több éve működő hazai startup vezetője osztotta meg velünk tapasztalatait.
Hatszázmillió a külföldi vállalkozóknak
Hatszázmillió forinttal támogatja a kormány a külhoni magyar fiatal vállalkozókat egy pályázat keretén belül. Sok induló határon túli vállalkozás juthat így kezdőtőkéhez a külhoni magyar fiatal vállalkozók éve programban.
Kasszabarát tippek kezdő vállalkozóknak
Az induló vállalkozásokkal sokszor akkor szalad el a ló, amikor már kezdenek csöpörögni a bevételek a kasszába. Tippjeink segítenek elkerülni néhány banális hibát, amik súlyosan veszélyeztetnék a még gyengécske kasszát.
Franchise = automatizált siker?
Sokan azért döntenek franchise vállalkozás indítása mellett, mert abban bíznak, a bevált marketing és know-how miatt biztosra vehetik a sikeres üzletet. A dolog azonban sajnos ennyire azért nem egyszerű.
Honnan akasszunk le pénzt a vállalkozásunkhoz?
Egyre többen éreznek hajlandóságot saját vállalkozás indítására Magyarországon, de viszonylag kevesen rendelkeznek annyi tőkével, amit beleforgathatnának egy induló cégbe. Adunk néhány tanácsot, honnan lehet megszerezni a kezdőtőkét.
5 fontos lépés névadás előtt
Nevet választani a cégünknek sokkal nehezebb, mint amilyennek elsőre gondolnánk. Ha igazán jó, több szempontból is hatékony névre pályázunk, alaposan körbe kell járnunk a témát és nem elég a megérzéseinkre hagyatkozni. Mutatunk néhány ötletet, hogy könnyebb legyen a döntés.
Új pénzügyi eszköz induló vállalkozások fejlődéséhez
A Bizottság két új pénzügyi eszköz elérhetővé tételével kívánja ösztönözni az induló innovatív vállalkozásokba és a fenntartható városfejlesztésbe való beruházást.
Így kezdjünk neki az árazásnak
Ha kevés a bevétel, sok vállalkozó hajlamos a piacot szidni. Pedig nem biztos, hogy az a hibás. Ha nem megfelelően árazunk, könnyen lehet, hogy csak magunk tehetünk róla, ha nem szárnyal a cég.
A sikeres marketingkommunikációs stratégia 6 lépése
A sikeres marketinghez olyan tervet kell kidolgozni, mely egyedi, fenntartható, hosszabb távra meghatározza az ismertség növeléséhez, bizalom építéséhez szükséges teendőket. Ilyenkor a marketing és a design kéz a kézben járnak.
Állati jó ötletek, már ma indulhat az üzlet!
Nincs határa annak, hogy egy élelmes vállalkozó mennyit kereshet a házi kedvenceken anélkül, hogy megkopasztaná a gazdikat, vagy ártana az állatoknak. Magyarország a háziállatok számát tekintve nagyhatalom, mutatunk öt olyan ötletet, amelyekkel akár mellékállásban is vállalkozást indíthatunk.
Ünneplés és brokkoli - tippek női vállalkozóknak
A nők hajlamosabbak kételkedni magukban akkor is, ha erre semmi okuk - ezt mondják a tapasztalatok. Pedig a női vállalkozásokban hatalmas a potenciál! Van néhány tippünk, hogy mi lendíti át őket a nehéz perceken!
Mentorral könnyebb elérni a célokat
Szokták mondani, hogy tanácsot adni könnyű. Kevesebb szó esik viszont arról, hogy mennyire fontos segítség, ha hozzáértőtől jön! Egy sikeres mentor egy induló vállalkozást számos hibától kímélhet meg és nagyságrendekkel növelheti az esélyt a sikerre. Kéne egy?
Most már aggasztó a bizalom hiánya
Áprilisban újra beindult a cégbíróság, új cégtörlési rekordot beállítva. Szakemberek szerint a magyar cégvilág tisztulása egyáltalán nem baj, viszont most már aggasztó, hogy mennyire alacsony az induló cégek száma, mennyire padlón van a vállalkozói bizalom.
Vállalkozna? Így lesz kisebb a kockázat!
Sokan szeretnék otthagyni az állásukat, hogy saját céget alapítsanak. Ez persze kockázatos húzás, mert ha nem jön be az ötlet, az ember ritkán játszhatja magát vissza előző munkaadójához. Érdemes tehát átgondolni számos dolgot, hogy tudjuk, kötéllel készülünk leugrani a hídról.
Öko divattervező lesz a Rotschild fiú
Másfél évtized alatt végigcsavarogta a világot, hogy felhívja a figyelmet a környezetszennyezésre. A jó nevű bankárfamília talán legjóképűbb tagja 36 évesen felhagy az expedíciókkal és divatmogullá avanzsál.
Vállalkoznék! De mi való nekem?
Azt, hogy milyen területen érdemes vállalkozásba fogni nem csak a piac helyzete vagy épp egy nagy ötlet határozza meg, de a személyiségünk is. Szakértőnk segít kideríteni, mire lehet alkalmas!
Mennyibe kerül a bankolás egy kezdő vállalkozásnak?
Egy kezdő vállalkozásra jellemző forgalmi adatokkal számolva évente akár 9 ezer forintból is ki lehet hozni az átutalásokért és egyéb banki szolgáltatásokért fizetett díjakat. Ám ha nem vagyunk elég körültekintőek, akkor ennek a háromszorosába is kerülhet ugyanez, hiszen egy rosszul kiválasztott számla költsége évente 30 ezer forint is lehet. Megmutatjuk, hogy egy kezdő vállalkozás számára mely számlacsomagok lehetnek a legkedvezőbbek.
Építsen karriert a hobbijából!
A hobbijából szeretne megélni? Szeretné kézbe venni saját karrierjének alakulását? Mielőtt belevágna a saját üzlet kialakításába és feladja a napi munkáját, győződjön meg róla, hogy álmai reális bevételt is tudnak termelni, ha saját főnöke lesz. Gyermekkori vágyainkat álomszerű megélni, évekig szövögetett terveinket jó látni, ahogy valósággá válnak. De ahhoz, hogy ez a lufi nehogy kipukkadjon, fogadjunk meg néhány jó tanácsot.
Biztos, hogy jó úton jár?
Az életünk során gyakran leginkább csak sodródunk és tesszük, amiről úgy hisszük, hogy tennünk kell. Ahhoz, hogy megtaláljuk a nekünk legjobb utat, először is rá kéne jönnünk, mit is akartunk valójában.
Jó egyedül, de nem veszélytelen
A vállalkozás csapatban sem kéjhömpöly, de egyedül nagyon kemény dió is lehet. Ugyanakkor vannak olyan előnyei, amelyeket semmilyen más esetben nem élvezhetünk. Ezek közül mutatunk be ezek közül néhányat – a kockázatokkal együtt.
Eltanulná a Prezi vagy a Ustream sikerét? Most megteheti!
Hogy kezdjünk globális vállalkozásba? Hogyan találni befektetőt hozzá? Mitől lesz valaki jó vezető és mitől függ, hogy piacképes-e a termék? Ezekre és ehhez hasonló kérdésekre válaszolnak most az ország legsikeresebb vállalkozói, a Bridge Budapest alapítói, akik úgy döntöttek, megosztják üzleti sikereik titkait és részleteit is.
Újabb 4 milliárd forint a fiatal vállalkozóknak
Fiatalok vállalkozóvá válását elősegítő program indul 4 milliárd forint uniós forrásból - jelentette be Varga Mihály. A nemzetgazdasági miniszter hangsúlyozta, a fiatalok foglalkoztatásának növelése, a munkaerőpiacra történő első belépésük megkönnyítése a kormány egyik legfontosabb foglalkoztatáspolitikai célkitűzése.
Sikertörténetek is bújkálnak a megszűnő cégek között
Több tízezer gazdasági társaságot alapítanak évente Magyarországon, ám ezek csaknem negyven százaléka kérészéletűnek bizonyul, és csak minden huszadik produkál elfogadható eredményeket öt év alatt – derül ki az Opten céginformációs szolgáltató elemzéséből. Szűkebb értelemben minden háromszázadik vállalkozás tekinthető igazi startupnak.
Így építsünk sikeres üzletet egy szál magunk
Nagyon fontos megfelelő szervezetet, felelősségi köröket és beosztást kialakítani, hogy az alkalmazottak hatékonyan működjenek a cégben. De mi van, ha egyelőre még szó sincs arról, hogy mások dolgozzanak nekünk, és egy szál magunk vagyunk?
Fűszerszerszám közösségi forrásból
A fejlesztőmérnök és formatervező felesége hittek az általuk tervezett, mitikus Fahéjmadárra emlékeztető fűszerszóróban, ezért az összes megtakarításukat feltették az ötletre. 3D nyomtatóval készült a prototípus, majd a Kickstarteren összegyűjtött forrásból indult el a gyártás.
Előbb kell a könyvelő a vállalkozásnál
Ha nem akarunk beleesni az induló vállalkozások azon csoportjába, akik rövid idő alatt bedobják a törülközőt, jobb előre felkészülni és még az indulás előtt beszélni egy könyvelővel.
Az induló vállalkozások 5 végzetes hibája
Bár minden cég más és más, vannak azért olyan vonások, amelyek közösek a sikeres, és a sikertelen vállalkozásokban. És van, ami még a legjobb ötletből induló vállalkozást is ellehetetleníti. Összeszedtünk öt hibát, ami könnyen végzetes lehet, hogy segítsünk elkerülni őket.
Így élheti túl az első hónapokat egy vállalkozás
Habár ezrével alapítanak havonta új cégeket Magyarországon, az első évét csak kevés éri meg. És nem csak a nehéz adózási és szabályozási környezet jelenti a véget, hanem a felkészületlenség és a nem elég gondos tervezés. Összeszedtünk néhány tanácsot, amelyeket hasznosíthat egy induló vállalkozás, hogy átvészelje az első időszakot.
Egyre népszerűbb a cégvezetői lét
A magyarok egyre optimistábban viszonyulnak a vállalkozásokhoz, hazánkban nemcsak az önfoglalkoztatás megítélése javult, a vállalkozói potenciál is jelentősen nőtt, 10 magyarból 4 el tudja képzelni, hogy önálló vállalkozást indítson.
A sikeres vállalkozó tízparancsolata
Egyre többen nyitottak a vállalkozói életforma felé, azonban a nők még mindig hátrányban vannak ezen a területen. Úgy tűnik, a támogató háttér számít a legtöbbet. Van 10 tippünk, ami közelebb visz a sikerhez.
Öt dolog, amit fel kell áldozni a sikerért
Sok magyar szívesen lenne vállalkozó, mert téves elképzelések élnek bennük a vállalkozói létről. Holott egy cég vezetése nem gyerekjáték, sok mindent fel kell áldozni érte, amelyekből most be is mutatjuk azt az ötöt, amire senki sem gondol, amikor azt mondja: vállalkozó leszek!
Kalandok és tanulságok kezdő vállalkozóknak
Egy induló vállalkozás esetében kétségtelenül fontos probléma a logó és az arculat kialakítása. Mindenkinek vannak elképzelései, mindenki a legjobbat akarja - csak sajnos sokszor nem ugyanazt. Dönteni nehéz, a munkát végző szakemberrel kommunikálni még inkább. Gyakorlati tapasztalatok és tanulságok a logó tervezés kapcsán egy valós példán keresztül.
Nomen est omen - avagy hogyan válasszunk nevet a cégnek
A megrendelők és a vásárlók a névvel azonosítják a cégünket, vagy éppen azzal találkoznak először, így érdemes jól választani. Ahhoz, hogy a megfelelő opciót megtaláljuk – és ne érezzük úgy később, hogy módosítanunk kell – érdemes néhány dolgot átgondolni.
8 dolog, amit kezdő vállalkozóként NE csináljunk
Egy vállalkozás indulásakor az ötletgazda, a tulajdonosok általában tele vannak hatalmas tervekkel, elképzelésekkel és persze energiával. Vannak azonban olyan tipikus hibák, amelyet a legtöbben már ebben a kezdeti időszakban elkövetnek. Összeszedtünk néhány tanácsot arra vonatkozóan, hogy mit NE csináljunk kezdő vállalkozóként.