A fogyasztók mellett egyre több nagyvállalat is felismeri a környezeti problémákat és tűzi ki célul a fenntarthatóság szem előtt tartását, környezettudatos és etikus megoldások integrálását, és kevésbé káros termékek gyártását. Azok a vállalkozások, amelyek ekkora volumenű, valós problémákra kínálnak megoldást, a befektetők számára is nagy potenciállal rendelkeznek.
Induló vállalkozások esetén akkor beszélhetünk zöld startupról, ha a cég új, innovatív megoldást kínál ökológiai lábnyomunk csökkentésére. A forradalmi megoldások mellett sokan a hatalmas üzleti lehetőséget látják meg ezekben a vállalkozásokban, nem véletlenül - hívta fel a figyelmet a Széchenyi Tőkealapkezelő blogjának legfrissebb bejegyzése.
Nagy probléma = nagy lehetőség
Egy jó üzleti ötlet problémafókuszált, és egy létező problémára kínál megoldást. Sok startupper követi el azt a hibát, hogy már meglévő ötletéhez próbál piacot találni, vagyis a termék oldaláról indítja vállalkozását ahelyett, hogy a piac valós igényeire reagálna – bízva abban, hogy a fogyasztók majd felismerik az általa nyújtott megoldás szükségességét. Tapasztalatunk szerint azonban ez a gondolatmenet szinte minden esetben a bukáshoz vezet.
A nagy, globális szintű környezeti problémák óriási üzleti lehetőséget rejtenek, hiszen a környezetszennyezés napjainkban eddig nem látott méreteket ölt (részletesebben a társadalmi vállalkozásokról itt írtunk). A valós problémákra kínált megoldások a befektetők figyelmét is felkeltik, Magyarországon sincs hiány a zöld megoldások finanszírozására is felhasználható pénzforrásokból. Ráadásul a fogyasztók egyre nagyobb részét foglalkoztatják a környezeti problémák, így a környezetbarát termékek egyre fontosabb szerepet játszanak a mindennapjaikban, a startupoknak pedig lehetőségük nyílik olyan területen kötődni hozzájuk, ami igazán fontos számukra.