Társadalmi vállalkozás cikkek
Ha egy startup zöld, a befektetők is jobban szeretik
A zöld startup ökoszisztéma meghatározó átalakuláson megy keresztül napjainkban, globális szinten. A fogyasztók egyre érzékenyebbekké válnak a környezeti problémákra, és egyre környezettudatosabb döntéseket hoznak a mindennapokban.
Túl a profiton: vállalkozni a nagyobb jóért?
Már Magyarországon is egyre gyakrabban találkozhatunk a „társadalmilag hasznos vállalkozás” kifejezéssel, ugyanis egyre nagyobb ökoszisztémája épül ki a társadalomtudatos üzleti működésnek. Na de mit érdemes tudni ezekről a vállalkozásokról? Kik ők és hogyan működnek? És mennyire lehet nyereséges egy ilyen cég üzemeltetése?
Hétfőig pályázhatnak a társadalmi vállalkozások
A NESsT és a Badur Alapítvány közös társadalmi vállalkozásfejlesztő programot hirdet azzal a céllal, hogy hátrányos helyzetű csoportok életminőségét hosszú távon javítsa fenntartható társadalmi vállalkozások támogatásán keresztül. Április 17-ig lehet jelentkezni.
A különbség a jó működés és a jó marketing között
A B Corp-ok arra adnak választ, hogyan lehetnek az üzleti vállalkozások egyszerre profitorientáltak és a pozitív társadalmi változások eszközei. Túllépnek azon a hagyományos CSR-képen, melynek keretében a vállalatok társadalmi felelősségvállalási tevékenysége az üzleti működéstől gyakorlatilag elszigetelt programként működik. A modell szerint jelenleg is több tízezer cég méri működését, a minősítést elnyerő több mint 2000 B Corp között pedig 2017 februárjában a magyar vállalkozások között elsőként a Civil Support is helyet kapott.
Az új üzleti kulcsszó: empátia
Ha nem változik alapjaiban mostani, fogyasztáscentrikus világunk, közel az összeomlás – vallják egyre többen. A rendszerváltó szerepre számos alternatív gazdasági modell bejelentkezett már. Áttörést – most úgy tűnik – a társadalmi vállalkozások hozhatnak, a korábban sztárolt megosztásos vagy a magas szinten támogatott körforgásos gazdaság helyett.
A szegényekből profitálnak – és milyen jól teszik!
Társadalmi krízisekre építenek üzletet a hatásbefektetők, de jó szándékkal teszik ezt. Olyasmibe fektetnek, ami segíti a lemaradók életkörülményeinek javítását. Világjobbító céllal invesztálnak, és a hozamot éppúgy mérik, mint a befektetés társadalmi hatását.
Hatmilliárdra pályázhatnak társadalmi vállalkozások
Társadalmi célú vállalkozások ösztönzése címmel hatmilliárd forint keretösszegű pályázati felhívás jelent meg a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) keretében, a pályázók 6,5 millió és 250 millió forint közötti fejlesztési forrást nyerhetnek el.
Etikus marad a fagylaltóriás - megküzdött érte
Az alternatív kapitalisták zászlóhajójának tekintik az amerikai Ben & Jerry's jégkrémcéget. Amikor az alapítók eladják a céget egy multinak, az rendszerint az eredeti cégfilozófia halálát jelenti. Kis híján múlott, hogy nem így történt a Ben & Jerry's esetében. Egy ideig veszélyben volt a cég integritása.
Az üzlet nem jótékonysági intézmény - de van, amelyik igen
Szokás mondani, hogy egy üzlet nem jótékonysági intézmény. Nos, az adománybolt igen. Újrafelhasználás, munkahelyteremtés és társadalmi szolidaritás, üzleti alapon – ezzel foglalkozik a Cseriti.
Mit tegyünk, hogy pénzünknél legyünk?
Nyugdíjkérdés, szárnyaló startupok, szenvedélyből tanítók, külföldi beruházók – néhány az e havi témáink közül. Az októberi Piac & Profit cikkeiből hasznos tudásokra tehetünk szert, amelyek révén az élet mindhárom dimenziójában – a társadalomban, a munkában és a családban – is sikeresebbek lehetünk.
A szövetkezet lehet a kiút a közmunkából
A társadalmi vállalkozások fontos szerepet töltenek be a fenntartható gazdaságban, a kormányzat törekvései szerint pedig a szociális szövetkezetként működő kezdeményezések a közfoglalkoztatásból kivezető utat is jelenthetik. Valódi piaci sikereikhez fontos az együttműködés, ebben szövetség segíti őket.
60 000 euró társadalmi innovációra
Második alkalommal hirdeti meg az UniCredit Bank és az UniCredit Alapítvány társadalmi célú pályázatát nonprofit szervezetek számára. A „Lépj velünk!” – társadalmi innovációs program 2015. évi újdonsága, hogy a pályázó non-profit szervezetek az összesen elnyerhető 60.000 euró támogatáson túl fél éven át tartó szakmai mentorálást is kapnak, amibe az UniCredit vezető menedzserei is bekapcsolódnak.
Több segítség kéne a segítő vásárláshoz
Különleges jogállásért lobbiznának a charity shopok, azaz az adományboltok tulajdonosai. Az ilyen üzletekre egyelőre ugyanazon adózási és egyéb szabályok vonatkoznak, mint bármely használtcikk-kereskedésre, ami igen megnehezíti a működést. Önmagában az, hogy az árut ingyen szerzik be, még nem elegendő segítség, ezért többek között áfa-mentességet szeretnének elérni, hogy tovább segíthessenek másokon.
Csokoládé, autizmus, biznisz - így, együtt
Minőségi csokoládé, ami felveszi a versenyt a piaci versenytársakkal úgy, hogy az előállítása során munkatapasztalathoz jutnak autizmussal élő fiatalok, akiknek erre másképp nem nagyon lenne lehetőségük – ez a Kockacsoki.
A sikeres társadalmi vállalkozás receptje
A társadalmi vállalkozások működéséhez éppúgy elengedhetetlen a jó üzleti terv és a fenntartható gazdálkodás, mint minden más cégnél. Ahhoz azonban, hogy társadalmi szerepüket is sikeresen betöltsék, még sok másra is szükség van. A sikerrecept számos eleme minden cég számára hasznos tanács!
Nem vicc, kell a humor
Megjelent a Piac & Profit áprilisi száma, benne érdekes üzleti trendekkel, startup-történetekkel, interjúkkal és gyakorlati tippekkel a hatékony üzletvitelhez. Tájékozódjon szórakozva májusban a Piac & Profitból!
B-vállalatok az üzlet jövője?
Nem tetszik nekik szüleik, a baby boomer generáció kapzsisága. Új jövőképben gondolkodnak: olyan vállalkozásokat akarnak vezetni, melyeknek társadalmi lelkiismerete van. Már 32 országban ítélték oda vállalkozásoknak a "B Corporation", vagyis B-vállalat címkét, elismeréséül az e szellemben való működésnek. Az USA egyes államaiban már jogi védelmet is kapnak ezek a vállalkozások.
A jövő gazdaságának reménye?
Múlt hét végén csaknem 2000 társadalmi vállalkozás képviselője és támogatója gyűlt össze Strasbourgban. A közösségi gazdaság széles spektrumát lefedő sokaság megerősítette azon nézetét, hogy a társadalmi vállalkozásoknak nagyobb szerepet kell kapniuk Európa jövőjének alakításában.
Légy magad a változás, amelyre vágysz!
Vannak emberek, akik hivatásukat úgy végzik, hogy azzal pozitív rendszerszintű változást idéznek elő. A társadalmi vállalkozások, melyek miközben üzletelnek, a társadalmi igazságosság szempontjait érvényesítik a gazdaságban, feltehetően egyre fontosabb szerephez jutnak majd a világban. Mögöttük sok esetben egy olyan erős vízióval bíró ember, „változáshozó” áll, aki a külvilág logikájával sokszor ellentétesen, erős hittel képvisel fontos és végül sikert hozó ügyeket.
Fogyatékkal élőket foglalkoztató étterem nyerte a tízezer dollárt
A szekszárdi Ízlelő éttermet működtető Kék Madár Alapítvány kapta idén a NESsT és a Citi Magyarország Társadalmi Vállalkozások Versenye nyertesének járó tízezer dolláros díjat.
Itt az első pécsi közösségi vállalkozás
A Retextil Alapítvány már tíz éve dolgozik formabontó társadalom- és környezettudatos módszere elterjesztésén, s most bővíti tevékenységi körét. Társadalmi és ökológiai recycling programjukat, amely a háztartási és ipari textilhulladék újrahasznosításának speciális, egyedi módszerén alapul, európai uniós pályázati támogatással hat további fenntartható és reformértékű termékkel, valamint szolgáltatással bővítik.
„Ne könyörületből adjanak pénzt!”
Még nem tudni, hosszú távon milyen hatása lesz Jakab Áron projektjének, de az biztos, hogy tevékenysége fontos társadalmi igényt elégít ki – nem véletlenül emelte tagjai közé a társadalmi innovátorokat kereső Ashoka.
„Egy társadalmi innovátor se halat, se hálót nem ad, hanem átszervezi a halászati ipart"
Vannak emberek, akik hivatásukat úgy végzik, hogy azzal pozitív rendszerszintű változást idéznek elő. Az ilyen társadalmi innovátorokra „vadászik” az Ashoka.
A vállalkozás, ami mindenkinek jó
A társadalmi vállalkozások miközben üzletelnek, a társadalmi igazságosság szempontjait érvényesítik a gazdaságban. Működésük alapelve, hogy a gazdasági, a társadalmi és a környezeti szempontok egyformán fontosak.
Pályázat társadalmi vállalkozásoknak
A NESsT és a Citibank immáron negyedik alkalommal, az idén is meghirdeti közös fejlesztőprogramját, amely az üzleti szférában tevékenykedő társadalmi vállalkozások számára átfogó üzletviteli képzést és a legjobbaknak finanszírozást nyújt.
Segítség a munkába visszavágyó nőknek
A kisgyermekes anyukák munkaerőpiaci helyzetét társadalmi problémának látják a vállalkozónők – derült ki a Telenor „Segíts másokon és magadon is!” elnevezésű pályázatán. A pályázók egyharmada olyan társadalmi vállalkozást működtet vagy álmodott meg, amellyel a gyermekszülés utáni munkavállalás nehézségeit enyhítené. A nyertes pályázó, Gellén Nóra Imami nevű információs weboldal hálózata országszerte több városban ad munkát kisgyermeket nevelő nőknek.