Segítség a munkába visszavágyó nőknek

A kisgyermekes anyukák munkaerőpiaci helyzetét társadalmi problémának látják a vállalkozónők – derült ki a Telenor „Segíts másokon és magadon is!” elnevezésű pályázatán. A pályázók egyharmada olyan társadalmi vállalkozást működtet vagy álmodott meg, amellyel a gyermekszülés utáni munkavállalás nehézségeit enyhítené. A nyertes pályázó, Gellén Nóra Imami nevű információs weboldal hálózata országszerte több városban ad munkát kisgyermeket nevelő nőknek.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Magyarországon a gyermekvállalás napjainkban is kedvezőtlenül érintheti a nők életpályáját. Az OECD adatai azt mutatják, hogy a gyermektelen magyar nők munkaerőpiaci jelenléte nem marad el az uniós átlagtól, azonban az óvodáskorú gyermeket nevelők körében 15 százalékos a lemaradás. A Jól-Lét Alapítvány 2009-es kutatásaszerint az öt év alatti gyermeket nevelő nőknek csupán 30 százaléka dolgozik. Hazánk nemzetközi viszonylatban is igen rossz helyen áll a nők gyermekszülés utáni foglalkoztatását illetően.(A Human Centrum Kft. 2012. harmadik negyedéves statisztikája szerint a kismamák kevesebb mint fele (40 százaléka) tud a szülés előtti munkakörében újra elhelyezkedni.) A nőkkel szembeni társadalmi elvárások teljesítéséhez, a nagyobb sikerhez, a munka és a magánélet összeegyeztetéséhez sokszor a vállalkozóvá válás a megfelelő út.

A Telenor a NESsT-tel közös „Segíts magadon és másokon is!” pályázatán induló vállalkozónők közül sokan a nők gyermekszülés utáni elhelyezkedésének nehézségeire keresnek megoldást társadalmi vállalkozásuk keretében. A negyvenhat pályázó közül tizennégy – így a nyertes Gellén Nóra is – a kisgyermekes anyukák munkavállalását igyekszik segíteni társadalmi vállalkozásával.

A díjazottak Kép:Telenor

Az első díjjal jutalmazott vállalkozónő az Imami hálózaton keresztül országszerte huszonhat kisgyermekes anyukának nyújt megélhetési lehetőséget. A vállalkozónő 2010-ben GYES-en lévő kismamaként kezdte el működtetni a pecsimami.hu információs weboldalt, hogy megkönnyítse a Baranya megyei családok mindennapjait. Az oldalt használók számára nemcsak kényelmet, de sok esetben a családi kasszába kerülő plusz forintokat is jelent, hogy egy helyen találnak meg minden fontos helyi információt a gyerekneveléssel kapcsolatban, így nem csoda, hogy az Imami két év alatt franchise hálózattá nőtte ki magát, és immár az ország huszonhat városában működik.

„Az elmúlt két évben több száz anyuka fordult hozzám az Imami franchise-hoz való csatlakozás ügyében, mert gyermeke születése után nem tudott visszatérni régi munkahelyére. Ez is azt mutatja, milyen mértékű problémát jelent a munkavállalás a kisgyermekes nők számára. A hálózat sok anyukának ad a gyermekneveléssel összeegyeztethető munkalehetőséget: nagyon örülünk, hogy munkánkat a Telenor is elismerte, és a nyeremény segítségével tovább növekedhetünk” – mondta el Gellén Nóra a díjátadón.

„A ’Segíts másokon és magadon is!’ pályázattal inspirációt igyekeztünk adni társadalmi vállalkozások indításához és működtetéséhez. Célunk volt az is, hogy minél több vállalkozónő gondolja át, hogyan tudna mobilkommunikációs eszközöket használni üzleti tevékenysége során.  Hisszük, hogy a mobiltechnológia új távlatokat nyit számukra, és a pályázaton nyert eszközök hozzájárulnak majd a további sikereikhez” – mondta Kövesdi Csilla, zsűritag, a Telenor belső kommunikációs vezetője.

A pályázat nyereményeit a Telenor negyedik vállalkozónői fórumán adták át a díjazottaknak, akik az eseményen be is mutatkozhattak.(Itt olvashatja további sikeres vállalkozónők történetét.)

További díjazottak
2. helyezett: Gruiz Katalin, Down-up Kft.
Gruiz Katalin a Down Alapítvány elnökeként húsz éve foglalkozik értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és felnőttek támogatásával. A szervezet ötszáz embert támogat, egyénre szabott, komplex szolgáltatásokat nyújt a születéstől kezdve a felnőttkoron át az időskorig. Katalin nagy tapasztalatot szerzett a nonprofit szervezetek működésével kapcsolatban. Hogy segítsen az alapítvány anyagi nehézségein, tapasztalatait egy piaci szemléletű társadalmi vállalkozásban kamatoztatja, amelyet idén augusztusban el is indított. A Down-up Kft. fő profilja kezdetben egy kifőzde működtetése lesz, mely értelmi fogyatékossággal élő embereket foglalkoztat, akiket az alapítvány előzőleg OKJ-s képzés keretében készített fel a feladatra. A vállalkozás küldetése, hogy elősegítse, hogy az értelmi fogyatékos gyerekek és felnőttek másokhoz hasonlóan teljes életet élhessenek. Az alapítvány segít abban, hogy a sérült gyerekek saját családjukban nőjenek fel, de közben folyamatosan fejlődjenek, szakképzésben részesüljenek, és a megszerzett tudást a jövőben bővülő profilú társadalmi vállalkozásban végzett munka során is hasznosíthassák.
3. helyezett: Kassai Melinda, Pro Cserehát Egyesület
Kassai Melinda 2006 és 2008 között vett részt a Cserehát Program munkájában, melynek célja az ország leghátrányosabb térségének tekinthető Cserehát fejlesztésének beindítása volt. Hogy a program során megtapasztalt fejlesztési szükségletekre választ találjanak, és megvalósítható programokat dolgozzanak ki és vezessenek be, Melinda 2009-ben többekkel létrehozta a Pillangó Fejlesztéseket (Pro Cserehát Egyesület). A szervezet célja, hogy gazdasági, éskörnyezetvédelmi szempontból fenntartható megélhetési perspektívát kínáljon a hátrányos helyzetű térségben élők számára komplex térségfejlesztő programok segítségével. A Pillangó Fejlesztések a mélyszegénységben élők számára nyújt fenntartható megélhetési lehetőséget. A Pro Lecsó elnevezésű programjának keretében hátrányos helyzetű és munkahelyhiányos településeken indítanak be vegyszermentes zöldségtermelést. A program keretében a tapasztalati tanulás elvei alapján a résztvevők elsajátítják a bio-zöldségtermelés elméletét és gyakorlatát egyaránt. A Pro Lecsó programot a közösségi gazdálkodás Social Business elvei alapján fejlesztették ki, melynek célja, hogy egy investment időszak után a ProLecsó program települési résztvevői önálló megélhetéshez jussanak. Ehhez járul majd hozzá a közösség által támogatott mezőgazdálkodás elvei alapján kifejlesztett közös értékesítés is.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo