Csokivállalkozó kisiskolások

Hogyan futtat fel egy csokiűrlények gyártásával foglalkozó vállalkozást egy csapat kisdiák? Lehet, hogy ügyesebben, mint sok náluk idősebb vállalkozó.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Március utolsó hétvégéjén 5 csoport prezentálta üzleti elképzeléseit. A kisiskolásokból álló GPA „vállalat” igazgatóságának átlagéletkora például éppen elérte a 10 évet. A cég csokis űrlények gyártására és forgalmazására szakosodott. A prototípushoz reklámfilmet készítettek, a terméknek csomagolást, logot és szlogent is terveztek. A vállalkozásnak már CSR politikája is van, a Galaxis őrzőit támogatják a termékeladásból. Elmondásuk szerint a magyar piacra koncentrálnak, bár kérdéses, hogy az űrlények és a magyarok közös halmaza mekkora lehet. A termék sikerét és piacképességét jól mutatta, hogy a pár perces üzleti terv prezentáció után Szamos Gabriella rögtön a termék másodgyártásának jogdíjai felől érdeklődött…

Kép: Bridge Bizniscool

A Bridge Bizniscool a Bridge Budapest és a Logiscool közös projektje. Célja, hogy a hat alkalmas kurzusokon a 8-12 éves korosztály játékos formában megismerkedjen a vállalkozások működésével, különböző területeivel interaktív játékok és készségfejlesztő gyakorlatok segítségével. „Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. A mi feladatunk az, hogy a képességeiket ébresszük fel, és önálló gondolkodásra ösztönözzük őket.” – jellemzi a koncepció lényegét Barta Nikolett, a Bridge Bizniscool projektvezetője.

A márciusban lezárult kurzus összesen hat hétig tartott. Ezúttal a kurzus témája a csokoládés vállalkozás felfuttatása volt a termékfejlesztéstől az árképzésen át akár az eladáshelyi marketingig. A kurzus zárásaként a gyermekeknek lehetősége volt bemutatni a projektjeiket a szülőknek, valamint a zsűrinek egyaránt. Lévén, édesipari vállalkozás indítása volt a téma, Szamos Gabriella és Kelényi-Kovács Zsuzsanna, a Szamos Marcipán tulajdonosai örömmel vállalták a felkérést, hozzájuk csatlakozott Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.

Kép: Bridge Bizniscool

A hat hét során a gyermekek megismerkedhettek a termékfejlesztés lépéseivel, az üzleti és marketing terv készítésével, alapvető gazdasági fogalmakkal. Bepillantást nyerhettek a vállalkozás egy-egy területébe: hogy mi a piac és piackutatás, terméktesztelés és fejlesztés, marketing és kommunikáció, az ár, a pénz, a bevétel, a profit, illetve a mérethatékonyság fogalma. A foglalkozásokon a gyermekek nemcsak az elméleti tudásukat bővítették, hanem olyan szociális készségeiket is fejlesztették, mint például a csapatmunka, az együttműködés, melyek szintén nélkülözhetetlenek egy sikeres vállalkozás működtetéséhez. Megtudhatták, miért fontos, hogy a cég dolgozói elégedettek legyenek a munkájukkal, hogyan tudnak tőlük visszajelzéseket gyűjteni és ezeket értékelni. A rendezvénysorozat zárásaként a Bridge Bizniscool képletesen vállalkozóvá avatta mind az öt csapat tagjait.

Kép: Bridge Bizniscool

Aki kedvet kapott a játékkészítő vállalkozás létrehozásáról szóló áprilisi kurzusra, az április 1-ig még jelentkezhet. A nyár tíz hete során pedig a Logiscool országos hálózatának köszönhetően több, mint húsz helyszínen lesz Bridge Bizniscool egyhetes tábor és már 120-nál is több turnus közül választhatnak a szülők, a lista folyamatosan bővül. A költségtérítéses helyek mellett közintézményi és vállalati támogatók révén már több száz támogatott helyre is pályázhatnak a hátrányos helyzetű családok.

Bővebb információ és jelentkezés.

 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo