Csokivállalkozó kisiskolások

Hogyan futtat fel egy csokiűrlények gyártásával foglalkozó vállalkozást egy csapat kisdiák? Lehet, hogy ügyesebben, mint sok náluk idősebb vállalkozó.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Március utolsó hétvégéjén 5 csoport prezentálta üzleti elképzeléseit. A kisiskolásokból álló GPA „vállalat” igazgatóságának átlagéletkora például éppen elérte a 10 évet. A cég csokis űrlények gyártására és forgalmazására szakosodott. A prototípushoz reklámfilmet készítettek, a terméknek csomagolást, logot és szlogent is terveztek. A vállalkozásnak már CSR politikája is van, a Galaxis őrzőit támogatják a termékeladásból. Elmondásuk szerint a magyar piacra koncentrálnak, bár kérdéses, hogy az űrlények és a magyarok közös halmaza mekkora lehet. A termék sikerét és piacképességét jól mutatta, hogy a pár perces üzleti terv prezentáció után Szamos Gabriella rögtön a termék másodgyártásának jogdíjai felől érdeklődött…

Kép: Bridge Bizniscool

A Bridge Bizniscool a Bridge Budapest és a Logiscool közös projektje. Célja, hogy a hat alkalmas kurzusokon a 8-12 éves korosztály játékos formában megismerkedjen a vállalkozások működésével, különböző területeivel interaktív játékok és készségfejlesztő gyakorlatok segítségével. „Nem az a feladatunk, hogy a felnövekvő generációnak meggyőződéseket közvetítsünk. A mi feladatunk az, hogy a képességeiket ébresszük fel, és önálló gondolkodásra ösztönözzük őket.” – jellemzi a koncepció lényegét Barta Nikolett, a Bridge Bizniscool projektvezetője.

A márciusban lezárult kurzus összesen hat hétig tartott. Ezúttal a kurzus témája a csokoládés vállalkozás felfuttatása volt a termékfejlesztéstől az árképzésen át akár az eladáshelyi marketingig. A kurzus zárásaként a gyermekeknek lehetősége volt bemutatni a projektjeiket a szülőknek, valamint a zsűrinek egyaránt. Lévén, édesipari vállalkozás indítása volt a téma, Szamos Gabriella és Kelényi-Kovács Zsuzsanna, a Szamos Marcipán tulajdonosai örömmel vállalták a felkérést, hozzájuk csatlakozott Pistyur Veronika, a Bridge Budapest ügyvezetője.

Kép: Bridge Bizniscool

A hat hét során a gyermekek megismerkedhettek a termékfejlesztés lépéseivel, az üzleti és marketing terv készítésével, alapvető gazdasági fogalmakkal. Bepillantást nyerhettek a vállalkozás egy-egy területébe: hogy mi a piac és piackutatás, terméktesztelés és fejlesztés, marketing és kommunikáció, az ár, a pénz, a bevétel, a profit, illetve a mérethatékonyság fogalma. A foglalkozásokon a gyermekek nemcsak az elméleti tudásukat bővítették, hanem olyan szociális készségeiket is fejlesztették, mint például a csapatmunka, az együttműködés, melyek szintén nélkülözhetetlenek egy sikeres vállalkozás működtetéséhez. Megtudhatták, miért fontos, hogy a cég dolgozói elégedettek legyenek a munkájukkal, hogyan tudnak tőlük visszajelzéseket gyűjteni és ezeket értékelni. A rendezvénysorozat zárásaként a Bridge Bizniscool képletesen vállalkozóvá avatta mind az öt csapat tagjait.

Kép: Bridge Bizniscool

Aki kedvet kapott a játékkészítő vállalkozás létrehozásáról szóló áprilisi kurzusra, az április 1-ig még jelentkezhet. A nyár tíz hete során pedig a Logiscool országos hálózatának köszönhetően több, mint húsz helyszínen lesz Bridge Bizniscool egyhetes tábor és már 120-nál is több turnus közül választhatnak a szülők, a lista folyamatosan bővül. A költségtérítéses helyek mellett közintézményi és vállalati támogatók révén már több száz támogatott helyre is pályázhatnak a hátrányos helyzetű családok.

Bővebb információ és jelentkezés.

 

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo