Költségkímélés cikkek
Így lehet százezreket spórolni a beszerzésen
Átlagosan 23 százalékos árkülönbség mutatható ki az ipari beszállítók árajánlatai között, de egyes termékek díjai esetén akár több mint 80 százalékos eltéréssel is találkozhatnak a beszerzők.Ez terméktől függően több tízezer, illetve százezer forint különbséget is jelenthet.
Öt módszer a spórolásra, amire senki sem gondolna
Habár a gazdaság jelenleg pörög és a kkv-k is vidámabbak, sosem árt megtakarítani a költségeinken. Ezért mutatunk néhány olyan tippet, amelyek segítségével meglepően sokat takaríthatunk meg a cég napi működésén.
Irodapiac: irány a külváros!
Közel másfélszeresére nőtt a kereslet a budapesti irodapiacon az idei első kilenc hónapban, a legnagyobb mértékben a külső pesti kerületekben bővült a kiadott irodaterület. A külsőbb városrészek – így például az úgynevezett reptéri folyosó – népszerűbbé válása a belvárosi kínálat szűkülésének is köszönhető, valamint annak, hogy itt a legmagasabb minőséget kínáló irodaházak bérleti díja is igen kedvező.
Profiknak profi kell WiFiből is
Egy nagy ügyfélforgalmat bonyolító helyiségben - legyen az üzlet, hotel, iroda vagy bevásárlóközpont, általában még a padló is speciális anyagból készül, hogy bírja a terhelést. Miért gondoljuk, hogy WLAN hálózatból az otthoni használatra tervezett is megteszi?
Így lehet sokat spórolni az autón
Folyamatosan optimalizálhatják járműparkjuk összetételét és akár felére is csökkenthetik autós kiadásaikat a cégek, ha nem fix gépjárműparkkal működnek, hanem egy rugalmasan alakítható rendszerben mindig csak az igényeknek megfelelő számú és típusú autót használnak.
Muszáj készpénzben is kiadni a munkabért
Bármennyire nem éri is meg ez a cégeknek, az alkalmazottaknak joguk van ragaszkodni ahhoz, hogy fizetésüket készpénzben kapják meg. Ez azoknak nem jelent gondot, akiknek van készpénzes bevétele a cégben. De mi van, ha a bankszámláról kell felvenni a jelentős tételeket?
A minőség kárára megy a túlzott költségcsökkentés
Az IHS Automotive éves, a gyártó-beszállító kapcsolatokat vizsgáló felmérése (Supplier Relations - SuRe) a költségcsökkentést nevezte meg a gyártók és beszállítóik közötti kapcsolat megromlásának egyik fő okának.
Kiszervezzünk-e, vagy sem, és ha igen, hogyan?
Egy vállalkozás működésének fenntartása érdekében számos feladat ellátására van szükség: könyvelni kell, karban kell tartani a vállalkozás ingatlanját, ingatlanjait, járműveit, honlapot kell készíteni, azt tartalommal kell ellátni, rendszeresen aktualizálni kell. Szinte minden cég reklámoz, marketing-stratégiát készít, annak megvalósítása érdekében különféle eszközöket vesz igénybe. Néha szükség lehet egy tolmácsra, vagy éppen jogi szolgáltatásra. Nem kell minden tevékenységet a cégen belül tartani, de mit érdemes kiszervezni és milyen veszélyekkel járhat? Szakértőnk segít!
Szigorodik az elhatárolt veszteség felhasználása jövőre
A héten elfogadott 2015-ös adótörvények számos ponton jelentős változásokat hoznak a vállalkozások számára. Az adócsomag értelmében a veszteségelhatárolás szabályai több ponton is szigorodnak majd.
Ennyivel olcsóbb a felhő a cégeknek
Évente átlagosan 72 ezer forinttal lehet alacsonyabb az egy főre jutó informatikai költsége egy olyan cégnek, amely az adatait „felhőben”, vagyis külső adatközpontban tárolja. Egy 80 főt foglalkoztató cég nagyságrendileg évi 6 millió forintot takaríthat meg a felhőalapú szolgáltatások révén, ennek ellenére a bérlők túlnyomó többsége még mindig a saját üzemeltetésű szerverszobákhoz ragaszkodik az irodapiacon.
Az útdíjemelés ellenére is csökkenthető a szállítási költség
Tovább csökkenthetik kiadásaikat a fuvarozással foglalkozó vállalatok az olyan új közlekedésinformatikai megoldásokkal, mint az üzemanyag összetételének elemzése, illetve az abroncsnyomásra vonatkozó adatok valós idejű továbbítása.
Többféle kártya kell a spóroláshoz
Ahhoz, hogy a hitelkártyánkat okosan használjuk, több szempontot érdemes mérlegelni. Van néhány tippünk, hogy kedvezőbb legyen a hó végi mérlegünk.
Kezdjük magunkon a spórolást!
Ha takarékoskodni akarunk az irodánk rezsiköltségein, nem kell azonnal a legmodernebb felszerelést megvásárolnunk, vagy drága beruházásokat végrehajtanunk. Kezdetnek megteszi, ha a szokásainkon változtatunk. Ha ügyelünk a klímára, a fűtésre és arra, hogy ne hagyjuk bekapcsolva az irodai eszközöket, évente százezreket spórolhatunk.
Öt tipp, hogyan csökkenthetjük IT-költségeinket
Hiába van most felfutó ágban a magyar gazdaság, a vállalkozásoknak ettől nem lesz könnyebb az élete. A növekvő adminisztrációs költségek, adóterhek miatt ott kell spórolni, ahol csak lehet – akár a céges IT-rendszeren is.
Egy rutin NAV-vizsgálat is a padlóra küldhet egy startupot
Gyors növekedésüket, illetve akár a hosszú távú működésüket is kockáztatják azok a startupok, amelyek nem fordítanak kellő figyelmet a megfelelő számviteli, szerződési és adózási háttér kialakítására – ami hosszú távon költségesebb, mint a szabálykövetés.
Cafeteria: még mindig olcsóbb
A kormány – sávosan - jelentősen megnövelné a béren kívüli és egyes meghatározott, nem pénzbeli juttatások után fizetendő közterheket. Ennek ellenére még jövőre is érdemes lehet béren kívüli, illetve egyes meghatározott juttatásokat adni munkavállalóknak.
Kisokos projekt terv felépítéséhez
Egy cég életében nagy szerepe van a tervezésnek. Egy rosszul tervezett projekt jelentős károkat okozhat, mondjuk egy nem átgondolt rendszerbevezetés esetén óriási károk keletkezhetnek és informatikai szempontból akár az egész céget több évvel is visszarepíthetik az időben. Gondoljunk csak bele, hogyha egy átállás során minimális adatvesztés történik, például a partner törzs megsérül és bizonyos adatok nem kerülnek át az új rendszerbe, annak milyen következményei lehetnek. A Piac&Profit szakértője segít a helyes felépítésben!
A legdrágább munkaerő az, aki nem marad a cégnél
A LinkedIn nemrég végzett kutatása szerint az erős munkáltatói márkával rendelkező cégeknek feleannyit kell munkaerő toborzásra költeniük, mint versenytársaiknak és harmadával alacsonyabb náluk a fluktuáció.
Így spórol nekünk a felhő konkrétan
A felhővel kapcsolatban az egyik leggyakrabban emlegetett előny, hogy segíti a cégeket a költségek visszaszorításában. De pontosan milyen tételeket spórol meg az a vállalatvezető, aki felhő alapú megoldásokra vált? Utánajártunk.
Ezt várhatjuk az e-számlától
Bár a cégek számára központi kérdés a működési költségek csökkentése, az e-számlázás egyelőre nem nagyon terjedt el. A Számlaközpont szakértője segít megtudni, hogy milyen konkrét előnyöket remélhet, aki vált!
Mikor mennyit spórolhatunk a cégnek?
Valljuk be: a járulékokon szívesen spórolunk munkáltatóként, akár úgy is, hogy csak a tényleges munkaidő felére jelentjük be a munkavállalóinkat, ám egy esetleges ellenőrzéskor akár a többszörösét is bukhatjuk az így megtakarított pénznek. Ha viszont tartósan munkanélkülit vagy pályakezdőt foglalkoztatunk, legálisan csökkenthetjük kiadásainkat. Összefoglaltuk, ki után és pontosan mennyi járulékkedvezményt vehet igénybe a munkaadó.
Elkezdődött a „világítási szezon” az irodaházakban
A hétvégi óraátállítással, az egy órával korábbi sötétedéssel elkezdődött az irodaházaknál a „világítási szezon”, ami a bérlőket is közvetlenül érinti, hiszen az irodákban az áramfogyasztás 18-23 százalékáért a világítás a felelős
Három dolog, amit egy cégvezető eltanulhat egy háziasszonytól
A megtakarított forint megkeresett forint, ez a mondás igaz a háztartásokra, de különösen igaz a vállalkozások esetében. Most mutatunk néhány olyan praktikát, amelyet egy vállalkozásnak érdemes eltanulnia egy takarékos háziasszonytól.
Mitől véd a riasztó?
A különböző, ránk leselkedő veszélyek közül manapság talán épp a fizikai jellegűekről esik a legkevesebb szó. Pedig védelemre szükség van, és ha valóban biztonságban szeretnénk lenni, nem elég ezt kipipálandó feladatként „letudni”. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján megtudhattuk, milyen elvekkel kell felépülnie egy ténylegesen működő biztonsági rendszernek.
Kezdenek rájönni a cégek, hogy kiszervezni tényleg olcsóbb
Bár a bérszámfejtés kiszervezését a köztudat még mindig a kisebb cégekhez köti, a nagyobb hazai cégeknek is mintegy harmada él ezzel lehetőséggel. A BDO Magyarország felmérése szerint e döntésben a költséghatékonyság mellett számos szempont, így a szakszerűség, a rugalmasság is szerepet játszott. A válaszadó cégek háromnegyede a bérszámfejtés mellett más tevékenységeket, így a cafeteria kezelését, a könyvelést vagy akár a teljes HR szolgáltatások körét is jellemzően ugyanahhoz a szolgáltatóhoz szervezi ki.
Bezárultak a kiskapuk
Kamionok ezrei róják a sztrádákat, hatalmas árutömegeket mozgatva naponta. Nagyon nem mindegy, hogy mindez mennyibe kerül, és mennyire megbízhatóan, biztonságosan történik. A telemetria segítségével mindkét igény könnyedén kielégíthető.
Hogyan (ne) ügyeskedjen a kisvállalkozás?
Sok kisvállalkozás úgy kíván enyhíteni adóterhein, hogy költségként számol el jó néhány, tevékenységéhez egyébként nem kapcsolható beszerzést. Tippeket adunk arról, mit ne vegyünk semmiképp cégünk számára, „adóoptimalizálás” céljából.
Potom pénzért lehet cégünk Angliában
Milyen dokumentumok szükségesek a cégalapításhoz Angliában? Mit kell tennünk cégalapítás után? Kötelező-e a bankszámlanyitás és ha igen, akkor hogyan? Szabó Éva, az EVLAteam okleveles könyvelője beszélt erről a Piac és Profit Brit-Magyar Üzleti Fórumán.
Egy eszköz mind felett - így spórol nekünk a telefon
Okostelefonnak hívják, de valójában egy mini számítógép az, amit a zsebünkben hurcolunk. Ha ennek megfelelően használjuk, akkor néhány app segítségével számos más eszközt kiválthat egymagában. Ha így nézzük, akár a drágább, de vágyott készülék is belefér...
Spórolás vagy elmaradt haszon?
Ha egy vállalkozás fejlesztésbe kezd, jó eséllyel a legjobb munkaerő kapja a megtisztelő feladatot, hogy az új projektet vezesse. Mégis, sokszor a hatékonyság csökken, a költségek pedig váratlanul nőnek. Mi lehet az ok? Szakértőnk segít!
Így spóroljunk pénzt, ha vállalkozást indítunk!
Egy induló vállalkozásnál nincs fontosabb, mint megfelelően kordában tartani a költségeket, hiszen az induló tőkénk nem végtelen – és sok esetben nem is miénk, hiszen sokan kölcsönből, vagy baráti-családi segítséggel vágnak neki a vállalkozók útjának. Adunk négy tippet, amelyek segítségével pénzt spórolhatunk!
Tréning ajándékba
Sokszor hallani, hogy egy vállalkozás képzi az alkalmazottait, azok mégis lelépnek – akár a konkurenciához. Ez valós veszély, ám ennél csak az árt többet a cégnek, ha nem képezi a kollégákat, és azok maradnak.
Egyelőre félnek a cégek a lakáshitel támogatástól
Az adó- és járulékmentesen nyújtható lakáscélú támogatást a cégek egyelőre mérsékelten alkalmazzák, holott nagy az érdeklődés, és komoly megtakarításokat érhetünk el így a bérköltségeken.
Három trendi spórolós tipp
Érdemes a legújabb trendeket is figyelembe venni, ha olcsón akarjuk üzemeltetni a vállalkozásunkat: így ugyanis nem csak spórolunk, de a partnereink szemében innovatívak és céltudatosak leszünk. Ezért most adunk három trendi költségcsökkentő tippet.
Autóflotta egy kisvállalkozásnak?
Kisvállalkozóként nem is gondolhatunk arra, hogy egy egész autó flotta segítse a munkát - jó, ha egy autó rendelkezésre áll. Legalábbis így volt ez eddig, most azonban a megosztás gazdasága lehetővé teszi, hogy szükség esetén kis városi, de ha kell, akár egy kisteherautó álljon az üzlet rendelkezésére.
Hogyan lehet megbecsülni egy védjegy értékét?
A cégértékelések során számtalanszor előfordul, hogy nem egy teljes társaságot kell értékelni, hanem csak egy-egy adott eszközt: amikor az egyik társaságban levő eszközt (általában immateriális eszköz, vagy technológia, vagy védjegy stb.) egy másik társaságba szeretnénk átvinni vagy apportálni. Ez esetben szükséges lehet az adott eszköz felértékelése.
Így úszhatjuk meg a járulékot és a bejelentést
Megbízási jogviszony keretében akár ingyen is dolgoztathatunk, ráadásul járulékot sem kell fizetnünk. Egyebek közt ebben is különbözik a munkaviszonytól. Összeszedtük a legfontosabb különbségeket a munkaviszony és a megbízási jogviszony között.
Félnek és nem értik a felhőt a magyar cégek
Keveset nyomtatnak a magyar cégek, a legnagyobb költségeket mégis a számlázás és az adminisztrációs folyamatok generálják. A magyarországi cégek mégsem bíznak a felhőmegoldásokban, amelyekkel csökkenthetnék költségeiket.
Rákaptak a cégek az autómegosztásra
A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.
Ne fizessük feleslegesen a banki költségeket!
A vállalkozói számlacsomagok lényegesen költséghatékonyabbak és leegyszerűsítik a kkv-k banki ügyeinek intézését, mint ha külön-külön igényelnék az egyes szolgáltatásokat. Érdemes azonban ezeket évente felülvizsgálni.
Nem érdemes az állami nyugdíjra várni
Bár az adatok alapján nem sok állami nyugdíjra számíthat a mai munkavállalók többsége, mégis, ha lehetőségük van rá, inkább a napi költéseket támogató cafeteriaelemeket választják a dolgozók. Nem könnyű tehát a munkáltató helyzete.
Több mint 100 milliárd forintról mondunk le önként
Csak gyógyszerre 13 milliárd forintot költ havonta az aktív korú magyar lakosság – ez derült ki a GKI és a PRÉMIUM Pénztárak közös kutatásából. Ez azt jelenti, hogy akinek van, annak minimum 50 ezer forint az átlagos éves gyógyszerköltsége. Az egészségünk fenntartása tehát nem olcsó mulatság, de a kiadásokat lehet csökkenteni. Nézzük, hogyan!
Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget
Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.
Spóroljunk a patronnal!
A nyomtató festék drágább mint egy francia parfüm, mégis pazaroljuk. Pedig ha a használati szokásainkon változtatunk egy kicsit, jelentős megtakarítást is elérhetünk. Az OKI szakértői adnak tippeket!
Érdemes időnként megversenyeztetni a bankokat
A legtöbb cégvezető, a cég megalapításakor kiválasztja a bankszámlát, megcsináltatja a pecsétet, lejelenti a legszükségesebb helyekre. Telnek- múlnak az évek, és ezzel kapcsolatban nagyon kevesen gondolják, hogy időnként érdemes megversenyeztetni a bankokat. Szakértőnk szerint megéri!
A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!
Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.
A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel
Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.
5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp
Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.