Költségkímélés cikkek


Így úszhatjuk meg a járulékot és a bejelentést

Így úszhatjuk meg a járulékot és a bejelentést 

Megbízási jogviszony keretében akár ingyen is dolgoztathatunk, ráadásul járulékot sem kell fizetnünk. Egyebek közt ebben is különbözik a munkaviszonytól. Összeszedtük a legfontosabb különbségeket a munkaviszony és a megbízási jogviszony között.
Félnek és nem értik a felhőt a magyar cégek

Félnek és nem értik a felhőt a magyar cégek 

Keveset nyomtatnak a magyar cégek, a legnagyobb költségeket mégis a számlázás és az adminisztrációs folyamatok generálják. A magyarországi cégek mégsem bíznak a felhőmegoldásokban, amelyekkel csökkenthetnék költségeiket.
Rákaptak a cégek az autómegosztásra

Rákaptak a cégek az autómegosztásra 

A cégek már a hazai közösségi autózás első évében felismerték a CarSharingben rejlő költség- és időhatékonysági lehetőségeket, de az utóbbi időszakban érezhetően nőtt a közösségi autózásra fogékony magánfelhasználók száma is.
Ne fizessük feleslegesen a banki költségeket!

Ne fizessük feleslegesen a banki költségeket! 

A vállalkozói számlacsomagok lényegesen költséghatékonyabbak és leegyszerűsítik a kkv-k banki ügyeinek intézését, mint ha külön-külön igényelnék az egyes szolgáltatásokat. Érdemes azonban ezeket évente felülvizsgálni.
Nem érdemes az állami nyugdíjra várni

Nem érdemes az állami nyugdíjra várni 

Bár az adatok alapján nem sok állami nyugdíjra számíthat a mai munkavállalók többsége, mégis, ha lehetőségük van rá, inkább a napi költéseket támogató cafeteriaelemeket választják a dolgozók. Nem könnyű tehát a munkáltató helyzete.
Több mint 100 milliárd forintról mondunk le önként

Több mint 100 milliárd forintról mondunk le önként 

Csak gyógyszerre 13 milliárd forintot költ havonta az aktív korú magyar lakosság – ez derült ki a GKI és a PRÉMIUM Pénztárak közös kutatásából. Ez azt jelenti, hogy akinek van, annak minimum 50 ezer forint az átlagos éves gyógyszerköltsége. Az egészségünk fenntartása tehát nem olcsó mulatság, de a kiadásokat lehet csökkenteni. Nézzük, hogyan!
Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget

Így spórolhatjuk meg az iparűzési adó-előleget 

Már csak néhány nap van hátra az iparűzési adó (hipa) befizetéséig, ami árbevételtől függően, az új számítási szabályoknak köszönhetően, akár nagyobb teher is lehet egy cégnek, mint a korábbi években. Van azonban olyan lehetőség, amivel legálisan megúszhatjuk a hipa befizetését.
Spóroljunk a patronnal!

Spóroljunk a patronnal! 

A nyomtató festék drágább mint egy francia parfüm, mégis pazaroljuk. Pedig ha a használati szokásainkon változtatunk egy kicsit, jelentős megtakarítást is elérhetünk. Az OKI szakértői adnak tippeket!
Érdemes időnként megversenyeztetni a bankokat

Érdemes időnként megversenyeztetni a bankokat 

A legtöbb cégvezető, a cég megalapításakor kiválasztja a bankszámlát, megcsináltatja a pecsétet, lejelenti a legszükségesebb helyekre. Telnek- múlnak az évek, és ezzel kapcsolatban nagyon kevesen gondolják, hogy időnként érdemes megversenyeztetni a bankokat. Szakértőnk szerint megéri!
A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket!

A szerződéseket is karban kell tartani, nemcsak a gépeket! 

Az elmúlt hónapokban főszerepet kapott az időjárás, a súlyos viharok komoly károkat okoztak országszerte. A vállalkozásokról kevesebb szó esik, pedig egy természeti csapás jelentős károkat okozhat a vállalati épületekben és a cégek telephelyein is.

A kereskedők is szakítsanak a kockás füzettel 

Ha valahol, akkor a kereskedelemben jelent gondot a megfelelő személyzet kiválasztása, főleg ha több üzletben kell gondolkodni, mivel nagy a fluktuáció és a munkatársak is oda-vissza járnak az üzletek között. Ebben az esetben egy papír alapú adminisztráció csak fejfájáshoz vezet.

5 költséghatékony értékesítés ösztönző tipp 

Egyebek közt azért is nehéz elindítani egy vállalkozást, mert miután kifejlesztünk egy terméket, a beruházás elviszi a pénzt a marketingtől és ez jelentősen megnehezíti az értékesítést. Így az ördögi kör be is zárult. De van néhány jól bevált költséghatékony tipp, amivel növelhetjük eladásainkat.

Ezekre ügyeljünk, hogy jó irodát kapjunk! 

A megfelelő iroda kiválasztásánál sok olyan szempont van, amelyek befolyásolják a döntésünket, még akkor is, ha nem tűnnek lényegesnek. Összegyűjtöttük azokat, amelyeket nem hagyhatunk figyelmen kívül irodakeresés során, sőt, szerződés aláírása után sem.

Négy tipp, amivel spórolhatunk a beszerzésen! 

Ezer darab toll, amikor csak egy kell? Nem ad kedvezményt a szolgáltató? Pedig lehet spórolni a beszerzésen is, méghozzá nem is keveset. Összeszedtünk négy tanácsot, hogyan!

Céges kocsi kockázat nélkül, ajándék szabadidővel 

A flottakezelés tartós bérleti konstrukcióban történő teljes kiszervezése a vállalkozások számára nem csak kényelmes megoldást, hanem jelentős kiadáscsökkentést is jelent.

Így spórolhatnának a marketingen a cégek 

Miközben még mindig visszafogják a marketingköltségeiket a magyar vállalatok, amit költenek, azt sem hatékonyan teszik. Tippeket adunk, hogyan csökkentheti még inkább a reklámra fordított pénzeket, miközben növeli a marketing hatékonyságát.

Az innováció versenyelőny, de hogyan kell lekönyvelni? 

A számviteli és adójogszabályok is sajátos elemeket tartalmaznak a K+F tevékenység elszámolása, valamint a kapcsolódó adókedvezmények vonatkozásában, ezért fontos áttekinteni az erre vonatkozó szabályokat, amelyek helyes alkalmazásával csökkenthetjük a költségeket.

8 tipp a költséghatékonyabb munkakörnyezethez 

Vannak olyan megoldások, amelyek közvetlenül csökkentik a költségeinket. De ha már nincs hol vágni, jöhetnek azok, amelyek a munkakörnyezet és munkafolyamatok átalakításával spórolnak nekünk. Van nyolc tippünk, ami segíthet!

Három szokatlan költségcsökkentési tipp 

A legtöbb vállalkozás úgy gondolja, hogy a válság során már ott spórolt ahol tudott és már nemigen szoríthatja lejjebb költségeit. Most azonban bemutatunk három tényezőt, amire csak kevesen gondolnak, pedig komoly megtakarítást jelenthet.

Céges weboldal: 7 kérdés, amit mielőbb tegyünk fel 

Cégtulajdonosként honlapot terveztetni sokszor nagyobb kihívásnak tűnik, mint a vállalkozásunkat irányítani. Informatikusokkal tárgyalni laikusként olykor a Himalája megmászásával vetekszik. Sok idegeskedést spórolhatunk meg magunknak, ha néhány kérdést azelőtt tisztázunk, mielőtt megbízzuk a kiszemelt informatikai céget.

Sok kicsi sokra megy: takarékoskodjunk a nyomtatópapírral! 

Egy átlagos irodai dolgozó évente közel 10.000 oldalt nyomtat ki. Ha összeadjuk valamennyi munkatárs papírfogyasztását, egy közepes vagy nagyobb vállalatnál már szabad szemmel jól látható tételt jelent a könyvelésben a papír beszerzésének költsége. Olyan funkciókat mutatunk be, amelyek megkönnyítik az irodai munkavégzést, azonban a felhasználók kevéssé ismerik, vagy nem általánosan elterjedt a használatuk.

Így spóroljunk az irodai rezsiköltségekkel! 

Egyre több vállalkozás döbben rá, hogy mennyi pénzt pazarol el a nem hatékony irodai működés miatt. Most összegyűjtöttünk néhány tippet, amivel csökkentheti az irodája rezsiköltségét.

Négy tipp, hogy egyszerűbb legyen a cég élete 

Az alkalmazások telepítése és felügyelete rendkívül idő- és energiaigényes feladattá válhat, különösen azoknál a szervezeteknél, ahol kevésbé fejlett, nem a legteljesebb funkcionalitást kínáló eszközöket használnak.

A cégnek és a dolgozónak is jó a kölcsönzés 

Immár több mint 120 ezer munkavállaló kóstolt bele a kölcsönzötti létbe, a szakemberek pedig idén is jelentős bővülésre számítanak. Az atipikus foglalkoztatási forma elsősorban a fizikai munkakörökre jellemző.

Ki is minősül kkv-nak? Nem egyszerű a helyzet 

Az elnagyolt és kidolgozatlan szabályrendszer miatt már évek óta problémát jelent annak értelmezése, hogy egy adott vállalkozás kis- és középvállalkozásnak (kkv) minősül-e. Pedig a kkv-kat megillető kedvezmények miatt a minősítésnek igen komoly következményei lehetnek.

Ezért kell gyakran szervizbe vinni a kamiont 

A szállítmányozó, fuvarozó cégek számos alkalommal szembesülnek azzal, hogy a vártnál gyakrabban válik szükségessé járműveik javítása, ami nemcsak jelentős többletkiadásokkal jár, de akár a megbízások időre történő teljesítését is megnehezítheti.

Öt dolog, amit nem gondolt gondolt munkavállalóként 

Olyan ez kicsit, mint amikor az iskolapadból azt kívánjunk, bárcsak már dolgoznánk, s ne kellene másnap dolgozatot írni. Munkavállalóként gyakran fog el az érzés minket, hogy a magunk ura szeretnénk lenni, de könnyen fordul a kocka. Amikor végre eljön az idő, hogy kipróbáljuk magunkat és a saját szekerünket toljuk, akkor még, ha csak napokra is, de visszamennénk abba az időbe, mikor még alkalmazottak voltunk. Íme 5 dolog, amiről nem gondoltunk munkavállalóként, hogy igaz lehet.

Telephely-felújítás: 7 dolog, amin garantáltan spórolhatunk 

Mint annyiszor az életben, egy felújításnál is megállja a helyét az a mondás, hogy „szegény ember drága cipőt vesz”. Egy olcsóbb ajánlatról könnyen kiderülhet, hogy a végén többe kerül majd, mint a drágábbnak tűnő verzió. Különösen igaz ez, ha hozzászámoljuk az időkiesést, amit a félprofi szakembergárda okoz, és az úgynevezett bújtatott anyagköltségeket, amiket nem terveztek be előre. Összegyűjtöttünk 7 olyan dolgot, amivel garantáltan spórolhat egy telephely-felújításnál.

A kontroll a legfontosabb előny a cégeknek 

Egyre fontosabb szempont a cégek életében a mérhetőség, ugyanis jelentős költségeket takaríthatnak meg azok a vállalatok, melyek ellenőrzésük alatt tartják a munkakörnyezetüket. Az M2M megoldások szinte teljes körű átláthatóságot biztosítanak a cégek számára, és a szerteágazó lehetőségeknek köszönhetően a dolgozók és az eszközök mérhetővé, a vagyontárgyak pedig védhetővé válnak, s költséghatékonyság tekintetében is előnyökre tehetnek szert.

Szállítási bizonylatok: mit és hogyan kell ellenőrizni? 

Azok a cégek, amelyeknél napi árubeszerzésre van szükség, elengedhetetlen a szállítmány és a hozzá kapcsolódó szállítólevél rendszeres ellenőrzése, összehasonlítása a megrendeléssel. Hogyan, milyen szempontok alapján érdemes mindezt elvégezni a gyakorlatban?

Három tipp a sikeres kiszervezéshez 

Az outsourcing hatékony költségcsökkentő lépés lehet egy vállalat esetében, ám könnyen katasztrófához is vezethet. Hogy elkerüljük a bajokat, íme három tipp a sikeres kiszervezéshez!

Kinek éri meg céges kocsit adni? 

Egy bizonyos státusz felett még Magyarországon is mindenkinek jár a vállalati kocsi, ám sok olyan dolgozó is van, akinek a munkájához elengedhetetlen, és ez ma már nem is terheli meg annyira a munkáltató pénztárcáját, mint korábban.

A neten spórolhatnának a cégek 

A megfelelő, a cég igényeire szabott internetcsomagok kiválasztásával a hazai vállalkozások jelentős összeget tudnának megspórolni. A szolgáltatás aktualizálásával, kombinált csomagok használatával, illetve a megfelelő, olcsóbb technológiára való átállással a cégek átlagosan akár évi 50-100 ezer forintot is megspórolhatnának, de egyes esetekben akár ennek többszörösét is.

Vonzó a cégeknek az alacsonyabb rezsi 

Folyamatosan „zöldülnek” a fővárosi irodák: öt évvel ezelőtt jelentek meg az első környezetvédelmi minősítéssel rendelkező irodaházak Budapesten, mára azonban már a fővárosi irodaterület 14 százaléka bír valamilyen zöld tanúsítvánnyal.

Az adófizetésen is lehet megtakarítani 

Már elérhető az EFER-rendszer a kis- és közepes méretű vállalatok számára. Az EFER-hez csatlakozott és segítségével az összes adó- és járulékfizetési kötelezettség összevonható, és végül egy utalásként számolja el a bank, így jelentős költséget spórolhat meg a cég.

Kinek éri meg kiszervezni? 

Az outsourcing fogalma ma már nem ismeretlen a döntéshozók körében, valószínűleg mindenkinek van egy elképzelése a témáról, ám nem mindenkinek előnyös belefognia. Bemutatjuk, viszont kinek érdemes.

Menet közben is kipakolják a kamiont 

A szállítmányozásban a legnagyobb kárértékekkel általában a lopások járnak, amelyek többsége szervezett módon zajlik. A vállalkozások a gazdasági válság kitörése óta mégis csak a legritkább esetben biztosítják a szállítmányokat.

Kész csőd egy üzem engedélyeztetése 

Felelőtlenség egy üzem kialakítása során csak a beruházás költségével kalkulálnunk előre. Jó néhány engedély szükséges a működés megkezdéséhez. Ezek beszerzése időt, energiát és szép kis summát emészt fel.. Lássuk, mivel célszerű számolnunk, ha nem szeretnénk időközben kifutni a pénzünkből.

E-számla aláírása: íme a legfontosabb tudnivalók! 

A jogszabályok értelmében az elektronikus számlát elektronikus tanúsítvánnyal kell aláírni, és időpecséttel kell ellátni. Mi az e-számla? Lehet-e kinyomtatva tárolni? Milyen formátumot fogad el a Nemzeti Adó- és Vámhivatal? A legfontosabb tudnivalókat összefoglaltuk.

Fényes a felhős jövő 

Aki kimarad, az lemarad! Az informatikai fejlesztések területén végképp. Ez az átok régóta sújtja a kisvállalkozásokat, de a virtualizáció megszünteti a hátrányt. Így a céges informatika lépést tarthat az átalakuló igényekkel és innovatív eszközökkel anélkül, hogy egy kkv komoly likviditási problémákat venne a nyakába.

Ipar 4.0, a gyártás jövője 

A virtualitás az iparban is mind nagyobb teret hódít, ami nem is csoda, hiszen a modern technológia olyan irányítástechnológiai megoldásokat tesz lehetővé, amelyekkel néhány évvel ezelőtt csak a tudományos fantasztikus filmekben találkozhattunk.

Milliókat spórolhatunk az „ingyen hitel” változásával 

A MNB Növekedési Hitelprogramját alacsony, 2,5%-os kamata miatt eddig is „ingyen hitelként” emlegették a cégek a Bankmonitor szakértői szerint. Június 30-tól továbbkönnyítenek a hitel feltételein, ami még olcsóbb finanszírozást jelent.

Nyolc fontos teendő, mielőtt polcra kerül a termék 

Sokáig tartott, de úgy érzi, végre sikerült kifejlesztenie egy igazi újdonságot az piacon. Tesztelték már a barátai, ismerősei, elkészültek a végleges marketingtervek, folynak a tárgyalások az áruházak beszerzési igazgatóival. Íme 8 tanács, hogy a termékét megvásárolják, és a költségei ne vigyék el a hasznot.

Hogyan fizessük be a sárga csekket késedelmi kamat nélkül? 

Először is senkit ne zavarjon meg, hogy ma már a sárga csekk sem mindig sárga. Időközben ugyanis megszületett a fehér csekk is. Míg a sárga csekk hivatalos neve a „készpénzátutalási megbízás”, addig a fehér csekket „postai számlabefizetési megbízás” névre keresztelték. Ettől azonban még ugyanaz a szabály vonatkozik rájuk, már ami a befizetést illeti. Az egyszerűség kedvéért továbbra is sárga csekként emlegetem majd e mindenki számára ismerős papír darabot, és kérem, hogy ez alatt a fehér színű példányokat is tessék érteni. A sárga csekk néha becsapós lehet… De miért is? Mire figyeljünk, ha sárga csekken fizetjük a gázt, villanyt, vizet, vagy akár a telefont?

Egyszerűbben védekezhetnek a gazdák 

Könnyebbség a hazai gazdáknak: egyszerűbb lett a díjtámogatott biztosítás igénylése. Egy rendeletmódosításnak köszönhetően a biztosító is benyújthatja a gazdák helyett a kötvényeket az MVH részére.

Egyre több cég döbben rá, mennyivel olcsóbb az atipikus foglalkoztatás 

Az atipikus, például részmunkaidőben történő foglalkoztatás aránya nőtt a válság előtti szinthez képest, azonban széles körű alkalmazása továbbra sem jellemző Magyarországon. A nők körülbelül kétszer gyakrabban dolgoznak részmunkaidőben, mint a férfiak.

Komoly megtakarítást jelent a közös beszerzés 

Lezárult az MLSZKSZ közös gázbeszerzési tendere, ami éves szinten 54 milliós megtakarítást hozott a tagvállalatoknak. Sok kis- és középvállalkozás azonban még most sem foglalkozik kellőképpen energiabeszerzésével.

Van megoldás béremelés helyett 

A kisebb cégek jelentős részénél nem könnyű kigazdálkodni a béremelést, pedig a dolgozók szempontjából fontos lenne. Költségkímélő lehetőség a cafeteriakeret emelése. Egy jó konstrukció alkalmas a kulcsemberek megtartására és jutalmazásra is.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Feliratkozás Költségkímélés téma
heti hírlevelére
A Raiffeisen Online Broker lett az év részvénykereskedési rendszere

A Raiffeisen Online Broker lett az év részvénykereskedési rendszere 

Megmutatjuk, mire képes a rendszer!
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Plusz egy hónap haladékot adott az autósoknak a NAV

Plusz egy hónap haladékot adott az autósoknak a NAV  

Március elején érkeznek az adóhivataltól a gépjárműadóval kapcsolatos határozatok a gépjárműadó fizetésére kötelezetteknek vagy képviselőjüknek.

Cégblog

Ismét a legjobb munkáltatók között az R-Water Kft.

Ismét a legjobb munkáltatók között az R-Water Kft. 

A Magyar Brands a 2023-as évre az R-Water üdítőgyártó Absolute Live márkáját találta érdemesnek a Kiváló munkáltatói márka megjelölésre.

Klímablog

Beépült az ingatlan árába az energiahatékonyság

Beépült az ingatlan árába az energiahatékonyság  

Egyelőre nem látni pontosan, az energetikai tanúsítvány mekkora hatással lesz a későbbiekben az ingatlan értékekre.

Infokom

Jött egy jóslat: ezek várhatók a kiberbiztonságban 2024-ben

Jött egy jóslat: ezek várhatók a kiberbiztonságban 2024-ben 

Napjainkban rendkívül lendületes technológiai fejlődésnek lehetünk szemtanúi, és ez különösen nagy hatással van a kiberbiztonság területére.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo