A legtöbb professzionális székhelyszolgáltató azonban Magyarországon bérelt irodában nyújtja ezeket a szolgáltatásokat. Valamennyi olyan, nemzetközi szinten működő, elismert, adott esetben tőzsdén is jegyzett társaság, amely külföldön is hasonló szolgáltatást nyújt, ma Magyarországon irodát bérel, és ezen irodában szolgálja ki multinacionális, nagyvállalati ügyfélkörét. A korábbi szabályozás tehát ellehetetlenítette volna ezen székhelyszolgáltatókat, akik a tevékenységüket bérelt ingatlan használatával, minőségi szolgáltatást nyújtva folytatták.
A minisztérium által végül elfogadott kompromisszumos javaslat alapesetben ugyan fenntartja a székhelyszolgáltatás tulajdonhoz való kötöttségét, azonban bizonyos feltételek megléte esetén az irodaházak bérlőinek is lehetővé teszik székhelyszolgáltatás biztosítását. Erre különösen akkor van lehetőség, ha a székhelyszolgáltató kézbesítési megbízottként van bejegyezve az adott ügyfelénél, vagy a székhelyszolgáltatás mellett az ügyfél részére tartós könyvvezetési szolgáltatást nyújt. Ez utóbbi feltételt a nagy szolgáltatók teljesítik, hiszen rendszerint könyvelési, bérszámfejtési vagy hasonló szolgáltatásokat nyújtanak a kérdéses ügyfelek részére.
A most napvilágot látott rendelet módosítja az új szabályok hatályba lépésének napját is. 2017. szeptember 1. helyett a székhelyszolgáltatóknak 2018. június 30-ig kell az új feltételeknek megfelelniük.